MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Examining the Effect of Lean Hospital Management on Workload in Emergency Services: the Case of an Education and Research Hospital

No Thumbnail Available

Date

2025

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Nursing / Hemşirelik Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu, 1996 yılında Dicle Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulmuş olup, 2007 yılında kurulan Mardin Artuklu Üniversitesi’ne bağlanmıştır. 2019 yılında 30749 sayılı Cumhurbaşkanı Kararnamesi uyarınca Sağlık Bilimleri Fakültesi olarak resmî gazetede yayımlanan Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu'nun Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne dönüştürülmesine yönelik karar ile Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi kurulmuştur. Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü, bilimsel gelişmelere dayalı olarak toplumun sağlık gereksinimlerine yanıt vermek için, etik değerlere uygun, etkili iletişim sağlayan, problem çözme ve araştırma becerilerine sahip, değişim yaratabilen, insan haklarına saygılı lisans düzeyinde hemşire yetiştirmektedir. Bu bölümden mezun olan hemşireler büyük oranda hastanelerde hemşirelik yapmakla beraber farklı alanlarda çalışma imkanlarına da sahiplerdir.

Journal Issue

Events

Abstract

Giriş: Acil servislerde yalın yönetimin iş yükü üzerine etkisinin incelenmek bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Yöntem: Bu bağlamda, araştırma kapsamında öncelikle sağlık, yalın yönetim ve iş yükü konuları açıklanmış, ardından tanımlayıcı ve kesitsel türde bir araştırma ortaya koyulmuştur. Veri toplama esnasında tanıtıcı bilgiler formu, aşırı iş yükü ölçeği ve yalın yönetim ölçeği kullanılmıştır. Çalışma evreni 136, örnekleminin ise 129 acil servis çalışanından oluştuğu bu çalışma %94.85 ile evrene genellenebilir bir katılıma ulaşmıştır. Bulgular: Çalışmada aşırı iş yükü ölçek puanı ortalama 44.74 (±5.51) olarak, yalın yönetim ölçeğinin genel ortalaması ve standart sapması 2.70 (±0.67) olarak bulunmuş olup, hem iş yükü hem yalın yönetimde istatistiksel olarak anlamlı bir fark yaratan durumlar ise; nöbet tutma durumunda gece-gündüz şiftlerinde %79.2 oranı iş yükünde, 3.79 puan ile nöbet tutmayanların hem nöbet tutma durumu hemde haftada ortalama kaç saat nöbet tutulduğu maddeleri yalın yönetimde, haftada ortalama tutulan nöbet saati iş yükünde 32.19 saat, iş yükünün nasıl değerlendirildiği ankette çok ağır diyenlerin %42.6 iş yükü, 3.66 puan ile orta diyenler yalın yönetimde serviste çalışan personel sayısının yeterliliği durumunu kısmen yetersiz ve yetersiz diyenler %93.8 iş yükü, 3.68 puan ile kararsızım diyenler yalın yönetimde anlamlı olarak bulgulanmıştır. Serviste ortalama kaç hastanın muayene-tedavi-nakil sürecine katılındığı 25-75 ile %30.2 oranı ile sadece iş yükü üzerinde farklılık yaratmıştır. Yalın yönetim ile iş yükü arasında negatif yönlü ve güçlü bir ilişki bulunmuştur. Tanımlayıcı bilgi formunda 'nöbet tutma durumu', 'haftada ortalama kaç saat nöbet tutulduğu', 'iş yükünün nasıl değerlendirildiği', 'serviste çalışan personel sayısının yeterli olup olmaması', 'serviste günlük ortalama kaç hastanın muayene-tedavi-nakil sürecine katıldığı' yer alan maddeler ve 'yalın yönetim ölçeği' iş yükü üzerindeki değişimin %61'ini açıklamıştır. Sonuç: Çalışanların iş yükünü ağır buldukları ve hastanenin yalın yönetilmediği sonucuna varılmıştır. Yalın yönetimin acil servislerde iş yükünü etkilemekte olduğu; iş yükü yönetimi, fiziksel koşulların iyileştirilmesi, yalın yönetim uygulamalarının geliştirilmesi ve kullanımı acil servislerin iş süreçlerini yalınlaştırarak iş yükünü azaltacağı belirtilebilir.
Introduction: The main purpose of this study is to examine the effect of lean management on workload in emergency services. Method: In this context, within the scope of the research, firstly, the topics of health, lean management and workload were explained, and then a descriptive and cross-sectional study was put forward. During data collection, an introductory information form, excessive workload scale and lean management scale were used. The study, in which the population was 136 and the sample was 129 emergency service employees, can be generalized to the universe with 94.85%. Results: the average excessive workload scale score was found to be 44.74 (±5.51), and the overall mean and standard deviation of the lean management scale was 2.70 (±0.67). The situations that created a statistically significant difference in both workload and lean management were as follows: 79.2% in day-night shifts in the case of keeping shifts, 79.2% in workload, 3.79 points in the case of not keeping shifts, both the status of keeping shifts and the average number of hours of shifts per week in lean management, the average number of hours of shifts per week in workload 32. 19 hours, in the questionnaire on how the workload is evaluated, 42.6% of those who say very heavy workload, 3.66 points and those who say medium are significant in lean management, 93.8% of those who say the adequacy of the number of personnel working in the ward is partially insufficient and insufficient are significant in workload, 3.68 points and those who say undecided are significant in lean management. The average number of patients participating in the examination-treatment-transfer process in the ward made a difference only on workload with a rate of 30.2% with 25-75. A negative and strong relationship was found between lean management and workload. The items in the descriptive information form including 'on-call status', 'average number of hours of on-call per week', 'how the workload is evaluated', 'whether the number of personnel working in the ward is sufficient', 'average number of patients participating in the examination-treatment-transfer process in the ward per day' and 'lean management scale' explained 61% of the variation on workload. Conclusion: It was concluded that the employees found the workload heavy and the hospital was not managed lean. It can be stated that lean management affects the workload in emergency services; workload management, improvement of physical conditions, development and use of lean management practices will reduce the workload by simplifying the business processes of emergency services.

Description

Keywords

Sağlık Kurumları Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Devlet Hastaneleri, Health Care Management, Healthcare Management, State Hospitals

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

107