MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Aladwanı, Khaled

Loading...
Profile Picture
Name Variants
ALADWANİ , KHALED
Aladwani, دكتور. عشيق. عضو Khaled
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
Main Affiliation
Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
Status
Current Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

21

Articles

0

Citation Count

0

Supervised Theses

15

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 21
  • Master Thesis
    Ana dili Arapça olmayanlar için Arap dilini öğretme metodolojisindeki dil içeriği ve analiz yolu
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2022) Aladwanı, Khaled; Aladwanı, Khaled; Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
    Bu çalışma, Arapça bilmeyenlere Arapça öğretme metodolojisindeki dilsel içeriği analiz ederek, Arapça bilmeyen öğrencilere sunulanları dil bileşenleri, kapsamları, dağılımları ve sunum mekanizmaları düzeyinde ele almayı amaçlamıştır. Bu çalışma bir giriş, bir özet, üç bölüm ve bir sonuçtan oluşmaktadır. Birinci bölüm, dilsel içeriğin tanımı, Arapça öğretim metodolojisi ve dilsel içeriğin analizi gibi çalışmadaki temel konuların tartışılmasını ele aldı. İkinci bölüme ise, anadili İngilizce olmayanlara Arapça öğretme metodolojisinde dilsel içerik oluşturmaya yönelik yaklaşımların bir sunumu ve tartışması yapıldı. Bu müfredatlar arasında Amerikan Yabancı Diller Öğretimi Konseyi'nin yönergeleri, Diller için Avrupa Ortak Referans Çerçevesi ve Dr. Khaled Adwani'nin teorisine göre ana dili İngilizce olmayanlara Arapça öğretme metodolojisi bulunmaktadır. üçüncü bölümse, anadili İngilizce olmayanlara Arapça öğretimi metodolojisindeki içerik analizi yöntemleri hakkında tartışarak, görüş ve yönlendirmeler sağlamaya çalışmaktı. Ve sonuç kısmı
  • Master Thesis
    Kısa öyküde uyum: Zekeriye Tamir'in koleksiyonun (ŞamYangınları) üzerine uygulamalı bir araştırma
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2022) Aladwanı, Khaled; Aladwanı, Khaled; Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
    Bu çalışmanın amacı, Suriyeli yazar Zakaria Tamer'in "Şam Yangınları" adlı öykü koleksiyonunda metinsel bağdaşıklık araçlarını araştırmaktır. Araştırmacılar, Kur'an-ı Kerim, hadisler, kitaplar, makamlar ve rivayetler gibi farklı metinlerde metnin birbiriyle tutarlılığını ve uyumunu sağlamak için tutarlılığı ve araçlarını incelemekle meşguller. Bu çalışmada, Arap dünyasının gerçekliğini ve eleştirisini konu edinen kurmaca yazım tekniklerini yenilemede tanınmış öykü yazarlarından Zakaria Tamer'in MS 1973 yılında yayımladığı "Ateşlerin Şam" adlı öykülerinin metinlerini analiz edeceğim. Halliday ve Hassan'ın tutarlılık standartları makalesi tarafından geliştirilen metodolojiyi takip ettim ve bu çalışma sayesinde "Zkaria Tamer" in yönlendirme, ikame, ihmal, bağlaç gibi dilbilgisel tutarlılık araçlarını ve sözcüksel tutarlılık gibi: tekrar ve bağlaç kullandığını buldum.
  • Master Thesis
    Türkiye'deki imam hatip liselerinde Arapça öğretiminde uygulanan programların dilsel içeriği
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2020) Aladwanı, Khaled; Aladwanı, Khaled; Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
    Her bir ders programı, genellikle eğitsel, özel olarak da dilsel içeriği ile müfredatın ana unsurudur. Bu çalışma müfredatın amacına ve hedefine ulaşması için dilsel içeriğin yapısı, dağıtımı, kelime haznesi, sunuş yöntemleri, dil özellikleri, noktalama işaretleri ve ayarlaması ile ilgilenir. Bu çalışma, (Türkiye'deki İmam Hatip Liselerinde Arapça Öğretiminde Uygulanan Programların Dilsel İçeriği) başlığı adı altında Arapça öğretim standartlarına ne derece uygun olduğuna cevap vermeye çalışır. Bu araştırma, Türkiye`deki İmam Hatip okullarının müfredatındaki eğitsel ya da dilsel içeriğin gerçeği ile ilgilidir, ve Arapça öğretim müfredatının değerlendirilmesi ve geliştirilmesinde katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, 4 müfredatta yer alan dilsel içeriğin yapısını, dil unsurlarını ve becerilerini sunmaktadır. Bu dil unsurlarının içeriğinden, becerilerinden ve kelime dağarcığından bahseder. Müfredat dağılımını da ele alarak sonrasında derslerde nasıl sunulduğunu gösterir. Çalışmada, dilsel içeriğin yapısını ve bileşenlerini tanıtmak için betimleyici bir metot kullanılarak sonuçlara ulaşmak için eleştirisini ve değerlendirmesini yapar. Bu çalışmanın sonuçlarını şu maddelerle sıralayabiliriz: Bu müfredatın, sesler dışında bütün beceri ve yöntemleri kapsadığına, dersler arasında kullanılan sözcük ve cümlelerde sayı yönünden belirgin bir fark olduğuna, noktalama işaretlerine dikkat edilmediğine değinir.
  • Book
    DİRASAT ELCÜMLE ALARABİYE VE LİSANİYAT ELNAS
    (SONÇAĞ AKADEMİ, 2020) Aladwanı, Khaled; Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
    يحاول هذا البحث أن يكتشف أصولاً للدرس اللساني الحديث في اللتراث النحوي العربي من خلال عملية مقارنة على ثلاث مستويات هي الموضوع والغاية والمنهج
  • Master Thesis
    فن السخرية بين زكريا تامر وعزيز نسين (دراسة مقارنة)
    (2024) Aladwanı, Khaled; Aladwanı, Khaled; Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
    Araştırma, Ironi sanatını iki komşu ülkede ünlü iki yazar olan Zakariya Tamer ve Aziz Nesin'in eserleri üzerinden tartışmaktadır. Bu araştırma, bu iki yazarın Ironisanatını nasıl kullandığını vurgulamayı ve Ironiın her birindeki özelliklerini kapsamlı bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, bir giriş, üç bölüm, sonuçlar ve önerilerden oluşmaktadır. Birinci bölüm, araştırmada geçen terimleri tanıtarak Ironisanatını ve edebiyattaki uygulamalarını genel olarak, kısa hikaye özelinde ise ayrıntılı olarak ele alır. Ironiın tarihsel süreçleri ve Ironii eğilimleriyle ünlü önemli yazarlar hakkında bilgi verir. Ayrıca, Suriye ve Türkiye'deki Ironii hikayelerin oluşum koşullarına dair kısa bir bilgi sunar ve yazarların biyografileri ile en ünlü Ironii hikayelerine detaylı bir şekilde yer verir. İkinci bölüm, yazarların ele aldığı Ironii temaları (sosyal Ironi, politik Ironi, dini Ironi, ekonomik Ironi) inceler ve aralarındaki benzerlikler, farklılıklar, örtüşmeler ve karşıtlıkları tartışarak karşılaştırma yapar. Üçüncü bölüm, Ironiın içeriklerini ifade etme konusunda yazarların kullandığı yöntem ve teknikleri karşılaştırarak sanatsal yönlerini incelemeye odaklanır.
  • Master Thesis
    Mana harfleri ve metne anlamsal bir bütünlük kazandırma bakımından etkileri (Amme cüzü süreleri örneği)
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2020) Aladwanı, Khaled; Aladwanı, Khaled; Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
    Mana Harfleri dilin üç bölümlerinden biridir. Bilim insanları mana harfleri ile alakalı iki farklı görüş ortaya koymuşlardır. Birinci görüş mana harflerinin görevi ve türünden dil bilgisi yönüyle; ikinci görüş ise anlam ve mana yönünden inceler ve açıklar. Mana harflerinin bağlaç görevi de olmasına rağmen; bu hususta çok yaygın görüş bildirilmemiştir. Dilbilimi oldukça gelişmesine rağmen, mana harflerinin cümle içindeki önemi yeterince kavranmamıştır. Bu çalışma mana harflerinin en önemli iki görevi açıklamaya yöneliktir. Birincisi; mana harflerinin metin içindeki bağlaç görevi, ikincisi metne anlamsal bir bütünlük kazandırma etkisidir. Bu tez çalışması önsöz dışında üç bölümden oluşmaktadır. Birinci ve ikinci bölümde mana harflerinin cümleye kattığı anlam ve bu yönde daha önce yapılmış çalışmalar ile yeni çalışmalar arasındaki fark incelemektedir. Üçüncü bölümde ise Amme Cüzü üzerinde uygulama çalışması yapılmıştır.
  • Master Thesis
    Okunuş, yazılış ve fonksiyon bağlamında Arapçadaki ünlü harfler
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021) Aladwanı, Khaled; Aladwanı, Khaled; Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
    Bu çalışma Arap Dilinin seslerini çeşitli yönlerden ele alma çabasıdır. Öncekiler, Kelimenin asılları olması bakımından sessiz harflere ve kelimenin parçaları ve ona tabi olmaları açısından da sesli harflere önem verirken, yenilerin sesli harflere daha büyük bir önem verdiklerini görüyoruz. Ancak bu önem dilin sesleri alanında yapılan çalışmalarda birbirinden ayrı parçalar şeklinde ve sesli ile sessiz kısımları şeklinde olmuştur. Ya da seslerin akustik, fiziksel ve işitsel seviyede incelendiği çalışmalarda bulunmaktadır. Bu nedenle bu çalışmayı sadece sessiz seslerle sınırlı tutarak okunuş, yazılış ve fonksiyon olmak üzere üç bölümde ele aldık. Okunuş bölümünde bu seslerin çıkış yerleri(mahreç), sıfatları ve tefhîm ile terkîk durumunda maruz kaldıkları durumlar ele alınmıştır. Yazılış bölümünde ise Arap yazısının başlangıcı ve bu gün olduğu gibi Arap yazısının tekamül ettiği tedvîn dönemine kadar ki gelişim aşamaları incelenmiştir. Daha sonra yenilerin bu konudaki görüşleri ve onu kolaylaştırmaya yönelik önerilerine yer verdik ve bu bölümü kendi görüşümüzle beraber uzun seslerin yazılmasına yönelik basit önerilerle bitirdik. Fonksiyon bölümünde de konuşmanın kolaylaşmasında ve cümlenin bitişmesinde seslerin işlevleri ile i'rabın alametlerine delalet eden işlevine yer verdik. Daha sonra Kur'an-ı Kerim'in okunuşundaki uzatmalarda ve şiir ile şarkı söylenirken ortaya çıkan seslerin ritmik işlevi ile bu bölümü bitirdik.
  • Master Thesis
    Arap dünyasında modern Türk edebiyatının kabulü
    (Mardin Artuklu Üniversitesi, 2023) Aladwanı, Khaled; Aladwanı, Khaled; Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
    Araştırma, modern Türk edebiyatının Arap dünyasında kabul görme konusunu ele almakta ve modern Türk edebiyatının başlangıcı olarak benimsediğimiz "Tanzimat Döneminden" yani 19. yüzyılın ikinci yarısından günümüze kadar olan alım sürecini tartışmaktadır. Çalışma, çeviri yolu ve araştırma ve eleştirel çalışmalar yolu olmak üzere iki yol aracılığıyla kabulü içerir. Türk edebiyatı ve öncüleri hakkında yapılan araştırma ve eleştiri çalışmalarının yanı sıra o tarihten bu yana Arapçaya tercüme edilen Türk edebiyatı eserlerini de izlemeye çalıştık. Araştırma bir giriş, altı bölüm, sonuçlar, öneriler ve sonuçtan oluşmaktadır. Birinci bölümde Türk edebiyatının başlangıcından modern döneme kadar olan tarihine genel bir bakış sunulmaktadır. İkinci bölüm, eleştirel kabulü ve kabul teorisinin tanımını, en önemli kavramlarını ve en ünlü öncülerini sunmaktadır. Üçüncü bölüm, modern Türk edebiyatının Arap dünyasında kabulünde çevirinin rolünü incelemektedir. Dördüncü bölümde ise modern Türk şiirinin Arap dünyasındaki kabulden ve bu kabulde Türk şairi Nazım Hikmet'in model alınmasından bahsedilmektedir. Beşinci bölüm, Türk hikâyesinin Arap dünyasındaki kabulünü anlatmaktadır ve yazar Aziz Nissen'i örnek almaktadır. Araştırma, bir dizi sonuç ve öneriyle ve ardından konuyla ilgili fikirleri toplayan ve özetleyen bir sonuçla sona ermektedir. Araştırmada kullanılan yaklaşım, edebiyatın alıcısı olarak daha çok "alıcıya" odaklanan ve yaratıcı edebi süreçteki üç unsurdan (yazar - edebi eser - alıcı) biri olan kabul ve alma yaklaşımıdır. Araştırmanın Türk edebiyatını başka bir ortamda, kişide ve dilde kabul süreci olması, kabul ve alma yaklaşımı, gereksinimlerini incelemek ve yerine getirmek için en uygun yaklaşımdır.
  • Book Part
    EL-LUĞA BEYNE ETTVASUL VET-TAAYÜŞ
    (SONÇAĞ AKADEMİ, 2020) Aladwanı, Khaled; Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
    يدرس هذا البحث العلاقة بين اللغة و التواصل والتعايش في المجتمع البشري ويحاول أن يبين أهميتها في استقرار المجتمع وتطوره
  • Master Thesis
    الجهةُ بينَ الحدثِ والزّمنِ في الجملةِ العربيةِدراسةٌ نظريّة تطبيقيّة
    (2024) Aladwanı, Khaled; Aladwanı, Khaled; Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
    Bu araştırma, olay ve zaman arasındaki farklılıkları, olayın ve zamanın bir araya geldiğini gösteriyor, eğer olayın ya da zamanın belirlenmesi, zamanın geçmişe, zamanına ve eve bölünmesi, geçmişe ilişkin farklılıklar ve zaman çizelgesini gösteriyorsa, eylem, güncelleme, şimdiki zaman, güncelleştirme, şiddet, kışkırtma, kuşkusuz, geçmişi, zamanını ve geri kalanını gösteriyor. İktidar, ikiye bölünmüştür: Birleşik Krallık'ta, birleşik krallık, birleştirilmiş krallığın bir parçasıdır; birleşmiş Krallığı'nın bir parçalarıdır; iktidarın bir kısmı da birleşmiştir. Taraf sadece bir eylemin yaşam süresi ile sınırlı değildir, aynı zamanda sözlü formülüne yayılır; bu formülün anlamları, bir tarafa ait eylemlerin değerlendirilmesinden kaynaklanmaktadır; çabaları nispeten haksız ve kurallara aykırıydı; çünkü onlar tanımlanan bağlamlara uymuyorlar, biz bunları sözlü ve dilsel bağlamla temsil eden taraflarla ilişkilendiriyoruz ve en önemli taraflar: bağımlılık, ayrımcılık, paylaşım, zayıflama, talep ve diğerleri. Bu çalışma, iki yönteme dayanmaktadır: Teorik: Temel terimlerin incelenmesi, tanımlanması, bölünmesi ve açıklayıcı örnekler olarak tanımlanır; Uygulamalı: teorik yönü, Yusuf'un kitabına pratik bir uygulama olarak uygulanır ve yön ve olayların etkilerini, yön ve zamanın etkilerini açıklanır. Anahtar Kelimeler: cümle, fiil, dilsel zaman, dilbilgisel zaman, morfolojik zaman, bölge, olay, artış harflerinin anlamları.