Bala, Sabahattin2025-09-152025-09-1520251308-52982148-4260https://doi.org/10.29228/joh.78061https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1335462/ogrencilerinin-ilahiyatislami-ilimler-arapca-programlariyla-ilgili-algi-ve-deneyimleri-mau-islami-ilimler-fakultesi-ornegihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/9339Bu araştırmada, İlahiyat/İslami İlimler Arapça programlarında okuyan öğrencilerin Arapça dilinde eğitim görmeleri bağlamında, programa yönelik algı ve deneyimleri ile öğrencilerin yaşadıkları problemler konu edilmektedir. Araştırmanın temel amacı, İlahiyat/İslami İlimler Arapça programlarında okuyan öğrencilerin deneyimlerini tespit etmektir. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden “açımlayıcı (explanatory) sıralı karma yöntem” desenine göre tasarlanmıştır. Bu çerçevede öncelikle 219 öğrenciye, araştırmacı tarafından hazırlanan anket uygulanmış ve ankete katılan öğrencilerden 16’sı ile de odak grup görüşmeleri yapılmıştır. Araştırmanın temel sonuçlarına göre öğrencilerin çoğu, Arapça program deneyimlerinde ciddi eğitim yetersizlikleriyle karşılaştığını ve beklentilerinin karşılanmadığını belirtmiştir. Öğrenciler, eğitim dili Arapça olan programda hem Arapça dilini hem de dini ilimleri yeterli seviyede öğrenemediklerini düşünmektedirler.tr10.29228/joh.78061info:eu-repo/semantics/openAccessÖğrencilerinin İlahiyat/İslami İlimler Arapça Programlarıyla İlgili Algı ve Deneyimleri (MAÜ İslami İlimler Fakültesi Örneği)Article