MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sosyal medyada gerçeklik üretimi: Baudrillard okuması

dc.contributor.advisor Kara, Zülküf
dc.contributor.author Kara, Zülküf
dc.contributor.other Department of Sociology / Sosyoloji Bölümü
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:03:29Z
dc.date.available 2023-09-02T12:03:29Z
dc.date.issued 2019
dc.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmada internetle beraber hayatımıza giren sosyal medyada üretilen gerçekliğin ne olduğu Jean Baudrillard"ın kavram repertuarıyla analiz edilmiştir. İnternete ulaşmanın süreç içerisinde daha kolay bir hale geldiği enformasyon toplumunda internetle geçirilen zaman ve internet kullanan bireylerin profili çeşitlenip artmaktadır. İnternetin gelişimiyle hayatımıza temas eden sosyal medyayla oluşan toplumsal değişim sosyolojik bakışın alanına girmiş bulunmaktadır. Bugünün toplumunda yaşanan bu toplumsal değişimi anlamak için çağdaş sosyolog olan Jean Baudrillard"ın simülasyon kuramından faydalanılmıştır. Sosyal bir gerçeklik olarak sosyal medya analizinde modern dönemlerle birlikte oluşan toplumsal değişimlerin ürettiği gerçekliğin ne olduğu birinci bölümde incelenmiştir. Gerçekliliğin varlığına dair izlerin olup olmadığı tartışmaya açılmıştır. Bir gerçeklik üretim mekânı olarak dijital dünyanın bize neler anlattığını, ne zamandan beri dijital dünyanın içerisinde olduğumuz analiz edilmiştir. Gerçeklik ilkesinin yok olmasıyla gerçekliğe dair artık ibarelerin olmamasının yarattığı durum olan kaybolan toplumsallığı anlatan ikinci bölümde toplumsallığın nasıl yok olduğu anlaşılır kılınmaya çalışılmıştır. Sosyal medyada kaybolan gerçeklik ve toplumsallığın yarattığı etki tespit edilmiştir. "Bir toplumsallaşma türü olarak sosyal medyada hipergerçeklik" olarak tartışmaya açtığımız üçüncü bölümde sosyal medyada oluşan hipergerçeklikliğin ne olduğu bunun sosyolojik olarak bizlere ne ifade ettiği incelenmiştir. en_US
dc.description.abstract In this study, the reality produced in social media that comes into our lives with the internet is analyzed with Jean Baudrillard's concept repertoire. In the information society where access to the Internet has become easier in the process, the time spent with the internet and the profile of individuals using the internet are increasing and increasing. With the development of the Internet, the social change that comes into contact with our lives has come into the field of sociological perspective. In order to understand this social change in today's society, the simulation theory of Jean Baudrillard, a contemporary sociologist, was used. In the social media analysis as a social reality, what is the reality produced by the social changes occurring with the modern periods is examined in the first chapter. Whether there are signs of the existence of reality is open to debate. It has been analyzed what the digital world tells us as a reality production space and how long we have been in the digital world. In the second part of the disappearance of the principle of reality, the disappearance of sociality which is created by the absence of expressions about reality is tried to be understood in the second part. The effect of lost reality and sociality on social media has been determined. In the third section, which we have discussed as erg hyperreality in social media as a kind of socialization ne, what is the hyperrealism in social media is examined and what it means to us sociologically en_US
dc.identifier.endpage 86 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbletB5jpepaqTdEVkU6BoHBNquKvVp1OWNl_pkzN_pXc
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3831
dc.identifier.yoktezid 551757 en_US
dc.institutionauthor Gündüz, Adle
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Sosyoloji en_US
dc.subject Sociology en_US
dc.subject İletişim Bilimleri en_US
dc.subject Communication Sciences en_US
dc.subject Baudrillard, Jean en_US
dc.subject Baudrillard, Jean en_US
dc.subject Benzetim en_US
dc.subject Simulation en_US
dc.subject Gerçeklik en_US
dc.subject Reality en_US
dc.subject Hipergerçeklik en_US
dc.subject Hyperreality en_US
dc.subject Medya en_US
dc.subject Media en_US
dc.subject Sosyal medya en_US
dc.subject Social media en_US
dc.subject Sosyalleşme en_US
dc.subject Socialization en_US
dc.title Sosyal medyada gerçeklik üretimi: Baudrillard okuması en_US
dc.title.alternative Reality production in social media: Reading Baudrillard en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 5e880016-4df5-420e-8a38-f4f4c304a1c2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 5e880016-4df5-420e-8a38-f4f4c304a1c2
relation.isOrgUnitOfPublication 574dc826-f9cf-4e37-b80f-bf202c0b5c16
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 574dc826-f9cf-4e37-b80f-bf202c0b5c16

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
551757.pdf
Size:
10.44 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text