This item is non-discoverable
Serarslan, Mustafa Zahit
Loading...
Name Variants
SERARSLAN, Mustafa Zahit
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
Main Affiliation
Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği Bölümü
Status
Former Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
3
Articles
1
Citation Count
0
Supervised Theses
2
3 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Master Thesis Dönüşümcü liderliğin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü çalışanlarının iş tatminine etkisi: Mardin ili örneği(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021) Serarslan, Mustafa Zahit; Serarslan, Mustafa Zahit; Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği BölümüMardin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'nde görev yapmakta olan çalışanların dönüşümcü liderlik bağlamında iş tatmini düzeylerinin incelenmesi çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini Mardin Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde çalışan 408 personel oluşturmaktadır. Bu çalışmada, çalışanların "dönüşümcü liderlik" düzeylerinin belirlenmesi amacıyla 20 soruluk ve "iş tatmini" düzeylerinin belirlenmesi amacıyla 10 soruluk olmak üzere iki anket 120 erkek ve 33 kadın çalışana uygulamıştır. Çalışmamızda duyan 2019 tarafından geliştirilen dönüşümcü liderlik ve iş tatmini ölçekleri uygulamıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında değerlendirilmiştir. Normallik testi sonuçlarına göre verilerin normal bir dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Betimleyici araştırma deseninin kullanıldığı araştırmanın verileri parametrik özellik içerdiğinden t-testi, anova testi ve korelasyon testleri uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda dönüşümcü liderliğin iş tatmini üzerinde olumlu yönde etkisi olduğu ve dönüşümcü liderlik düzeyi arttıkça iş tatmini oranının da arttığı görülmektedir. Bunun yanı sıra çalışanların cinsiyet eğitim durumu ve çalışma yılı durumları ile dönüşümcü liderlik arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Diğer değişkenlerin dönüşümcü liderlik ve iş tatmini üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı belirlenmiştir.Article SPOR YOLUYLA PAZARLAMA KAVRAMINA ANALİTİK YAKLAŞIM(SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 2020) Serarslan, Mustafa Zahit; Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği BölümüSpor pazarlaması, endüstriyel ürün pazarlamasından kavram olarak da boyutları bakımından da farklılık gösterir. Gelişmekte olan bir bilim alanı olan spor pazarlaması kavramı ve boyutlarının analitik olarak ele alınması ve tartışılması spor pazarlaması yazınına ve uygulamacılarına katkılar sağlayacaktır. Spor pazarlamasının boyutlarından birisi de “spor yoluyla pazarlamadır”. Bu bağlamda spor pazarlaması boyutlarından birisi olan “spor yoluyla pazarlama” kavramı ve içeriğinin ele alınıp tartışılması çalışmamızın amacıdır. Çalışmamız analitik yöntem ve tarama yöntemleri ile gerçekleştirilmiştir. Bilindiği gibi, analitik yöntem sorgulayarak kavramsallaştırmaya dayanır. Fikirler kavramsallaşmadan insan yaşamına girememekte yani uygulamada kendine yer bulamamaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada “spor yoluyla pazarlama” kavramı ele alınmış ve spor pazarlaması içerisindeki yeri ve boyutları analitik yöntemle belirlenmeye çalışılmıştır. Kişi veya işletmelerin ürünlerini pazarlamada sporu kullanmaları veya spordan hem doğrudan hem de dolaylı olarak potansiyel müşterilerinin dikkatini çekmek gayesiyle vasıta biçiminde yararlanmaları neticesinde “spor yoluyla pazarlama” meydana gelir. Kişi veya işletmeler “spor yoluyla pazarlama” icra ederken belirli seçeneklerden faydalanabilirler. Bunlar; kendi içlerinde spor kulübü tesis edip dinamik bicimde sportif faaliyetler yapmak; kendi seçtiği bir spor olayı, takımı, aktivitesi yada sporcunun desteklenmesi (sponsorluğunu yapmak) ve Spor mekanı (Türk Telekom Arena), ligi (Türksel süper lig), kulübü (Vestel Manisa) isim hakkı alınması; iş bağlantılarına yardımı olabilecek bir takım sportif organizasyonların düzenlenmesini temin etmek ve bunlar gibi organizasyona dahil olmak; ürün reklamlarında sporculara yer vermek ve sporcunun kullanmış oluğu ürün veya ürün çeşitlerinin sosyal medya ortamında beğeni kazanması veya “kulaktan kulağa pazarlama tekniğinin internet ortamına uygun bir türü olarak kabul edilebilecek olan viral reklamdan yararlanmak; Lisanslama (çilek mobilya, taç…) ya da ürünleştirme eylemleri yapmak.Master Thesis Gençlik ve spor il müdürlüklerinde çalışanların örgütsel bağlılık düzeylerinin incelenmesi: Mardin ili örneği(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2021) Serarslan, Mustafa Zahit; Serarslan, Mustafa Zahit; Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği BölümüBu çalışma Mardin Gençlik ve Spor İl ve İlçe Müdürlüğü'nde görev yapmakta olan çalışanların örgütsel bağlılık düzeylerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın evrenini Mardin Gençlik ve Spor İl ve ilçe Müdürlüklerinde çalışan 408 kişi oluşturmaktadır. Yapılan bu çalışma "örgütsel bağlılığı" belirlemek amacıyla hazırlanan 9 maddelik anketin google forma aktarılarak 115'i erkek ve 36'sı kadın olmak üzere toplam 151 Mardin Gençlik ve Spor İl ve İlçe çalışanına uygulanmıştır. Bu çalışmada Allen ve Meyer tarafından geliştirilen "örgütsel bağlılık ölçeği" isimli 9 sorudan oluşan ve 5'li likert ölçeği ile yapılan anket kullanılmıştır. Yapılan anket sonucunda elde edilen veriler istatistik programı ile yorumlanmış olup, veriler Normallik testinde sonucunda normal dağılım gösterdiği saptanmıştır. Betimleyici araştırma deseninin kullandığı araştırmanın verileri, parametrik sonuçlar içerdiğinden dolayı T-Testi ve Anova testi uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda Mardin Gençlik ve Spor İl ve İlçe Müdürlüklerinde ankete katılanların kurumlarına karşı örgütsel bağlılık seviyelerinde önemli bir farklılık bulunmadığı görülmüştür. Elde edilen verilere göre evli olan çalışanların bekâr çalışanlara göre, ortaokul mezunlarının diğer okullardan mezun olanlara göre ve kişilerin kurumda kalma yılları yükseldikçe (x) ortalamalarının da yükseldiği gözlemlenmiştir. Bunun dışında diğer demografik değişkenlere bakıldığında çalışanların cinsiyetleri, yaşları, çalışanların gelir seviyesi, kişilerin çalıştıkları yer unsurlarının cevap ortalamaları arasında belirgin bir farklılık saptanmamıştır.