MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Ebelik Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite ve Akademik Başarı Durumlarının İncelenmesi

Thumbnail Image

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Midwifery/ Ebelik Bölümü
Ebe; bir ebelik eğitim programına girmeye hak kazandıktan sonra, bu programı başarıyla tamamlayarak, mesleği yerine getirmek üzere, tescili yapılan ya da kendisine yasal olarak izin verilen kişi olarak tanımlanır. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) ebeyi "Gebelik sırasında doğumda ve doğumdan sonra gerekli bakım ve danışmanlığı sağlamak, normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırmak ve yeni doğanın bakımını yapmak üzere eğitimi tescillenmiş kişi" olarak tanımlamıştır. Uluslararası Ebelik Konfederasyonu (İnternational Confederation of Midwives-ICM) ise “Ebe; gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kadınla işbirliği halinde kadına gereksinim duyduğu destek, bakım ve danışmanlığı sağlayan, kendi sorumluluğunda doğumu yaptıran, yenidoğan ve bebeğe bakım veren sorumluluk sahibi ve güvenilir bir profesyoneldir” şeklinde tanım yapmıştır. 2009 yılında kurulan Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Ebelik Bölümü 2014 yılından itibaren lisans mezunu vermektedir. Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu 17 Nisan 2019 tarihli 30749 sayılı Cumhurbaşkanı Kararnamesi uyarınca resmi gazetede yayımlanarak Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne dönüştürülmüştür. Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü 4 yıllık (8 yarıyıl) lisans programı olup, öğrencilerinin profesyonel bir ebe olarak yetişmeleri için eğitim ve öğretim vermektedir. Bölümümüzün hedefi ülke ihtiyaçlarını göz önüne alarak, bizleri tercih eden öğrencileri tam donanımlı, bağımsız çalışabileceği, yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş, bilimsel çalışmalarla ebelik mesleğini zirveye taşıyacak mezunlar vermektir.

Journal Issue

Events

Abstract

Amaç: Araştırma, Balıkesir, Konya, İzmir olmak üzere üç şehirdeki lisans eğitimine devam eden ebelik bölümü öğrencilerinin yıl sonu başarı puanı ile fiziksel aktivite arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla tanımlayıcı türde yapılmıştır. Materyal-Metod: Araştırma evrenini Konya, Balıkesir ve İzmir illerindeki devlet üniversitesi ebelik bölümü birinci sınıfta öğrenim gören 234 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri literatür taranarak hazırlanan öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerini içeren anket formu ile Uluslararası Fiziksel Aktivite Değerlendirme Anketi Kısa Formu kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortancası 19.0 (min=18.0, max=28.0), beden kütle indeksleri ortancası 20.83 (min=15.78, max=31.74) olarak saptanmıştır. Ebelik birinci sınıf öğrencilerinin %6.8’inin sigara ve %11.5’inin alkol kullandığı saptanmıştır. Sigara kullanma durumları ile yaş, vücut ağırlığı, boy, başarı puanı, toplam MET (Metabolik Eşdeğer) değeri ve beden kütle indeksi arasında anlamlı bir fark olmadığı saptanmıştır (p>0.05). Ebelik öğrencilerinin başarı puanları ile düzenli fiziksel aktivite yapma durumları (toplam MET skoru), beden kütle indeksi, vücut ağırlıkları karşılaştırıldığında aralarında anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır (p>0.05). Sonuç: Çalışmanın üniversite birinci sınıf öğrencilerinde yapılmış olması nedeniyle bir adaptasyon süreci yaşadıkları ve bu nedenle düzenli fiziksel aktivite yapamadıkları görülmüştür. Çalışmanın daha fazla sayıda, farklı yaş grupları ve farklı sınıflarda tekrarlanması önerilmektedir. Anahtar sözcükler: Ebelik, fiziksel aktivite, başarı

Description

Keywords

Ebelik, Fiziksel Aktivite, Başarı

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi

Volume

10

Issue

4

Start Page

593

End Page

597