MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Coşkun, Gözde Nur

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Coşkun, G.
Job Title
Öğr. Gör.
Email Address
Main Affiliation
Department of Hotel, restaurant and Catering / Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
Status
Former Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

3

Articles

2

Citation Count

0

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Article
    Algılanan Destinasyon Yiyecek İçecek İmajının Tekrar Ziyarete Etkisi
    (2019) Coşkun, Gözde Nur; Demircan, Şeyhmus; Çeken, Hüseyin; Department of Hotel, restaurant and Catering / Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
    Günümüzde teknolojinin gelişmesi, ulaşım olanaklarının artması ve insanlardaki gezme görme isteği ile merak güdüsü onları seyahate yönlendirmektedir. Seyahatlerin artması, bölge turizmini geliştirmekte ve bölge halkına turizm bilincini aşılamakta gelen ziyaretçilere de farklı deneyim kazandırmaktadır. Gerçekleştirilen bu turistik faaliyetlerde yiyecek ve içecek tüketimi günlük yeme-içme alışkanlıklarının bir tekrarı olmayıp, farklı ve daha önce tadılmamış lezzetler/gıdaları tatmayı kapsayan çekici bir deneyimi oluşturmaktadır. Yüksek tatmin sağlanmış bir tatil deneyimi turistlerin destinasyon algısına pozitif yönde etki etmekte ve aynı zamanda tekrar ziyaret niyetinde de etkili olabilmektedir. Ziyaret edilen destinasyonun yöresel yemeklerinin lezzetleri, gelen ziyaretçilerin bölge hakkındaki tarihi, sosyo kültürel algılarına ek olarak yörenin imajına olumlu katkı sağlayabilmektedir. Buna paralel olarak da araştırmanın amacı farklı motivasyonlar ile turistik faaliyetlere katılan turistlerin, ziyaret edilen bölgedeki yiyecek ve içeceklerin lezzetinin nasıl bir algı yarattığı ve destinasyon seçiminde yöresel yemeklerin rolünü ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma alanı mutfak kültürü açısından zengin olan Güneydoğu Anadolu Bölgesi seçilmiş olup bölgedeki Adana, Diyarbakır, Gaziantep, Hatay, Mardin ve Şanlıurfa illerini farklı amaçlarla ziyaret eden turistler arasından seçilen 390 ziyaretçi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın yöntemi ise nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği ile veri toplama oluşturmaktadır. Verilerin analizinde mutlak ve yüzde değer faktör analizi, basit regresyon ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan ziyaretçilerin yarısından fazlası 18-44 yaş aralığında, ön lisans ve lisans eğitime sahiptir. Ziyaretçilerin ortalama %84’ü bulundukları destinasyonu daha önce ziyaret ettiklerini belirtmişlerdir. Yapılan basit regresyon analizine göre destinasyon imajı üzerinde yöresel yemeklerin anlamlı pozitif bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.
  • Article
    Otel İşletmelerinde Yerel Mutfak Kültürü: Mardin Örneği
    (2021) Coşkun, Gözde Nur; Demircan, Şeyhmus; Dalgın, Taner; Department of Hotel, restaurant and Catering / Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
    Yöresel yiyecek ve içeceklerle ilgili beklenti ve deneyim, destinasyonun marka algısını etkileyen\rönemli bir unsurdur. Destinasyon hakkındaki pozitif etkiler tekrar ziyaret niyetinde de etkili\rolmakta ve destinasyonun mutfak kültürü hakkındaki imajına katkı sağlamaktadır. Bu\raraştırmanın amacı otellerin menülerinde yer alan yöresel yemeklerin yöreyi ne kadar\ryansıttığını araştırmaktır. Bu amaçla yöresel yiyecek ve içeceklerin o destinasyondaki konaklama\rişletmelerinin menülerinde yer alma durumunu ve müşteriler tarafından talep edilme durumu\rbelirlenmiştir. Gerek kültürü gerek tarihi ile birçok medeniyete ev sahipliği yapmış olan Mardin,\rzengin mutfak kültürü nedeni ile çalışma alanı olarak seçilmiştir. Mardin ilindeki 3, 4 ve 5 yıldızlı\rotellerin üst ve orta kademe yöneticileri ve mutfak personeli ile yarı yapılandırılmış mülakat\r(görüşme) formu üzerinden mülakat yapılmıştır. Araştırmalar sonucunda otellerin menülerinde\ryöresel yiyecek ve içeceklerin bir kısmına yer verdikleri görülmektedir. Ancak, bazı yöresel\ryemekler yapımının zahmetli olması ve uzun sürmesi sebebiyle, sadece banket organizasyonu\rgibi önceden tüketimin belirli olduğu özel etkinlikler için hazırlanmaktadır. İşletmelerin\rmenülerinde yöresel yemeklere yer verseler de bu yemeklerin tanıtımı ve markalaştırılması ile\rilgili yeterince çaba göstermediği belirlenmiştir.
  • Book Part
    Citation - Scopus: 1
    Social Media and Personal Branding: Journalists' Preferences for Brand-Shaping Practices
    (Peter Lang AG, 2019) Coşkun, Gözde Nur; Ayaz, F.; Coşkun, G.; Department of Hotel, restaurant and Catering / Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
    The interactive environment, defined as social media, has taken its place in everyday life as the web 2.0 began to be used. In the past, only specific information, which is accessible only in the form of centenaries and prints, is available instantly via the internet and interactive environments. E-mails, voice messages and social networks connect us to each other by removing temporal and spatial constraints. Playing on content, create your own profiles, connect with other users, photo video, etc. social networks that have a high level of interactivity, such as sharing content by generating content, enrich the user experience. With the emergence of social media, there have also been changes in journalism practices. The main reason for these changes is that online media technologies. Technologies play a central role making possible multiple representations of identity and is accelerating the collapse of inward turn. In the process of enabling the new field to create personal and professional brands, journalists take their place in the social media as entrepreneurs who provide their own branding. The purpose of this study is to examine the use of journalists' tweets on social media and the effects of this usage on the branding process through twitter. In this study five journalists' twitter accounts were analyzed by content analysis method. It's thought that the new field offers opportunity to increase the market value of journalists in the process of enabling to create personal and professional brands. © Peter Lang AG 2019.