Sarıkaya, Mehmet
Loading...
Name Variants
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
Main Affiliation
Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi Bölümü
Status
Current Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
5
Articles
5
Citation Count
0
Supervised Theses
0
5 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 5 of 5
Article Kadın yüzücülerde akut yorgunluğun denge performansına etkisinin incelenmesi(Dr. Levent CEYLAN, 2023) Ökmen, Mehmet Şerif; Sarıkaya, MehmetBu çalışma kadın sporcularda maksimal tüketici bir egzersiz sonrası oluşan akut yorgunluğun denge performansı üzerine etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunuz Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinin Antrenörlük eğitimi bölümündeki 4. sınıf yüzme uzmanlık kadın (n=12) öğrencilerinden oluşturulmuştur. Araştırmada zayıf deneysel araştırma modeli (ön test-son test) tercih edilmiştir. Yüzücülerin denge performanslarını belirlemek için Stabilometrik platform, akut yorgunluk oluşturmak içinse koşu bandı üzerinde Bruce protokolü uygulanmıştır. Yüzücülerden alınan ön test ile son test verilerini değerlendirilmesi SPSS 23 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre yüzücülerin hem gözleri açık hem de gözleri kapalı ön test ve son test statik denge sağa-sola standart sapma, öne-arkaya standart sapma, sağa-sola salınım hızı, öne arkaya salınım hızı, basınç merkezi çizim analizi ve salınım alanı değerleri karşılaştırıldığında anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür (p>0,05). Sonuç olarak, kadın yüzücülere uygulanan tüketici bir egzersiz protokolü sonrası oluşan akut kas yorgunluğunun vücut denge performans değerleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar görülmese de denge performansını üzerinde olumsuz etkisinin olduğu görülmüştür.Article Spor bilimleri öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeyi ile uyku kalitesi arasındaki ilişkinin incelenmesi(Dergi Park, 2023) Ökmen, Mehmet Şerif; Sarıkaya, Mehmet; Bağcı, EmreBu araştırma; spor bilimleri fakültesindeki öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyi ile uyku kalitesi arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve farklı değişkenler açısından incelemek amacıyla yapıldı. Araştırma Erciyes ile Bingöl Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde; Beden Eğitimi ve Spor, antrenörlük eğitimi, spor yöneticiliği ve rekreasyon bölümlerinde öğrenim gören (n=400) öğrencilerinden oluşturuldu. Veri toplama araçları olarak; kişisel bilgi formu, Uluslararası Fiziksel Aktivite Anketi (UFAA-KF) ve Pittsburgh Uyku Kalite İndeksi (PUKİ) kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 22 paket programı kullanıldı. Elde edilen verilere göre, fiziksel aktivite düzeyinin; cinsiyet, branş, bölüm ve sınıf değişkenleri açısından anlamlı farklılıkların olduğu tespit edildi (p<0.05). Uyku kalitesinin ise sadece cinsiyet değişkeni arasında anlamlı farklılık olduğu tespit edildi (p<0.05). Ayrıca fiziksel aktivite düzeyi ile uyku kalitesi arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı tespit edildi (p>0.05). Sonuç olarak, spor bilimleri öğrencilerinde fiziksel aktivite düzeyinin yüksek olduğu, fiziksel aktivite düzeyinin cinsiyet, branş, bölüm ve sınıf değişkenlerinden, uyku kalitesinin ise sadece cinsiyet değişkenin ise açısından fark olduğu tespit edildi. Ayrıca fiziksel aktivite ve uyku arasından anlamlı bir ilişkinin olmadığını araştırmamızın örneklem grubunun spor bilimleri öğrencisi olmasında fiziksel aktivite seviyelerinin yüksek olması sonucu etkileyebileceğini, fiziksel aktivite ve uyku arasındaki ilişkinin değişik açılardan da ele alınması gerektiği düşünülmektedir.Article Investigation of Weight Loss Methods of Wrestlers Fighting in Different Styles and Categories During the Competition Period(Dergi Park, 2023) Ökmen, Mehmet Şerif; Sarıkaya, Mehmet; Kılıçarslan, Gökmen; Bayrakdar, AkanThis research was conducted in order to determine the preferred weight loss methods of wrestlers in the category of juniors, cadets and espoir who compete in Greco-Roman and freestyle wrestling. 215 male wrestlers between the ages of 14 and 17 participated in the study. In order to determine the weight loss methods of wrestlers, the “athlete weight loss methods and effects scale” developed by Yarar et al. (2016) and the personal information form developed by the researchers were used. In the analysis of the data obtained from the wrestlers SPSS package program was used. Independent t test was used from binary comparisons and ANOVA test was used for multiple comparisons. Significance level was accepted as p<0.05. According to the styles variable, it was found that there was a significant difference between free and Greco-Roman wrestlers in the diet sub-dimension of the athlete weight loss and effects scale (p<0.05). According to the category variable, it was determined that there was a significant difference in the diet and ergogenic aids sub-dimensions of the juniors and the espoir (p<0.05). As a result, it is observed in the research findings that wrestlers usually use the diet method as a method of weight loss. It is thought that one of the most appropriate methods to protect the health and athletic performance of athletes is to apply a conscious diet, which will be more advantageous than other methods. In addition, it can be said that wrestlers consciously and healthily apply weight loss methods as they get older.Article Investigation of the Effect of Using Surgical Face Masks on Aerobic and Anaerobic Performance of Children During Educational Games(2022) Ökmen, Mehmet Şerif; Sarıkaya, Mehmet; Sarıkaya, MehmetAim: This study aimed to examine the effect of participating in educational game activities with and without a surgical face mask on the aerobic and anaerobic performance levels of children aged 12-13. Methods: Two male groups, unmasked (n=22) and masked (n=22), participated in the study. Pre-test post-test experimental model was used in the study. The aerobic performances of the groups were determined by the 20m shuttle test, and the anaerobic performances of the groups were determined by the vertical jump test. After the pretest scores of the groups were taken, educational game activities were applied to both groups three days a week for eight weeks. At the end of the eighth week, post-test scores were obtained. These data were presented as arithmetic mean and standard deviation. Independent sample t test was used to compare independent groups and paired sample t test was used to compare dependent groups. Results: Significance level was set as p<0.05. When the pretest and posttest values of age, height and body weight of the groups were compared between the groups, no significant difference was observed (p<0.005). However, when looked at the ingroup scores, it was observed that there was a significant difference in the body weight values of the masked group (p˂0.001). In addition, there was a significant difference between the pretest and posttest aerobic performance (MaxVO2) scores of both groups within the group comparison (p˂0.001), but no significant difference was found in the groups’ anaerobic performance scores (p<0.005). However, there was no significant difference between the pretest scores between the groups, while a significant difference was observed between the post-test aerobic (p˂0.001) and anaerobic (p<0.005) scores. Conclusion: As a result, children's participation in regular educational games activities both with and without masks contributes positively to their aerobic performance and it can be said that the aerobic (16.69%) and anaerobic (1.01%) performance scores percentages of the masked group improved more than the unmasked group.Article Sporcuların Yaralanma Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi(Dergi Park, 2023) Ökmen, Mehmet Şerif; Sarıkaya, MehmetAmaç: Bu araştırmanın amacı, Mardin ilinde aktif erkek sporcuların yaralanma kaygı düzeylerini farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Materyal ve Metot: Araştırmaya 18-26 yaş aralığından toplam 453 sporcu katılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması için Rex ve Metzler’in (2016) geliştirdiği, Caz ve ark., (2019) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Spor Yaralanması Kaygı Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25 programı ile Mann-Whitney U, Kruskal-Wallis H ve Tamhane’s T2 testleri kullanılmıştır. Bulgular: Sporcuların yaralanma kaygı düzeyleri karşılaştırıldığında; yaşa göre zayıf algılanma kaygısı, eğitim durumuna göre hayal kırıklığına uğrama kaygısı, spor yapma düzeyine göre yeteneğini kaybetme kaygısı ile acı çekme kaygısı, sporla ilgilenme yılına göre zayıf algılanma kaygısı ile acı çekme kaygısı, haftalık antrenman sayısına göre yeteneğini kaybetme kaygısı, zayıf algılanma kaygısı ile acı çekme kaygısı ve yaşanılan sakatlık süresine göre yeteneğini kaybetme kaygısı, acı çekme kaygısı ile yeniden yaralanma kaygısı alt boyutlarında anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç: Sonuç olarak sporcuların yaş, eğitim durumu, spor yapma düzeyi, sporla ilgilenme yılı, haftalık antrenman yapma sayısı ve yaşanılan sakatlık süresi değişkenlerinin yaralanma kaygılarının bazı alt boyutları üzerinde farklılıklara neden olduğu görülmüştür. Sporcuların yaralanmaya kaygıları hakkında antrenörlere bilgi verilmesi gerektiği, hatta sporcuların bu kaygılarının giderilmesi konusunda antrenörler ile spor psikologların iş birliği içerisinde çalışmasının faydalı olabileceği önerilebilir.