MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

THE SUCCESS OF LOW-COST CARRIERS: THE CASE OF SOUTHWEST AIRLINES AND PEGASUS AIRLINES

dc.contributor.author Eroğlu, Osman
dc.contributor.other Department of Management / İşletme Bölümü
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:44Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:44Z
dc.date.issued 2015
dc.department [Belirlenecek] en_US
dc.department-temp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Küreselleşme, entegrasyon süreçleri ve pazarın değişen ihtiyaçları birçok sanayi sektörünü yeni stratejiler geliştirmeye sevk etmiştir. Bu yeni stratejiler özellikle hava taşımacılığı sektöründe doğrudan bir değişimi beraberinde getirmiştir. Havacılık sektöründeki firmaların birçoğu doksanlı yılların başında Amerika Birleşik Devletleri'nde ortaya çıkan "düşük maliyetli taşıyıcı" olarak adlandırılan yeni rekabetçi iş modelini gerçekleştirmeye çalışmışlardır. 'Düşük maliyetli taşıyıcı' modelinin temel özelliği tek yolcu sınıflı ve sadece bir uçak modelinin kullanılmasıdır. Bu makalede, düşük maliyetli stratejiye odaklanan Amerika Birleşik Devletleri'nden Southwest Havayolları ile Türkiye'den Pegasus Havayollarına başarılarına ilişkin vaka çalışması yapılmıştır en_US
dc.description.abstract With globalization, integration processes and changing needs of the market, many industries tend to adapt new strategies. These new strategies have direct effect on air transport market. In airline industry, most of air carriers ensure a competitiveness new business model called “low-cost carrier” which originated from United States in the early nineties of last century. The main characteristic of low-cost carrier model is usage of aircraft with single passenger class and operating with only one model of aircraft. This article is based on a case study of low cost strategy and it is particularly focused on success of low- cost carriers Southwest Airline in the United States and Pegasus Airlines in Turkey en_US
dc.identifier.endpage 200 en_US
dc.identifier.issue 12 en_US
dc.identifier.startpage 185 en_US
dc.identifier.trdizinid 264105
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZME1UQTFOUT09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1531
dc.identifier.volume 6 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Dergi en_US]
dc.subject Sosyal Bilimler Tarihi en_US
dc.title THE SUCCESS OF LOW-COST CARRIERS: THE CASE OF SOUTHWEST AIRLINES AND PEGASUS AIRLINES en_US
dc.title.alternative DÜŞÜK MALİYETLİ TAŞIYICILARIN BAŞARISI: SOUTHWEST VE PEGASUS HAVAYOLLARI VAKASI en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 52b442a0-0768-422a-b09d-29f15fdd1803
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 52b442a0-0768-422a-b09d-29f15fdd1803
relation.isOrgUnitOfPublication 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6734bfde-68ad-4d0b-9652-37a492c2eff0

Files