Tahirhan Aydın02.02. Department of Arabic Language and Literature / Arap Dili ve Edebiyatı Bölümü02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi14.07.20192019-07-1614.07.20192019-07-162014https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpNeE1qWXlNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12514/1566Bu çalışmada yabancı dil öğretiminde kullanılagelen eğitsel oyunların çoklu zekâ kuramı açısından değerlendirilmesi ele alındı. Dil öğretiminin önemine dikkat çektikten sonra, oyunun genelde eğitim sahasında, özelde ise dil öğretimi alanındaki yerinden bahsedildi. Son olarak insan yeteneklerine yeni bir tanım getiren çoklu zekâ kuramının eğitsel oyunlara dil öğretimi açısından bakışı incelendi.This study reviews from the perspective of multiple intelligence theory certain educational games that have been used in foreign language teaching. It first underlines the significance of language teaching and goes on to mention the place of games in education in general and in language teaching in particular. Lastly, the study examines how multiple intelligence theory, which redefines human talents, views educational games with regards to language teaching.trDin BilimiDİL ÖĞRETİMİ ve OYUN -ÇOKLU ZEKÂ TEORİSİ IŞIĞINDALanguage Teaching and Games -In the Light of Multiple Intelligence TheoryArticle