Son Sınıf İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Eğitim Düzeyleri ve Yeterlilik Algı Durumlarının Belirlenmesi

Thumbnail Image

Date

2020

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Amaç: Son sınıf ilk ve acil yardım programı öğrencilerinin mesleki uygulama yapma sayıları, pratik yeterlilikleri ve teorik bilgi düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Materyal-Metot: Tanımlayıcı tipte yapılan araştırmanın evrenini bir devlet üniversitesi İlk ve Acil Yardım Programı 2. sınıfta aktif öğrenim gören 96 öğrenci oluşturmuştur. Katılımcıların mesleki konularda eğitim alıp almadıkları (17 soru), uygulama yapıp yapmadıkları (11 soru), kendilerini yeterli görüp görmedikleri (16 soru) ve bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik (11 soru) toplam 45 soru yüz yüze anket yöntemiyle çalışıldı. Veriler SPSS 26 istatistik paket programı kullanılarak frekans ve yüzde şeklinde belirtilmiştir. Mesleki derslerin laboratuvar ortamında uygulama sayıları ile yeterliliklerini karşılaştırma da ki-kare testi kullanılmıştır. İstatistiksel önemlilik için p<0.05 değeri anlamlı kabul edilmiştir. Bulgular: Paramedik öğrencilerinin aldıkları eğitimlerle ilgili uygulama sayılarının analizinde öğrencilerin % 63,5’i entübasyon, % 41.7 defibrilatör, %38.5’ kırık stabilizasyonu ve %37.5’inin doğum eylemi uygulamasını hiç yapmadıkları tespit edildi. %78,1 CPR, %58,3 defibrilatör, %36,5 entübasyon, % 62,5 doğum eylemi ve %85,5’i kardiyak arrest uygulamasını en az bir kere yaptıkları tespit edildi. Entübasyon, TYD ve kırık stabilizasyonu mesleki eğitim konularında yeterlilik algısı ile uygulama sayısı arasında anlamlı bir fark bulunmuştur (p˂0.05). Sonuç: Öğrencilerin mesleki konularda uygulama yapmalarının yeterlilik algıları ve beceri düzeylerinin artmasına olumlu katkısının olduğu sonucuna varılmıştır

Description

Keywords

Paramedik, öğrenci, eğitim, yeterli hissetme

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

YAŞAR CAN, S., & DİLMEN BAYAR, B. (2020). Son Sınıf İlk ve Acil Yardım Programı Öğrencilerinin Eğitim Düzeyi ve Yeterlilik Algı Durumlarının Belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(4), 437-442. https://doi.org/10.34087/cbusbed.719686

WoS Q

Scopus Q

Source

Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Volume

7

Issue

4

Start Page

437

End Page

442
Page Views

3

checked on Aug 19, 2025

Downloads

63

checked on Aug 19, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo

4

QUALITY EDUCATION
QUALITY EDUCATION Logo