Şehir Markası Oluşturma Süreci ve Nevşehir’in Markalaşmasının Değerlendirilmesi

dc.contributor.author Eren, Duygu
dc.contributor.author Bozkurt, İrem
dc.contributor.author Bozkurt, İrem
dc.contributor.other 17.08. Department of Hotel, restaurant and Catering / Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü
dc.contributor.other 17. Vocational Higher School / Meslek Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2019-05-24T12:20:46Z
dc.date.available 2019-05-24T12:20:46Z
dc.date.issued 2018
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı Nevşehir’in mevcut varlık ve faaliyetlerinin neler olduğunu tespit etmek, bu varlık ve faaliyetlerin şehir markalaşmasında ne derece etkili ve yeterli olduğunu belirleyerek Nevşehir’in markalaşma sürecine fayda sağlamaktır. Bu amaçla bir şehrin marka şehir olması yolunda ön plana çıkarılması gereken varlık ve faaliyetlerde merkezi eğilim ölçüleri gibi istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Nevşehir’in marka şehir olması için sahip olması ve geliştirilmesi gereken varlık ve faaliyetlerin belirlenmesi amacıyla daha önce bu konu ile ilgili yapılan çalışmalar ve odak grup görüşmeleri sonucu oluşturulan bir soru formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Nevşehir’in marka şehir olması yolunda sahip olması gereken varlık ve faaliyetlerin şehir yönetimi ve alt yapı, kültür, tarihi miras ve doğal güzellikler, eğitim ve spor/aktivite, yatırım ve şehirleşme, üst yapı, gastronomi, konukseverlik ve beşeri kaynaklar ve ulaşılabilirlik olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.identifier.citation EREN D,BOZKURT İ (2018). Şehir Markası Oluşturma Süreci ve Nevşehir’in Markalaşmasının Değerlendirilmesi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(3), 538 - 559. en_US
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/756
dc.identifier.uri https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRBeU56RTVPUT09/-sehir-markasi-olusturma-sureci-ve-nevsehir-in-markalasmasinin-degerlendirilmesi
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi en_US
dc.relation.ispartofseries 10.24010;490777
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Marka, Şehir Markalaşması, Nevşehir en_US
dc.title Şehir Markası Oluşturma Süreci ve Nevşehir’in Markalaşmasının Değerlendirilmesi en_US
dc.title.alternative The Process of Building a Destination Brand and Evaluation of Nevşehir’s Branding en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Meslek Yüksekokulları, Mardin Meslek Yüksekokulu, Otel Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Ulusal - Editör Denetimli Dergi en_US
gdc.identifier.trdizinid 402719
relation.isAuthorOfPublication c8976150-2479-4363-815a-d3e84a6d787f
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery c8976150-2479-4363-815a-d3e84a6d787f
relation.isOrgUnitOfPublication 5d3e5530-0a15-4afb-ac68-bbb3e72d0d91
relation.isOrgUnitOfPublication 7ac23c9e-1f47-4697-a5c8-3fe0c2bfcdb2
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 5d3e5530-0a15-4afb-ac68-bbb3e72d0d91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
makale.pdf
Size:
733 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Makale Dosyası

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: