Deniz, SezenSerçek, Gülseren Özaltaş2025-02-152025-02-1520242147-8775https://doi.org/10.21325/jotags.2024.1456https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/1267813/destinasyon-imaji-seyahat-motivasyonu-ve-ziyaretci-tatmini-arasindaki-iliskiler-mardine-gelen-kultur-ziyaretcileri-uzerine-bir-arastirmahttps://hdl.handle.net/20.500.12514/6541Bu çalışmanın amacı Mardin’in destinasyon imajı, ziyaretçilerin seyahat motivasyonu ve tatminleri arasındaki ilişkilerin araştırılmasıdır. Mardin’i 2021 Eylül ve Aralık 2021 tarihleri arasında ziyaret eden 555 yerli turistten anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Yapılan normallik testinde 26 adet anket veri setinden çıkartılarak 529 anket ile analizlere devam edilmiştir. Oluşturulan ölçüm modeli doğrulandıktan sonra doğrulayıcı faktör analizi ile çalışmanın varsayımsal modeli test edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre Mardin’in destinasyon imajı, ziyaretçilerin seyahat motivasyonu ve tatminleri arasında pozitif ilişkilerin olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırma sonunda bulgular tartışılmış ve öneriler geliştirilmiştir.tr10.21325/jotags.2024.1456info:eu-repo/semantics/openAccessDestinasyon İmajı, Seyahat Motivasyonu ve Ziyaretçi Tatmini Arasındaki İlişkiler: Mardin’e Gelen Kültür Ziyaretçileri Üzerine Bir AraştırmaArticle12316551674N/AN/A12678130