Özaltaş Serçek, Gülseren
Loading...
Name Variants
Gülseren Özaltaş Serçek
Serçek, Gülseren Özaltaş
Gülseren Serçek Özaltaş
Serçek, Sadık, Gülseren Özaltaş Serçek
Özaltaş Serçek, Gülseren, Albulvahap Altürk
Özaltaş Serçek, Gülseren, Sadık Serçek
Özaltaş Serçek, Gülseren,
Serçek, Gülseren Özaltaş
Gülseren Serçek Özaltaş
Serçek, Sadık, Gülseren Özaltaş Serçek
Özaltaş Serçek, Gülseren, Albulvahap Altürk
Özaltaş Serçek, Gülseren, Sadık Serçek
Özaltaş Serçek, Gülseren,
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
Main Affiliation
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Status
Current Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
28
Articles
12
Citation Count
0
Supervised Theses
3
28 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 28
Article Otel Misafirperverliği Algısının Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Yabancı Turistler Üzerine Bir Araştırma(İşletme Araştırmaları Dergisi, 2016) Özaltaş Serçek, Gülseren; Serçek, Sadık; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği BölümüGünümüz işletmeleri hem global hem de ulusal pazarda faaliyet gösterirlerken çok yoğun bir rekabetle karşı karşıya kalmaktadırlar. Müşteri memnuniyetini sağlayabilen ve bunun sürekliliği için hedef pazardaki yeni gelişmeleri sürekli takip eden işletmeler varlıklarını pozitif ve güçlü bir şekilde sürdürebilmektedir. Otel misafirperverliği algısının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bulunan 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde konaklayan müşterilerin, otel misafirperverliğine yönelik memnuniyet algı düzeylerini tespit etmektir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı Antalya’da bulunan 18 adet 5 yıldızlı konaklama işletmesinde konaklayan toplam 470 yabancı turiste uygulanmıştır. Analiz yöntemi olarak; betimsel istatistiklerin yanında, İlişkisiz (Bağımsız) Örneklemler t- Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), korelasyon ve regresyon yapılmıştır. Müşteri memnuniyetine etki eden faktörler arasındaki ilişki incelendiğinde; memnuniyete en çok etki eden faktörün misafire saygı ve yiyecek-içecek hizmetleri olduğu; konuğa saygıyı ve yiyecek-içecek hizmetlerine yönelik en güçlü ilişkinin “içtenlik” boyutu, en zayıf ilişkisinin “kişiselleştirme” boyutu olduğu belirlenmiştir.Presentation ENDÜSTRİ 4.0’IN TURİZME ETKİSİ: AKILLI TURİZM UYGULAMALARI(UBAK Publications, 2018) Özaltaş Serçek, Gülseren; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği BölümüSanayileĢme tüm alanlarda olduğu gibi turizmde de etkisini göstermektedir. GeliĢmekte olan ülkelerde, döviz girdisi sağlaması ve ekonomik etkisi nedeniyle sanayileĢmenin alternatifi olarak turizm faaliyetlerine önem verilmektedir. Ġlk sanayi devrimi üretimde makinelerin kullanılması ile baĢlamıĢ, üretimin seri hale gelmesi ile ikinci sanayi devrimine geçilmiĢ ve üretimde otomasyona geçilmesi ile üçüncü sanayi devrimi yaĢanmıĢtır. Günümüzde ise akıllı makine ve sistemler ile dördüncü sanayi devrimi yaĢanmaktadır. Bu dönemde sadece teknolojinin kullanılması değil dijital teknolojilerin ve akıllı uygulamaların kullanımı gerçekleĢmektedir. Endüstri 4.0 olarak adlandırılan dördüncü sanayi devrimi turizmde de etkisini göstermeye baĢlamaktadır. Turizmde akıllı destinasyonlar, akıllı turizm gibi kavramlar Endüstri 4.0‘ın sonucunda ortaya çıkmıĢtır. Turizm her ne kadar emek yoğun bir sektör olarak adlandırılsa da teknolojik geliĢmelerden etkilenmekte ve bunun sonucunda emek boyutu farklılaĢmaktadır. Artık geleneksel olarak çalıĢanlar tarafından yapılan bazı iĢlemler akıllı uygulamalar ile insan faktörünün etkisini azaltmaktadır. Ancak burada unutulmaması gereken konu ise insan faktörünün tamamen ortadan kalkmayacağı sadece akıllı uygulamalara entegre olarak bu uygulamaların yaratıcısı ve uygulayıcısı konumunda devam edildiğidir. AraĢtırmada Endüstri 4.0‘ın geliĢimi ile akıllı turizmin ortaya çıkıĢı ve turizmde akıllı turizm uygulamaları incelenmektedir. Akıllı destinasyonlar ile misafirler kendi seyahatlerini kolaylıkla gerçekleĢtirebileceklerdir. Ayrıca konaklama iĢletmelerinde, misafirler birçok iĢlemlerinde personele gerek duymadan konaklayacaktır. Örneğin rezervasyon ve giriĢ iĢlemleri teknolojiden yararlanarak geçekleĢecektir. Turizmde hizmetlerde farklılık yaratarak rekabet avantajı sağlamak isteyen iĢletmeler farklı konseptleri sunmaktadırlar. Akıllı destinasyonların ve akıllı teknolojilerin turizm sektöründe kullanılması ile hizmet çeĢitliliği sağlanmaktadır. Akıllı turizm teknolojileri ile zaman, emek, enerji gibi kaynaklardan tasarruf edilmesi amaçlanmaktadır. Akıllı turizm kapsamında simülasyonlardan, nesnelerin internetinden, öğrenen robot ve otomasyonlardan, büyük veri analizlerinden, bulut teknolojisinden, siber güvenlikten, yapay zeka ve akıllı sistemlerden, sensörlerden ve arttırılmış gerçeklik teknolojilerinden az da olsa faydanılmaktadır. Ancak ilerleyen dönemlerde bu teknolojilerin daha fazla kullanılacağı öngörülmektedirArticle Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Diyarbakır Örneği(2022) Özaltaş Serçek, Gülseren; Özaltaş Serçek, Gülseren; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği BölümüBu araştırma Diyarbakır’da 16-21 Kasım 2021 tarihleri arasında yapılan Mezopotamya Gurme ve Yöresel Lezzetler Fuarı’na katılım sağlamış Diyarbakır’ın yerel yiyecek içecek işletmelerinin sosyal medya uygulamalarından faydalanma düzeylerini ölçmek ve sosyal medya kullanımının yiyecek içecek işletmeleri açısından olumlu ve olumsuz yanlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan görüşme formu, Diyarbakır’da faaliyet gösteren 15 tane yiyecek içecek işletmesinin sahibi ya da yöneticisi tarafından cevaplanmıştır. Literatür taraması sonucunda Diyarbakır’da konuyla ilgili bir çalışma olmadığı dikkati çekmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği kullanılmış ve bu doğrultuda veri toplama işlemi gerçekleşmiştir. Toplanan verileri açıklayabilmek için ses kayıtları dinlenmiş ve söylenenler olduğu gibi yazıya geçirilmiştir. Yazıya geçirilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma evrenini, Diyarbakır’da faaliyet gösteren ve Mezopotamya Gurme ve Yöresel Lezzetler Fuarı’na katılım sağlamış sosyal medya kullanan yiyecek içecek işletmeleri oluşturmaktadır. Yapılan bu çalışmada, Diyarbakır’da yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin sosyal medyayı pazarlama aracı olarak aktif bir şekilde kullandıkları görülmüştür. İşletmelerin tamamı Instagram uygulamasını tanıtım, reklam ve ürün siparişinde kullandıkları tespit edilmiştir. Instagram uygulaması sonrası kullanım sıralamasında ikinci sosyal medya uygulamasının Facebook olduğu tespit edilmiştir. Bu iki uygulama dışında işletme yetkililerinin Twitter, Google, Youtube ve web sayfası uygulamalarını da kullandıkları tespit edilmiştir.Conference Object Müzelerin Kültürel Mirasın Korunmasına ve Turizme Etkileri: Mardin Müzesi Örneği(2019) Özaltaş Serçek, Gülseren; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği BölümüMuseums are regarded as areas where archeological findings, events are exhibited and past lives are transferred to the present day. With these characteristics, museums play a mediator role in preserving cultural heritage and transferring them to future generations. Because of these features, museums provide tourism resources and attract tourists. The increase in the number of visitors to museums can be considered as a result of this. When the activities of Mardin Museum are examined; it is seen that the museum can transcends the identity of “the place where historical monuments are preserved and exhibited” and could be transformed into an educational entity that don’t separate society from history. Museum trainings are provided within the scope of a project entitled “Museum Touching Life: Mardin Museum”. There is a project, entitled “Protecting the Intangible Cultural Heritage of the Upper Tigris Valley and Raising Awareness”, carried out by Museum of Mardin that aims to aims to record, preserve and make visible the intangible cultural heritage of Mardin, Şırnak, Batman and Siirt provinces. In another project entitled “Restoration of Church of Saint Jacob and Preparation of Tourism Infrastructure with Zeynel Abidin Mosque”, it is aimed to provide the area to tourism as a concept of cultural and religious area and to make the area to be involved in the list of UNESCO World Cultural Heritage. the inventory of cultural assets and protected areas in Mardin Province will be revealed with the “Cultural Inventory of Mardin Project”. In addition, activities are carried out to protect and preserve the intangible cultural heritage. With the “Mardin Fairy Tales Meeting”, “Mardin International Kite Festival”, “Mardin Karagöz Days”, “Mardin Bilali Festival” and “Mardin Traditional Rahvan Horse Races” the intangible cultural heritage of Mardin is tried to be kept alive and passed on to future generations. Other museums, like Mardin Museum, need to ensure the preservation and evaluation of cultural heritage through tourism projects that take social values into account.Article Yunanistan ve Türkiye’de Glamping İşletmeleri ile İlgili Yasal Düzenlemelerin Karşılaştırılması(2023) Özaltaş Serçek, Gülseren; Özaltaş Serçek, Gülseren; Ceylan, Emrullah; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği BölümüGünümüzde doğa temelli turizm çeşitlerine olan ilginin artmasıyla, doğada lüks ve konforu eşsiz bir harmoniyle bir arada sunan glamping turizmine olan ilgi artmaya başlamıştır. Glamping, farklı türden ve konsepten oluşan, lüks Kızıl dereli çadırı, Otağ, Safari çadırı gibi kalıcı olmayan yapıları, ağaç evler, cam evler, hobit evleri, kulübeler, barakalar, bungalovlar, kabinler, ıgloolar, eko-kapsüller, gibi yarı kalıcı yapıları ve lüks karavanlar, çingene arabaları, gibi mobil evleri kapsayan ve çeşitli etkinlikler ve fiziksel aktiviteler sunan bir konaklama türüdür. Son yılların yeni trendi olan glamping turizmi ile ilgili dünya genelinde yasal düzenlemeleri olan az sayıda ülke bulunmaktadır. Yunanistan, glamping ile ilgili birtakım düzenlemeler yaparak bunu yasalaştıran öncü ülkeler arasında yer almaktadır. Araştırma kapsamında Yunanistan Turizm Bakanlığı tarafından glamping ile ilgili yasal düzenleme ile Türkiye’de Kültür ve Turizm Bakanlığı tarağından yürürlüğe konulan “Lüks Çadır Tesisleri Nitelikler Yönetmeliği” karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıkların tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Yunanistan Turizm Bakanlığı tarafından hazırlanan ve yürürlüğe konulan glamping ile ilgili yasal düzenleme ve “Lüks Çadır Tesisleri Nitelikler Yönetmeliği” derinlemesine incelenmiş ve birtakım öneriler sunulmuştur.Master Thesis Destinasyon imajı, seyahat motivasyonu ve ziyaretçi tatmini arasındaki ilişkiler: Mardin'i ziyaret eden kültür ziyaretçileri üzerine bir araştırma(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2022) Özaltaş Serçek, Gülseren; Serçek, Gülseren Özaltaş; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği BölümüBir destinasyona seyahat eden ziyaretçi, o destinasyondan tatmin olmuş bir şekilde ayrılmak istemektedir. Bu tatmin düzeyini etkileyen etmenler arasında bir destinasyonun imajı ve kişiyi seyahate yönlendiren motivler bulunmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı destinasyon imajı, seyahat motivasyonu ve ziyaretçi tatmini arsındaki ilişkilerin araştırılmasıdır. Araştırma evrenini, Mardin iline gelen yerli ziyaretçiler oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda hipotezler geliştirilmiş ve kuramsal bir model oluşturulmuştur. Tez kapsamında, Mardin'i Eylül 2021- Aralık 2021 tarihleri arasında ziyaret eden 555 yerli turistten anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Yapılan normallik testinde 26 adet anket veri setinden çıkartılarak 529 anket ile analizlere devam edilmiştir. Araştırmada ziyaretçilerin, demografik özelliklerinin değerlendirilmesinde frekans analizi, güvenilirlik ve ölçeğin geçerliliğini belirlemek için doğrulayıcı faktör analizi, değişkenlere korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırmada destinasyon imajı, seyahat motivasyonu ve ziyaretçi tatmini arasında pozitif ilişkilerin olduğu sonucuna varılmıştır.Article Otel Misafirperverliği Algısının Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi: Yabancı Turistler Üzerine Bir Araştırma(2016) Özaltaş Serçek, Gülseren; Serçek, Sadık; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği BölümüGünümüz işletmeleri hem global hem de ulusal pazarda faaliyet gösterirlerken çok yoğun bir rekabetle karşı karşıya kalmaktadırlar. Müşteri memnuniyetini sağlayabilen ve bunun sürekliliği için hedef pazardaki yeni gelişmeleri sürekli takip eden işletmeler varlıklarını pozitif ve güçlü bir şekilde sürdürebilmektedir. Otel misafirperverliği algısının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmanın amacı, Türkiye'de bulunan 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde konaklayan müşterilerin, otel misafirperverliğine yönelik memnuniyet algı düzeylerini tespit etmektir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı Antalya'da bulunan 18 adet 5 yıldızlı konaklama işletmesinde konaklayan toplam 470 yabancı turiste uygulanmıştır. Analiz yöntemi olarak; betimsel istatistiklerin yanında, İlişkisiz (Bağımsız) Örneklemler tTesti, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), korelasyon ve regresyon yapılmıştır. Müşteri memnuniyetine etki eden faktörler arasındaki ilişki incelendiğinde; memnuniyete en çok etki eden faktörün misafire saygı ve yiyecek-içecek hizmetleri olduğu; konuğa saygıyı ve yiyecek-içecek hizmetlerine yönelik en güçlü ilişkinin "içtenlik" boyutu, en zayıf ilişkisinin "kişiselleştirme" boyutu olduğu belirlenmiştir.Article Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Diyarbakır Örneği(Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2022) Özaltaş Serçek, Gülseren; Özaltaş Serçek, Gülseren; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği BölümüBu araştırma Diyarbakır’da 16-21 Kasım 2021 tarihleri arasında yapılan Mezopotamya Gurme ve Yöresel Lezzetler Fuarı’na katılım sağlamış Diyarbakır’ın yerel yiyecek içecek işletmelerinin sosyal medya uygulamalarından faydalanma düzeylerini ölçmek ve sosyal medya kullanımının yiyecek içecek işletmeleri açısından olumlu ve olumsuz yanlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan görüşme formu, Diyarbakır’da faaliyet gösteren 15 tane yiyecek içecek işletmesinin sahibi ya da yöneticisi tarafından cevaplanmıştır. Literatür taraması sonucunda Diyarbakır’da konuyla ilgili bir çalışma olmadığı dikkati çekmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği kullanılmış ve bu doğrultuda veri toplama işlemi gerçekleşmiştir. Toplanan verileri açıklayabilmek için ses kayıtları dinlenmiş ve söylenenler olduğu gibi yazıya geçirilmiştir. Yazıya geçirilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma evrenini, Diyarbakır’da faaliyet gösteren ve Mezopotamya Gurme ve Yöresel Lezzetler Fuarı’na katılım sağlamış sosyal medya kullanan yiyecek içecek işletmeleri oluşturmaktadır. Yapılan bu çalışmada, Diyarbakır’da yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin sosyal medyayı pazarlama aracı olarak aktif bir şekilde kullandıkları görülmüştür. İşletmelerin tamamı Instagram uygulamasını tanıtım, reklam ve ürün siparişinde kullandıkları tespit edilmiştir. Instagram uygulaması sonrası kullanım sıralamasında ikinci sosyal medya uygulamasının Facebook olduğu tespit edilmiştir. Bu iki uygulama dışında işletme yetkililerinin Twitter, Google, Youtube ve web sayfası uygulamalarını da kullandıkları tespit edilmiştirBook Part Akdeniz Bölgesi(2022) Özaltaş Serçek, Gülseren; Çimar, Süleyman; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği BölümüBölgenin Genel Özellikleri Yurdumuzun güneyinde adını aldığı Akdeniz kıyısı boyunca uzanan, sahip olduğu 120.000 km²’lik yüz ölçümü büyüklüğü ile Türkiye yüz ölçümü toplamının yaklaşık %15’i kadar büyüklüğe sahip olan Akdeniz Bölgesi alan büyüklüğü bakımından bölgeler arasında beşinci sırada yer alır (1). Akdeniz bölgesinin batısında Ege Bölgesi, kuzey sınırında İç Anadolu düzlükleri, doğusunda Doğu Anadolu engebeleri ile Güneydoğu Anadolu plâtoları yer bulunmaktadır (2).Master Thesis Mardin'in kültürel miras unsurlarının korunması ve turizm amaçlı kullanılmasına yönelik paydaş algısı(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2023) Özaltaş Serçek, Gülseren; Serçek, Gülseren Özaltaş; Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği BölümüKültürel mirasın korunması ve turizm amaçlı kullanımına yönelik bu çalışma Mardin kültürel mirasının turizme kazandırılarak korunması konusunda bilinçlenmeyi sağlamak için yapılması gerekenleri anlatmak ve bu bağlamda turizmde kendini geliştirmiş insanların düşüncelerini belirlemek amacıyla yazılmıştır. Kültürel miras kavramının alan yazında çerçevesinde tanımı ve sınırları, somut ve somut olmayan kültürel miras, kültürel mirasın önemi, kültürel mirasın korunması ve korunmasında karşılaşılan zorluklar gibi turizmle alakalı konu kapsamında ele alınan kavramlar dikkate alınıp araştırmanın yapıldığı alana ait alan yazın taraması yapılmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak Mardin'de turizm sektöründe yer alan 17 kişi örneklem grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada yöntem olarak nitel görüşme tekniği kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen bilgiler değerlendirilerek bazı önerilerde bulunulmuştur. Araştırma bulgularına bağlı olarak Mardin'in turizm açısından kıymetli kültürel miras unsurlarına ev sahipliği ettiği, her mevsimde turizm aktivitelerinin varlığına karşın bu unsurların yeterince öneminin anlaşılmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »