Olağanüstü Koşullarda Öğretmenlerde Tükenmişlik: Covid-19 Sürecine İlişkin Bir İnceleme

dc.contributor.author Sakız, Halis
dc.contributor.author Sakız, Halis
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-02-22T13:03:18Z
dc.date.available 2023-02-22T13:03:18Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin Covid-19 pandemisi sürecinde tükenmişlik deneyimlerine ilişkin görüşlerine başvurarak tükenmişlik durumlarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın nicel bölümünde 111, nitel bölümünde ise 14 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilen ve karma desen yaklaşımının kullanıldığı araştırmada nicel veriler Demografik Bilgi Formu ve Maslach Tükenmişlik Envanteri aracılığıyla, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Bulgular, kadın öğretmenlerin kişisel başarı konusunda kendilerini daha yetersiz hissettiklerini ve öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin branşa göre anlamlı düzeyde değiştiğini göstermiştir. Tükenmişlik, yaş ve kıdem arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğretmenler pandemi nedeniyle fiziksel, sosyal, mesleki ve psikolojik sorunlar yaşamış, değişen eğitim gereksinimlerine uyum sağlamada bazı güçlüklerle karşılaşmış ve mesleki gelişim fırsatlarını kullanmıştır. Araştırma sonuçları, psikolojik olarak zor koşullar sırasında duygusal zorluklarla mücadele etmek için önleme ve iyileştirme programları yoluyla öğretmenlerin güçlendirilmesine yönelik ihtiyaca işaret etmektedir en_US
dc.description.abstract In this study, teachers' views on their burnout experiences during the Covid-19 pandemic were examined to reveal their burnout-related experiences. In the study, which was conducted with the participation of 111 teachers in the quantitative part of the study and 14 teachers in the qualitative part, and in which the mixed design approach was used, quantitative data were collected through Demographic Information Form and Maslach Burnout Inventory, and qualitative data were collected through semi-structured interviews. The findings showed that female teachers felt more inadequate in terms of personal accomplishment and the burnout levels of teachers changed significantly according to the branch. No significant relationship was found between burnout, age and seniority. Teachers experienced physical, social, professional and psychological problems due to the pandemic, faced some difficulties in adapting to changing educational needs and used professional development opportunities. The research results point to the need for empowering teachers through prevention and recovery programs to cope with emotional difficulties during psychologically difficult conditions. en_US
dc.identifier.citation Kapçak, R. & Sakız, H. (2022). Olağanüstü Koşullarda Öğretmenlerde Tükenmişlik: Covid-19’a İlişkin bir Karma Desen Araştırması . Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi , 39-1 (2) , 99-126 . DOI: 10.52597/buje.1125141 en_US
dc.identifier.doi 10.52597/buje.1125141
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52597/buje.1125141
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1147929/olaganustu-kosullarda-ogretmenlerde-tukenmislik-covid-19-surecine-iliskin-bir-inceleme
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3434
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi en_US
dc.relation.ispartof Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Covid-19, öğretmen, salgın, tükenmişlik, teacher, pandemic, burnout en_US
dc.subject teacher, pandemic, burnout, Covid-19 en_US
dc.title Olağanüstü Koşullarda Öğretmenlerde Tükenmişlik: Covid-19 Sürecine İlişkin Bir İnceleme en_US
dc.title.alternative Teacher Burnout in Extraordinary Conditions: An Investigation Regarding the Covid-19 Process en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0002-2061-0661
gdc.author.id 0000-0003-2406- 1011
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
gdc.description.endpage 126 en_US
gdc.description.issue 2 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 99 en_US
gdc.description.volume 39-1 en_US
gdc.identifier.trdizinid 1147929
relation.isAuthorOfPublication 2f53cf53-5be0-4815-bd96-b59932da1034
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2f53cf53-5be0-4815-bd96-b59932da1034
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
document (43).pdf
Size:
525.37 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: