MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

eVisa's impacts on travel and tourism: the case of Turkey

No Thumbnail Available

Date

2018

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

EMERALD GROUP PUBLISHING LTD

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
Mardin Artuklu Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu 2010 yılında kurulmuş ve 2011-2012 akademik yılından itibaren bünyesinde “Konaklama İşletmeciliği Bölümü” ile turizm alanında eğitim vermiştir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın teklif yazısı üzerine, 28/03/1983 tarihli ve 2809 sayılı Kanunun ek 30’uncu ve ek 158’inci maddelerine göre, Bakanlar Kurulu’nca 04/06/2018 tarihinde Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olan Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun kapatılmasına ve aynı tarih ve kanun maddesi uyarınca “Turizm Fakültesi” kurulmasına karar verilmiştir. Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörlüğü'nün, Turizm Fakültesi Konaklama İşletmeciliği Bölümü adının Turizm İşletmeciliği Bölümü olarak değiştirilmesi konusundaki teklifi 10/04/2018 tarihli Yükseköğretim Yürütme Kurulu toplantısında incelenmiş ve 2547 Sayılı Kanun'un 2880 Sayılı Kanun'la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, mevcut öğrencilerin statülerinin korunması şartı ile söz konusu teklif uygun görülmüştür. 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında “Turizm İşletmeciliği” adı altında öğrenci alınacaktır.

Journal Issue

Events

Abstract

Purpose The purpose of this study was to investigate eVisa applications. eVisa is a service that falls under eTourism, whose growing use can be attributed to its ability to simplify the process of obtaining a visa. The objectives of this study were twofold: to explore the eVisa experience of tourists who have previously visited Turkey by using the service and to analyse the perceptions of stakeholders who have contributed to eVisa. Design/methodology/approach The present research has utilised two methodologies within the context of qualitative research methods. Data were gathered from tourists by using reviews (n = 1690) and in-depth interviews key actors (n = 4), which represent consumers and contributors' perspectives on the eVisa system, respectively. While consumers dictate the demand of the service, contributors control its supply. The contributors referenced herein are relevant eVisa stakeholders in Antalya. Findings The research findings revealed eVisa facilitation's positive effects on a destination's image and tourists' intentions to revisit destinations compared to when they use traditional visa-obtaining processes. The research findings then present suitable data for destination managers and policymakers regarding eVisa facilitation, followed by this study's conclusions and implications. Research limitations/implications eVisa facilitation can foster demand for travel and tourism while maintaining bureaucratic elements of the traditional visa procedure. From a psychological perspective, eVisa facilitation can positively affect travel motivation to certain destinations where eVisas are applicable, as well as positively influence intentions to revisit tourist destinations. Originality/value The originality and uniqueness of the present study lies in its contribution to the increasing recognition of the significance and positive impacts of eVisa facilitation on travel and tourism demand.

Description

Keywords

Innovation, eGovernment, eTourism, eVisa, Information communication technology

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Q1

Source

JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM TECHNOLOGY

Volume

9

Issue

1

Start Page

13

End Page

31