Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Diyarbakır Örneği

dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.contributor.other 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.contributor.other 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-02-22T10:14:01Z
dc.date.available 2023-02-22T10:14:01Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Bu araştırma Diyarbakır’da 16-21 Kasım 2021 tarihleri arasında yapılan Mezopotamya Gurme ve Yöresel Lezzetler Fuarı’na katılım sağlamış Diyarbakır’ın yerel yiyecek içecek işletmelerinin sosyal medya uygulamalarından faydalanma düzeylerini ölçmek ve sosyal medya kullanımının yiyecek içecek işletmeleri açısından olumlu ve olumsuz yanlarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan görüşme formu, Diyarbakır’da faaliyet gösteren 15 tane yiyecek içecek işletmesinin sahibi ya da yöneticisi tarafından cevaplanmıştır. Literatür taraması sonucunda Diyarbakır’da konuyla ilgili bir çalışma olmadığı dikkati çekmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği kullanılmış ve bu doğrultuda veri toplama işlemi gerçekleşmiştir. Toplanan verileri açıklayabilmek için ses kayıtları dinlenmiş ve söylenenler olduğu gibi yazıya geçirilmiştir. Yazıya geçirilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma evrenini, Diyarbakır’da faaliyet gösteren ve Mezopotamya Gurme ve Yöresel Lezzetler Fuarı’na katılım sağlamış sosyal medya kullanan yiyecek içecek işletmeleri oluşturmaktadır. Yapılan bu çalışmada, Diyarbakır’da yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin sosyal medyayı pazarlama aracı olarak aktif bir şekilde kullandıkları görülmüştür. İşletmelerin tamamı Instagram uygulamasını tanıtım, reklam ve ürün siparişinde kullandıkları tespit edilmiştir. Instagram uygulaması sonrası kullanım sıralamasında ikinci sosyal medya uygulamasının Facebook olduğu tespit edilmiştir. Bu iki uygulama dışında işletme yetkililerinin Twitter, Google, Youtube ve web sayfası uygulamalarını da kullandıkları tespit edilmiştir en_US
dc.description.abstract This research is to measure the level of benefiting from social media applications of local food and beverage businesses of Diyarbakır that participated in the Mesopotamia Gourmet and Local Tastes Fair held in Diyarbakır between 16-21 November 2021 and to reveal the positive and negative aspects of social media use in terms of food and beverage businesses. made for the purpose. The interview form prepared for this purpose was answered by the owner or manager of 15 food and beverage businesses operating in Diyarbakır. As a result of the literature review, it was noted that there was no study on the subject in Diyarbakır. In this study, the interview technique, which is one of the qualitative research methods, was used and data collection was carried out in this direction. In order to explain the collected data, audio recordings were listened and what was said was written down. The transcribed data were evaluated using content analysis. The research population consists of food and beverage businesses operating in Diyarbakır and using social media that have participated in the Mesopotamia Gourmet and Local Tastes Fair. In this study, it has been observed that businesses operating in the food and beverage sector in Diyarbakır actively use social media as a marketing tool. It has been determined that all of the businesses use the Instagram application for promotion, advertisement and product order. It has been determined that the second social media application in the order of usage after the Instagram application is Facebook. Apart from these two applications, it has been determined that business officials also use Twitter, Google, Youtube and web page applications. en_US
dc.identifier.citation ÇÖKÜK Y, Özaltaş Serçek G (2022). Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Diyarbakır Ör. , 3287 - 3309. 10.21325/jotags.2022.1142 en_US
dc.identifier.doi 10.21325/jotags.2022.1142
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1148896/yiyecek-icecek-isletmelerinde-sosyal-medya-kullanimi-diyarbakir-or
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3427
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Journal of Tourism and Gastronomy Studies en_US
dc.relation.ispartof Journal of Tourism and Gastronomy Studies en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yiyecek ve içecek işletmeleri, Sosyal medya, Gurme fuarı, Instagram en_US
dc.subject Food and beverage businesses, Social media, Gourmet fair, Instagram en_US
dc.title Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı: Diyarbakır Örneği en_US
dc.title.alternative Use Of Social Media In Food And Beverage Businesses: The Case of Diyarbakır en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0001-5232-5323
gdc.author.id 0000-0001-6552-4559
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü en_US
gdc.description.endpage 3309 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 3287 en_US
relation.isAuthorOfPublication f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication 46d347b2-ca6c-437b-a25c-534fb8c461ba
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
tmp-449e305c-80c6-4953-b475-99b3c9c0fa18.Vol10Issue4article26.pdf.pdf
Size:
612.72 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Full Text - Article

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: