MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Ergel, Abdülbaki

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Ergel, Abdulbaki
Ergel Abdülbaki
Job Title
Öğretim Görevlisi
Email Address
bakiergel@gmail.com
Main Affiliation
Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
Status
Website
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

5

Articles

4

Citation Count

0

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Article
    Citation - WoS: 0
    Citation - Scopus: 0
    The effect of the mathematics bag early education program
    (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2024) Ergel, Abdülbaki; Aydogan, Yasemin; Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
    In this study, the effect of the Mathematics Bag Early Education Program (MAcEP) on the mathematics skills (number/counting, geometry, measurement) of 57-69-month-old preschool children was investigated. A quasi-experimental design with a pretest, posttest, follow-up test, and control group were used in the study. The study group consisted of 22 children attending preschool education and their parents. In the study, MACEP was applied to the experimental group in the form of 50 activities for 12 wk outside the preschool education program. Data were collected using the Early Mathematics Test (EMAT) and Parent Focus Group Interview Form. Mann Whitney U Test, Wilcoxon Signed Rank Test, Friedman Test and content analysis were used to analyze the data. At the end of the study, it was determined that MACEP effectively improved the mathematics skills (number/counting, geometry, measurement) of 57-69-month-old children in the experimental group and the retention continued after the experimental period.
  • Article
    ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK BECERİLERİNİ KAZANDIRMAYA YÖNELİK EBEVEYN GÖRÜŞLERİ
    (Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International Social Research, 2021) Ergel, Abdülbaki; Aydoğan, Yasemin; Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
    Araştırmada, okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ebeveynlerin erken matematik becerileri kazanımı ile ilgili görüşlerinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bu bağlamda katılımcıların erken çocukluk döneminde matematik eğitiminin önemi, evde çocukların matematik becerilerinin geliştirilmesine yönelik çalışmaları, anne babaların ve öğretmenlerin sorumlulukları, ebeveynlerin matematik becerilerini kazandırmaya ilişkin aldıkları eğitimler belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden Odak (Focus) grup görüşmesi tekniği kullanılmıştır. Çalışma grubunu, Mardin ili Artuklu ilçesi Altınkoza anaokuluna çocuğunu gönderen 7’si kadın, 3’ü erkek, toplam 10 ebeveyn oluşturmaktadır. Görüşme, moderatör başkanlığında ve üç gözlemci ile 60 dakikalık bir oturumda gerçekleştirilmiştir. Katılımcılara görüşmenin amacı açıklandıktan sonra, daha önceden hazırlanan açık uçlu sorular yöneltilmiş ve aktif katılıma özen gösterilmiştir. Görüşmede katılımcılardan izin alınarak ses kaydı alınmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda erken çocukluk dönem ebeveynlerinin erken matematik becerilerinin kazanımı hakkındaki görüşlerinin olumlu olduğu görülmüştür. Ebeveynlerin bu becerileri kazandırma konusunda önemli sorumlulukları olduğunu düşündükleri, fakat yeterli bilgiye sahip olmadıkları için eğitim almak istedikleri belirlenmiştir.
  • Article
    Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Motivasyon Düzeyleri ile Sorumluluk Alma Davranışları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (2024) Ergel, Abdülbaki; Ergel, Abdulbaki; Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
    Araştırmanın amacı; okul öncesi dönem çocuklarının motivasyon düzeyleri ile sorumluluk alma davranışları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının motivasyon düzeyleri ile sorumluluk alma davranışları arasındaki ilişki incelendiğinden İlişkisel Tarama Modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim yılının güz döneminde Erzurum ili Yakutiye merkez ilçesinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilkokulların anasınıfları ve anaokullarına devam eden 48-72 aylık 367 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak gerekli izinleri alınan çocukların motivasyon düzeylerini ölçmek için “Okul Öncesi Çocuklar İçin Motivasyon Ölçeği (DMQ18)” ve sorumluluk düzeylerini ölçmek için “Sorumlu Davranma Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; çocukların sorumluluk düzeylerinin cinsiyet ve okul türü değişkenlerine göre; çocukların motivasyon düzeylerinin ise cinsiyet değişkenine göre farklılık göstermediği saptanırken (p>0.05); çocukların motivasyon düzeylerinin okul türü değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği; bu farklılığın ise anasınıfına giden çocukların lehine olduğu saptanmıştır (p<0.05). Araştırmanın sonucunda; okul öncesi dönem çocuklarının motivasyon düzeyleri ile sorumluluk alma davranışları arasında pozitif yönde bir ilişki olduğu saptanmıştır.
  • Review
    “Web Tabanlı Erken Matematik Aile Destek Programı (web-mat)” Projesi
    (2024) Ergel, Abdülbaki; Özyürek, Arzu; Çakmak, Ebru Kılıç; Koç, Gürcü; Mumcu, Tuba; Ergel, Abdülbaki; Serdar, Bilgi Ece; Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
    Erken matematik eğitiminde çocuğun gelişim düzeyi ve öğrenme ihtiyaçlarına uygun, somuttan soyuta, basitten karmaşığa, deneyerek öğrenmeye fırsat veren aktif öğrenme ortamlarının ve yenilikçi stratejilerin kullanılması, içeriğin sürecin parçası olması, doğru zamanda ve doğru şekilde sunulması büyük önem taşımaktadır. Teknolojik gelişmeler, günlük hayatın hemen hemen her alanında kullanılarak vazgeçilmez bir araç hâline gelmiştir. Çocuklarda erken matematik becerilerinin desteklenmesinde, web tabanlı programlardan yararlanılabilir ve aileler bu konuda desteklenebilir. Bu bağlamda oyunlar, eğlenceli keşifler, günlük rutinler, somut materyaller ve üretim odaklı teknolojiden yararlanarak çocukların ilgilerine, gelişim düzeylerine ve bireysel farklılıklarına uygun web tabanlı erken matematik aile destek programının (WEB-MAT) geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlı bir proje uygulamaya konmuştur. Çocukların erken matematik becerilerinin değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik TÜBİTAK destekli bu proje, Türkiye genelinde yürütülecektir. Proje ve projeden elde edilen bilimsel verilerin ülkemizde erken matematik eğitimi konusunda ulusal politikaların desteklenmesine önemli katkılar sağlayacağı öngörülmüştür. Bu çalışmada, projenin kapsamı, önemi ve proje süreci ayrıntılarıyla ele alınmıştır.
  • Conference Object
    OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN, AKRAN ZORBALIĞINA İLİŞKİN BİLGİ DÜZEYLERİ VE DÜŞÜNCELERİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
    (6.Uluslarası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi Tam Metin Bildiri Kitabı, 2019) Ergel, Abdülbaki; Büyükalan Filiz, Sevil; Department of Child Care and Youth Services / Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
    Araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen ve yöneticilerinin, çocuklarda akran zorbalığı bilgi ve düşüncelerinin bazı değişkenler açısından incelemektir. Erken çocukluk dönemi çocukların sosyalleştikleri ve bu süreçte duygularını paylaşma fırsatı buldukları önemli dönemlerden biridir. Çocuklar bu dönemde özellikle okul öncesi eğitim kurumlarında böyle imkânlar bulurlarsa hem sosyal hem de duygusal açıdan gelişebilirler. Erken yaşlarda akranlar arasında uzun süreli yaşanacak sorunları öğretmen ve yöneticilerin fark edememesi ve gerekli önlemleri almaması mağdurun eğitim hayatı başında okuldan soğumasına; uygulayanın şiddeti öğrenmesine neden olabilmektedir. Dağcıoğlu ve Yurdakul (2016)un çocuklarda akran zorbalığı adlı anketi, Okul Öncesi eğitim kurumlarına uyarlanıp, Uzman görüşleri alınarak 10 öğretmene uygulanmış son şekli verilen 24 soruluk anket yüz yüze görüşme yöntemiyle, 15 ilkokul ve 7 anaokulunda 123 öğretmen ve yönetici katılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde SPSS 18.00 istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğretmen ve yöneticilerinin bilgi düzeylerinin 3,60 katılıyorum boyutunda olduğu, zorbalığın en fazla erkek öğrenciler arsında, sınıfta ve serbest zaman etkinliğinde yaşandığı, en fazla ailenin sorumlu tutulduğu, öğretmen ve yöneticilerin büyük bir kısmının bu konuda ders, seminer almadıkları, yayın ve kitap okumadıkları, öğretmenlerin yarısı ve yöneticilerin 2/3 üne yakını meslek hayatında zorbalığa maruz kaldığını düşündüğü bir çocukla karşılaştıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler zorbalığın ne olduğunu, zorbalıkla karşılaştıklarında nasıl davranacakları ve kimden yardım isteyeceklerini etkinlikler yoluyla ve sohbet esnasında çocuklara öğretebilir. Okulda öğretmen, aile ve öğrencileri akran zorbalığı konusunda bilgilendirici seminer ve toplantılar düzenlenebilir. Okul Öncesi eğitimde akran zorbalığını ölçecek ölçme araçları geliştirilebilir.