Şans oyunu ve online bahis sitesi reklamlarında ideoloji

dc.contributor.advisor Işık, Mehmet
dc.contributor.author Kazanoğlu, Orhan
dc.contributor.author Işık, Mehmet
dc.contributor.other 03.01. Department of Radio, Television, and Cinema / Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü
dc.contributor.other 03. Faculty of Fine Arts / Güzel Sanatlar Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:03:12Z
dc.date.available 2023-09-02T12:03:12Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Şans oyunlarının tarihi hemen hemen insanlık tarihi kadar eskidir. Tarih boyunca kısa yoldan zengin olabilme hayalini kuran insanlar, bu tür oyunlara yönelir ancak çoğu zaman kazananlar bu oyunları oynayanlar değil oynatanlar olur. İnsanların kısa yoldan zengin olma eğilimini fırsata çevirmeyi hedefleyen bahis şirketleri çeşitli yol ve yöntemlerle üye sayılarını arttırmayı amaçlamıştır. Teknolojinin hızlı bir şekilde gelişimiyle birlikte bahis severlere ulaşmak daha kolay hale gelmiş ve ikna yöntemleri çeşitlenmiştir. Bu yöntemlerden biri olan reklam filmleri, kapitalist sistemin ideolojik temelini meşrulaştırmasında ve bu ideolojinin yeniden üretilmesinde önemli rol oynar. Özellikle tüketim toplumunun oluşumunda kilit rol oynayan Kapitalist reklam filmleri, çeşitli anlam ve simgeler yoluyla ideolojileri işleyerek tüketim toplumunun devamlılığını sağlamayı amaçlamıştır. Bu çalışmanın amacı, çevrimiçi bahis sitelerine ilişkin reklam filmlerinin ideolojisini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda Türkiye'nin en önemli çevrimiçi şans oyunu şirketleri arasında yer alan Misli.com, Oley.com, Tuttur.com, Bilyoner.com ve Nesine.com bahis sitelerinin reklam filmleri incelenmiştir. Çalışma nitel bir araştırma olarak tasarlanmış ve çözümlemeler Göstergebilimin sunduğu olanaklar kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler neticesinde reklam filmlerinde bahis severlerin ilgisini arttırmak için zaman, renk, mekân ve kadın gibi argümanlar kullanılarak kazanmak ve zengin olmak gibi çeşitli ideolojileri işledikleri sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract The history of games of chance is almost as old as human history. People who have dreamed of being rich in short cuts throughout history turn to such games, but often the winners are the ones who play them, not the ones who play them. Betting companies, which aim to turn the tendency of people to get rich by short cuts into opportunities, have aimed to increase the number of members in various ways and methods. With the rapid development of technology, it has become easier to reach betting lovers and persuasion methods have diversified. One of these methods, advertising films, plays an important role in legitimizing the ideological basis of the capitalist system and reproducing this ideology. In particular, capitalist advertising films, which play a key role in the formation of a consumer society, aimed to ensure the continuity of a consumer society by processing ideologies through various meanings and symbols. The aim of this study is to reveal the ideology of advertising films related to online betting sites. Accordingly, it is one of the most important online gambling companies in Turkey Misli.com, Oley.com, Tuttur.com, Bilyoner.com and Nesine.com advertising films of betting sites have been examined. The study was designed as a qualitative research and the analyses were carried out using the possibilities offered by semiotics. As a result of the analysis, it was concluded that they commit various ideologies such as winning and getting rich by using arguments such as time, color, space and women to increase the interest of betting lovers in advertising films. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=8tbPippmWV_b-Irrn9YEAt_gptLDnISKfjIFZLKtiiqJr2j7WtY7x9wrfL39w23n
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3751
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İletişim Bilimleri en_US
dc.subject Communication Sciences en_US
dc.subject Bahis oynama en_US
dc.subject Betting games en_US
dc.subject Gösterge bilim en_US
dc.subject Semiotics en_US
dc.subject Kumar oynama en_US
dc.subject Gambling en_US
dc.subject Reklamlar en_US
dc.subject Advertisements en_US
dc.subject İdeoloji en_US
dc.subject Ideology en_US
dc.subject İnternet reklamları en_US
dc.subject Internet advertisings en_US
dc.subject Şans oyunları en_US
dc.subject Games of chance en_US
dc.title Şans oyunu ve online bahis sitesi reklamlarında ideoloji en_US
dc.title.alternative Ideology in gambling and online betting site ads en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Kazanoğlu, Orhan
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Tasarımı Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 90 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 670972 en_US
relation.isAuthorOfPublication c7b525e8-504a-4ff2-b48a-ae7d7ab2e9c0
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery c7b525e8-504a-4ff2-b48a-ae7d7ab2e9c0
relation.isOrgUnitOfPublication 55d43a71-b9c0-4507-94bb-13498b530b42
relation.isOrgUnitOfPublication 441c5408-8c66-48a5-a72b-353be04f2c69
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 55d43a71-b9c0-4507-94bb-13498b530b42

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
670972.pdf
Size:
2.28 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text