MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Aydın, Muhammed

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Aydin, M.S.
Job Title
Öğr. Gör.
Email Address
Main Affiliation
Department of Musicology / Müzikoloji Bölümü
Status
Current Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

2

Articles

1

Citation Count

0

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Book Part
    Citation - Scopus: 0
    Migration of Assets as a Consequence of Implementing Monetary and Fiscal Policies
    (Peter Lang AG, 2024) Aydın, Muhammed; Department of Musicology / Müzikoloji Bölümü
    [No abstract available]
  • Article
    XIV.–XV. ASIR HASANKEYF’İNDE BİR MÜZİKOLOJİ RİSALESİ: MUZAFFER HASKEFİ’NİN EL-KEŞŞÂF FÎ ‘İLMİ’L- ENGÂM ADLI ESERİ
    (2017) Kılıç, Muhammet Fatih; Aydın, Muhammed; Department of Philosophy / Felsefe Bölümü; Department of Musicology / Müzikoloji Bölümü
    Bu makale, XIV. asrın sonlarında ve XV. asrın ilk yarısında Hasankeyf Eyyübileri'nin hâkim olduğu bölgede yaşayan Muzaffer Haskefi'nin kaleme aldığı el-Keşşâf fî 'ilmi'l-engâm adlı eserinin klasik musiki nazariyatı içindeki yerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Onun müzik teorisi, selefi ve çağdaşı olan nazariyatçılardan Safiyyüddin Urmevi (ö. 693/1294), İbn Kurr (ö. 759/1357), Şemseddin Saydâvi ve Cemaleddin Mardini'yle (ö. 809/1406) irtibatlı bir çerçevede gelişmiştir. İlişkide olduğu söz konusu isimlerden farklı olarak Haskefi, makamların oluşumunda, mahiyeti yeterince aydınlatılmamış olan ve kendisinin beyt adını verdiği yapıların rol aldığını belirtmektedir. Ayrıca kendisine has üslubuyla bazı makamların seyirlerini de vermektedir. Haskefi'nin eserinin müzik felsefesine ayrılan son kısmında dikkat çekici bir diğer husus da müziğin etkisine ilişkin tasavvuf referanslı açıklamalarıdır. Eserinde ritim bahsine yer vermeyen Haskefi; aralıklar, aralıklar arası nispetler, uyumlu-uyumsuz aralıklar gibi musiki nazariyatının temelini teşkil eden bahislere de değinmemiştir