Sakız, HalisSakız, HalisBaş, GüldestBaş, Güldest02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü02.10. Department of Psychology / Psikoloji Bölümü02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi2021-07-072021-07-072017SAKIZ H,BAŞ G (2017). Türkiye'deki Psikoloji Araştırmalarının Metodolojik Haritasının Çıkarılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 43 - 60.2147-11852147-1185https://hdl.handle.net/20.500.12514/2647Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de yapılan Psikoloji alanına dair araştırmaların metodolojik incelemesini yapmaktır. Araştırma örneklem olarak Eğitim Psikolojisi (n=44) ve Sosyal Psikoloji (n=40) alanlarından seçilen çalışmaları içermektedir. Araştırma sonucunda (a) incelenen çalışmalardan 74 (%88.1) tanesinin metodolojisinin pozitivist ve nicel paradigmalardan etkilendiği, (b) 53 (%63.1) çalışmada kullanılan metodoloji ve araştırma soruları veya hipotezler arasında zayıf bir ilişki olduğu ve (c) 81 araştırmada (% 96.4) tek bir zaman ve mekanda veri toplandığı ve (d) eğitim psikolojisi alanındaki çalışmalardan 24 (%54.5) tanesinde tek bir okulda bulunan örneklemden, sosyal psikolojisi alanındaki çalışmalardan 34 (%85) tanesinde de tek bir şehirde bulunan örneklemden veri toplandığı tespit edilmiştir. Araştırma bulgular, Psikoloji alanındaki araştırmalar hakkında bilgi vererek bu alanda metodolojinin nasıl kullanılabileceğine dair farkındalık yaratmayı amaçlamaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPsikolojiTürkiye’deki Psikoloji Araştırmalarının Metodolojik Haritasının ÇıkarılmasıMapping Out the Methodology of Psychology Research in TurkeyArticle