Ökmen, Mehmet Şerif
Loading...
Name Variants
Ökmen, M. Şerif
Job Title
Doçent
Email Address
mserifokmen@artuklu.edu.tr
Main Affiliation
Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi Bölümü
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
15
Articles
12
Citation Count
3
Supervised Theses
3
15 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 15
Article Sporcuların Yaralanma Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi(Dergi Park, 2023) Ökmen, Mehmet Şerif; Sarıkaya, Mehmet; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüAmaç: Bu araştırmanın amacı, Mardin ilinde aktif erkek sporcuların yaralanma kaygı düzeylerini farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Materyal ve Metot: Araştırmaya 18-26 yaş aralığından toplam 453 sporcu katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için Rex ve Metzler’in (2016) geliştirdiği, Caz ve ark., (2019) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Spor Yaralanması Kaygı Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 programı ile Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H ve Tamhane’s T2 testleri kullanılmıştır. Bulgular: Sporcuların yaralanma kaygı düzeyleri karşılaştırıldığında; yaşa göre zayıf algılanma kaygısı, eğitim durumuna göre hayal kırıklığına uğrama kaygısı, spor yapma düzeyine göre yeteneğini kaybetme kaygısı ile acı çekme kaygısı, sporla ilgilenme yılına göre zayıf algılanma kaygısı ile acı çekme kaygısı, haftalık antrenman sayısına göre yeteneğini kaybetme kaygısı, zayıf algılanma kaygısı ile acı çekme kaygısı ve yaşanılan sakatlık süresine göre yeteneğini kaybetme kaygısı, acı çekme kaygısı ile yeniden yaralanma kaygısı alt boyutlarında anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç: Sonuç olarak sporcuların yaş, eğitim durumu, spor yapma düzeyi, sporla ilgilenme yılı, haftalık antrenman yapma sayısı ve yaşanılan sakatlık süresi değişkenlerinin yaralanma kaygılarının bazı alt boyutları üzerinde farklılıklara neden olduğu görülmüştür. Sporcuların yaralanmaya kaygıları hakkında antrenörlere bilgi verilmesi gerektiği, hatta sporcuların bu kaygılarının giderilmesi konusunda antrenörler ile spor psikologların iş birliği içerisinde çalışmasının faydalı olabileceği önerilebilir.Article SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KARDİYOVASKÜLER HASTALIKLAR RİSK FAKTÖRLERİ BİLGİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ(Dergi Park, 2020) Ökmen, Mehmet Şerif; Ökmen, Mehmet Şerif; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüBu çalışma spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kardiyovasküler hastalıklar risk faktörleri bilgi düzeylerini incelenmesi amacıyla yapıldı. Araştırmanın çalışma grubu 2019-2020 eğitim ve öğretim yılı Erciyes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören (n=161 erkek, n=146 kadın) 7. Dönem (2019-Güz Dönemi) öğrencilerinden oluşturuldu. Araştırmanın verilerini toplamak için araştırmacılar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve Kardiyovasküler Hastalıklar Risk Faktörleri Bilgi Düzeyi (KARRİF-BD) Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22.0 paket programı kullanıldı. Çalışmaya katılan gönüllü öğrencilerin yaş ortalaması 22,34 ± 2,09 yıl, KARRİF-BD Puanı ortalaması ise 16,70 ± 4,71 olduğu tespit edilmiştir. Ölçeklerden elde edilen puanların ikili karşılaştırılması sonucunda öğrencilerin yakın çevresinde kalp hastalığı olma (p<0,05), antrenörlük belgesine sahip olma (p<0,05) ve fiziksel aktivite yapma (p<0,01) durumlarına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilirken, cinsiyet ve ailede sağlık çalışanı durumlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir (p>0,05). Ölçeklerden elde edilen puanların çoklu karşılaştırılması sonucunda ise not ortalaması (p<0,01) ve fiziksel aktivite sıklığı (p<0,05) durumlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilirken, bölüm durumunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir (p>0,05). Sonuç olarak, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin KVH risk faktörleri bilgi düzeyinin orta seviyenin üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca KVH risk faktörleri öğrencilerin not ortalaması, antrenörlük belgesi olma durumu, yakın çevresinde kalp hastalığı olma durumu, fiziksel aktivite yapma durumu ve fiziksel aktivite sıklığı değişkenlerinden etkilendiği tespit edilmiştir. Özellikle not ortalaması yüksek olan öğrencilerin, KVH bilgi düzeyinin de yüksek ortalamaya sahip olduğu görülmektedir. Bu nedenle spor bilimleri fakültesinde yeterli bilgi aktarımının gerçekleştiği söylenebilir. Dolayısıyla öğrencilerin, KVH bilgi düzeylerinin artması için verilen ders içeriklerine daha iyi çalışmalarının teşvik edilmesi gerektiği önerilmektedir.Master Thesis Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenlerinin İlk Yardıma İlişkin Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi (Mardin İli Örneği)(2024) Ökmen, Mehmet Şerif; Ökmen, Mehmet Şerif; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüBu tez Mardin ilinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ilk yardıma ilişkin öz yeterlilik düzeylerini belirlemek ve farklı değişkenler ile incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Mardin ilinde aktif olarak görev yapan 125'i kadın 228'i erkek olmak üzere toplam 353 beden eğitimi ve spor öğretmeni katılmıştır. Katılımcıların verilerini elde etmek için araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ve sağlık bakanlığından onaylanan ve Aydınlık tarafından (2019)'da kullanılan ilk yardım ile ilgili bilgi düzeyini ortaya koyan toplam 40 soru yer aldığı test formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde ikili değişkenler için Mann-Whitney U testi, ikiden fazla değişkenler için Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Elde edilen farkın kaynağını belirlemek için post hoc testlerden Tamhane's T2 testi kullanılmıştır. Yapılan araştırmada öğretmenlerin cinsiyet, ilkyardım bilgi donanımı kendini yeterli bulma, okulda sağlık çalışanı olma, ilkyardımla ilgili eğitim alma durumu, okulda ilk yardım gerektiren durumlarla sık karşılaşma ve okulda ilkyardım dolabı bulunma değişkenine göre anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür (p>0.05). Ancak öğretmenlerin bilgi puanları yaş, eğitim durumu, öğretmenlik mesleğinde çalışma süresi, görev yapılan okul değişkenine ve okulda daha önce ölümcül olabilecek bir kazayla karşılaşma değişkenine göre anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Elde edilen sonuçlara göre katılımcıların yalnızca %6,8'inin 80 puanlık değerlendirme notunu geçtiği görülmektedir. Sonuç olarak, Mardin ilinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin ilk yardıma ilişkin öz yeterlilik düzeylerinin düşük olduğu, yaş, meslekte çalışma süresi, eğitim seviyesi değişkenlerinin artmasına paralel olarak öz yeterlilik seviyesinin artığı, bununla beraber öğretmenlerin çalıştığı okul türü ve okulda daha önce ölümcül olabilecek bir kazayla karşılaşma değişkeninde ilk yardıma ilişkin öz yeterlilik düzeylerinin etkilediği söylenebilir. Anahtar Kelimeler:Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni, İlk Yardım, Mardin.Master Thesis Kız Sporcuların Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi ( Mardin İli Örneği )(2024) Ökmen, Mehmet Şerif; Ökmen, Mehmet Şerif; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüAraştırma Mardin ilinde bulunan kız sporcuların spora katılım güdülerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya Mardin ilinde bulunan aktif olarak spora katılan farklı yaş grubundaki (14,15,16,17) 375 kız sporcu katılmıştır. Katılımcıların spora katılım güdülerini belirlemek için araştırmacı tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu (KBF) ve spora katılım güdüsü ölçeği (SKG) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Çalışmada verilerin istatistiksel çözümlemelerinde bağımsız gruplar t- testi ve tek yönlü varyans (ANOVA) analizleri kullanılmıştır. Tüm analizlerde anlamlılık p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Yapılan araştırmada katılımcıların değişkenlerine göre spora katılım güdüsü skorları karşılaştırıldığında; yaş, baba eğitim durumu ve spor yılı değişkenlerine göre anlamlı farklılık tespit edilmezken, Yaşanılan yer değişkenine göre fiziksel uygunluk/enerji harcama, eğlence alt boyutlarında ve SKG toplam değerlerinde, branş türüne göre beceri gelişimi alt boyutunda, lisanslı spor yapma durumuna göre fiziksel uygunluk/enerji harcama, eğlence ve hareket/aktif olma alt boyutlarında, sporla ilgili yapılmak istenilen görüşe göre başarı/statü, eğlence, arkadaş, hareket/aktif olma, beceri gelişimi alt boyutlarında ve SKG toplam değerinde, ailede spor yapma durumuna göre başarı/statü, arkadaş, yarışma, beceri gelişimi alt boyutlarında ve SKG toplamında, anne eğitim durumuna göre ise beceri gelişimi alt boyutunda anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Sonuç olarak, spor yapma yılı, spor yapma amacı, annenin eğitim durumu, spor branşı türü ve bulunulan yerin Mardin ilindeki kız sporcuların spora katılım güdüleri üzerinde bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenlerin yanında ailede spor yapan kişilerin varlığı, ailede anne eğitim durumu kız sporcuların spora katılım motivasyonlarını etkilediğinin sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Fiziksel aktivite, Güdü, Kız, Spora katılımArticle Koronavirüs (COVİD-19) salgın sürecinde evde kalan ilkögretim öğrencilerinin yeme tutumu ve davranışları ile depresyon durumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi(Dergi Park, 2021) Ökmen, Mehmet Şerif; Ökmen, Mehmet Şerif; Taştan, İsa; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüCovid-19 salgını dünyada ve ülkemizde hızla yayılarak milyonlarca kişinin hayatını olumsuz yönde etkilemiştir, etkilemeye de devam etmektedir. Hatta ölümle sonuçlanan vakalara neden olmuştur ve bu durum artarak devam etmektedir. Salgının, kişiler üzerinde fiziksel, psikolojik ve sosyolojik gibi çok yönlü olumsuz etkileri olmuştur. Salgından korunabilmek için alınan tedbirlerden biride vatandaşlara sokağa çıkma kısıtlaması getirilerek, kişilerin evde kalmalarının sağlanmasıdır. Evde kalmak zorunda olan ilköğretim öğrencilerinin yeme tutum ve davranışları ile depresyon durumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi ve aralarındaki ilişkiyi belirlemek çalışmamızın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubuna 44 erkek ve 49 kadın olmak üzere toplam 93 ilköğretim öğrencisi gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için kişisel bilgi formu, Hollanda yeme davranışı (DEBQ) ve CES-Depresyon (CES-D) anketleri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım göstergeleri Kolmogorov-Smirnov testi, Q-Q Plots ve histogram grafikleriyle incelenmiş ve verilerin normal dağılıma uyduğu tespit edilmiştir. Verilerin istatistiki analizinde ölçeklerden alınan puanların ikili karşılaştırmalarında Independent Sample T-Testi, ikiden fazla grupların karşılaştırılmasında One Way Anova Testi ve bağımlı değişkenler arasındaki ilişkinin tespiti içinse Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Değişkenler arasında anlamlılık derecesi 0.05 olarak alınmıştır. Sonuç olarak, covid-19 salgını ilköğretim çağında okuyan öğrencilerin etkilediği, yeme tutum ve davranışlar, fiziki görünümleri ve depresyonlarını olumsuz bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir.Article Kayak ve Snowboard Eğitiminin Denge Performansına Etkisinin İncelenmesi(Dergi Park, 2023) Ökmen, Mehmet Şerif; Şimşek, Emre; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüBu çalışma daha önce kayak veya snowboard aktivitesine hiç katılmamış bireylerin, bu iki branşın temel teknik ve becerilerini kapsayan 5 günlük bir eğitim süreci sonrasında denge performansları üzerindeki etkisini incelemek ve branşlar arasında karşılaştırma yapmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya 26’sı (13 erkek, 13 kadın) kayak grubu, 34’ü (17 erkek, 17 kadın) ise snowboard grubu olmak üzere toplamda 60 kişi gönüllü olarak katılmıştır. Gönüllülerin kayak ve snowboard eğitimlerine başlamadan önce ön test denge ölçümleri yapılmıştır. Ardından Erciyes Kayak Merkezinde 5 gün boyunca kayak ve snowboard gruplarına temel teknik eğitimi verilmiş ve bir gün sonrasında son test denge ölçümleri yapılmıştır. Denge değerlerinin tespiti için Biodex Denge Sistemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 paket programında değerlendirilmiş ve gruplar arasındaki farklılıkları incelemek amacıyla Mann-Whitney U ve T-Testi, grup içi karşılaştırmalarda ise Wilcoxon testi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre kayak eğitimi ardından statik ve dinamik tüm denge değerleri anlamlı derecede daha iyi olduğu tespit edilmiştir (p<0,05, p<0,01). Snowboard eğitiminden sonra dinamik OSI ve MLSI değerlerinde anlamlı farklılıkların olduğu saptanmıştır (p<0,05). Ayrıca snowboard ve kayak gruplarının değerleri karşılaştırıldığında son test statik OSI ve APSI değerlerinde kayakçıların lehine anlamı farklılıkların olduğu görülmüştür (p<0,01). Sonuç olarak, kayak eğitimlerinin hem statik hem de dinamik denge performans bileşenlerini anlamlı derecede olumlu etkilediği, snowboard eğitimlerinin ise dinamik denge üzerinde olumlu etkisinin olduğu söylenebilir. Branşlar arası karşılaştırılma yapıldığında ise özellikle kayak eğitiminin snowboard eğitimine göre statik dengeyi anlamlı derecede iyileştirdiği söylenebilir.Article Lise Öğrencilerinin Fiziksel Aktiviteye Karşı Tutumları ile Obezite Farkındalık Düzeylerinin İncelenmesi (Mardin İli Örneği)(Dergi Park, 2023) Ökmen, Mehmet Şerif; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüBu araştırma Mardin’de öğrenim gören lise öğrencilerinin fiziksel aktiviteye karşı tutumları ile obezite farkındalık düzeylerinin incelemesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Mardin il ve ilçelerinde öğrenim görmekte olan lise öğrencileri arasından basit rastgele örnekleme metoduyla seçilmiş 339 erkek ve 315 kız olmak üzere toplam 654 öğrenciden oluşturulmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu, Obezite Farkındalık Ölçeği (OFÖ) ve Bilişsel Davranışçı Fiziksel Aktivite Ölçeği (BDFAÖ) kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 programı ile Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H, Tamhane’s T2 ve Spearman korelasyon testleri kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre, BDFAÖ; cinsiyet (öz düzenleme), yaş (sonuç beklentisi, öz düzenleme, kişisel engeller ve BDAFÖ toplam puan) ve sınıf (öz düzenleme, kişisel engeller ve BDAFÖ toplam puan) değişkenleri açısından anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). OFÖ’nde ise yaş ile sınıf (obezite farkındalığı, beslenme, fiziksel aktivite ve OFÖ toplam puan) değişkenlerinde anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir (p<0.05). Ayrıca BDAFÖ ile OFÖ arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir (p>,000). Sonuç olarak, Mardin ilindeki lise öğrencilerin fiziksel aktiviteye karşı tutumları cinsiyet, yaş ve sınıf değişkenlerinden, obezite farkındalıkları ise yaş ve sınıf değişkenlerinden etkilenmesiyle beraber fiziksel aktiviteye karşı tutum ile obezite farkındalığın alt boyutları arasında pozitif yönlü ilişkisi olduğunu söyleyebiliriz.Article The Effect of Participation in Educational Games Activity on Respiratory Values and Anthropometric Properties in Children(2021) Ökmen, Mehmet Şerif; Ökmen, Mehmet Şerif; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüAim: In this study, it was aimed to examine the anthropometric properties and respiratory parameter values of students between the ages of 10-11 who regularly participate in educational games. Methods: 34 students studying, İncesu Kızılören Parlaklar Secondary School, voluntarily participated in the study. While the experimental group (n=18) participated in educational game activities three days a week along with physical education lessons for five weeks, the control group (n=16) attended only physical education lessons. They did not participate in the educational game activities. Two measurements were carried out to the students as pre-test and post-test. Results: While the anthropometric measurements of the students participating in the study were measured with the Tanita measuring device, their respiration values were determined with a spirometer. Data are shown as arithmetic mean and standard deviation. A dependent sample t-test was used to compare independent groups and also paired sample t-test was used to compare dependent groups. The significance level was determined as (p<0.05). In the study, it was seen that there was a significant difference in body fat mass, lean body mass (FFM), total body fluid (ibw) values of the experimental group (p<0.05), while only a significant difference was found in basal metabolic rate (bmh) values in the control group. In the respiratory function values, the forced vital capacity (fvc), the air volume removed in the first second of forced expiration (fev1) of the experimental group. While the difference in peak expiratory flow (pef) and maximum voluntary ventilation (mvv) values were found to be significant, fev1, pef, and mvv values were found to be significant in the control group (p<0.05). Conclusion: It was seen that educational games had a positive effect on anthropometric measurement and respiration values in primary school students aged 10-11 years. We think that increasing the time of the physical education lessons and sparing more time to educational games, explaining the importance of educational games to physical education teachers, school administration, and students, and regular educational game competitions will make a significant contribution to the development of children.Master Thesis Lise Öğrencilerinin Obezite Farkındalık Düzeyi ile Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışlarının İncelenmesi(2024) Ökmen, Mehmet Şerif; Ökmen, Mehmet Şerif; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüBu araştırma, lise öğrencilerinin obezite farkındalık seviyeleri ile sağlıklı yaşam alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Obezite, dünya çapında hızla büyüyen bir halk sağlığı sorunu olup, bireylerin yaşam kalitesini ciddi bir ölçüde etkileyebilmektedir. Erken yaşlarda sağlıklı yaşam alışkanlıklarının benimsenmesi, obezite riskini azaltmada önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle, çocuk, ergen ve gençlerin obezite konusundaki bilinç seviyelerinin ölçülmesi ve sağlıklı yaşam alışkanlıklarının teşvik edilmesi küresel çapta büyük önem taşımaktadır. Araştırma, tarama yöntemi esas alınarak Mardin'in Midyat ilçesinde basit rastgele örnekleme yöntemi ile 14-17 yaş aralığındaki 833 lise öğrencisi oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak 'Kişisel Bilgi Formu', 'Obezite Farkındalık Ölçeği (OFÖ)' ve 'Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği (SYBDÖ)' kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar SPSS (V26) paket programı aracılığı ile Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H, Tamhane's T2 ve Pearson korelasyon testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları, lise öğrencilerinin obezite farkındalık düzeylerinin ve sağlık yaşam biçimi davranışlarının gelişiminde bireysel, ailesel ve çevresel faktörlerin karmaşık bir şekilde bir araya geldiğini ve bu faktörlerin karşılıklı olarak birbirini etkilediğini göstermektedir. Yaşa ve dolayısıyla sınıf düzeyine bağlı bilinç artışları, genel sağlık algısı ve cinsiyet gibi değişkenler, gençlerin yaşam tarzlarına doğrudan etki etmektedir. Elde edilen bu bulgular, Mardin ve benzeri bölgelerde lise düzeyindeki gençlerin çevresel koşullarının iyileştirilmesinin ve erken yaşlardan itibaren eğitilmesinin birey ve dolayısıyla da toplum sağlığını uzun vadede iyileştirebileceğini ortaya koymaktadır. Sonuç olarak, bireylerin sağlıklı bir yaşam sürdürmesi için obezite farkındalığı ve sağlıklı yaşam biçimi davranışlarının desteklenmesi gerekmektedir. Okullarda uygulanacak sağlık ve obezite temalı eğitim programlarının, obezite farkındalığını artıracağı ve sağlıklı yaşam alışkanlıklarını teşvik edeceği öngörülmektedir.Article Citation - WoS: 3Citation - Scopus: 3Effects of eight-week aerobic exercises combined with resistance training on cardiovascular risk factors in women(Sciendo, 2023) Ökmen, Mehmet Şerif; Ökmen, M. Şerif; Polat, Metin; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüStudy aim: Main purpose of this study is to examine the effects of moderate-intensity exercises for eight weeks, combined with cardio and resistance exercises, on the cardiovascular risk factors for women. Material and methods:Atotal of 30 volunteer females between the ages of 40 and 65 participated in the study. The volunteers were divided into two groups as exercise and control. The exercise group was given exercises three days aweek. Height, weight, body mass index, waist, hip, waist-to-hip ratio, resting blood pressure, resting heart rate, total cholesterol, triglycerides, high-density lipoprotein, low-density lipoprotein, glucose levels were collected before and after the exercise program. Results: There was asignificant decrease in weight, body mass index, hip circumference levels after the exercise program (p < 0.05), while no significant difference was detected for waist circumference and waist-to-hip ratios p > 0.05). While asignificant decrease in systolic blood pressure, diastolic blood pressure, and triglycerides levels of the exercise group was observed after the exercise program (p < 0.05), no significant change was found in glucose, cholesterol, high density lipoprotein, and low density lipoprotein levels (p > 0.05). Conclusion: It was observed that moderate intensity exercises combined with cardio and resistance exercises resulted with positive effects on cardiovascular risk factors.