Şahin, HalitFadıl, İsmail2025-03-152025-03-152024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-9xWnt7ACOtvQu3WuZ0TnY6sTWNzl-3-iIuRimspY-N6https://hdl.handle.net/20.500.12514/6762Bu bilimsel çalışma, müşteri ilişkilerini ve bunların girişimci pazarlama üzerindeki etkilerini yönetmek için yapılmıştır, çünkü bu çalışma, Mardin'deki küçük ve orta ölçekli işletmelerden oluşan ve 303 katılımcı olduğu tahmin edilen bir örneklemi hedeflemiştir ve anketlerin istatistiksel analizine dayanmaktadır. Sonuçlar, hipotezlerin doğrulandığını ve küçük ve orta ölçekli işletmelerin sürdürülebilirliği için müşterileri çekmek ve elde tutmak, güven oluşturmak ve memnuniyetlerini sağlamak için bir dizi tavsiyeye ulaşıldığını gösterdi. Anahtar Kelimeler: Müşteri İlişkileri Yönetimi, Girişimci Pazarlama, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler, Türkiye.This scientific study was conducted on customer relationship management and its impact on entrepreneurial marketing. The study targeted a sample of small and medium projects in Mardin, estimated at 303 participants, and statistical analysis of the questionnaires was conducted. The results confirmed the hypotheses and led to a set of recommendations to attract and retain customers, build trust, and achieve customer satisfaction for the sustainability of small and medium projects. Key Words: Customer relationship management, pioneering marketing, small and medium projects, Turkey.trİşletmeBusiness AdministrationMüşteri İlişkileri Yönetimi ve Girişimci Pazarlamadaki Etkisi(Türkiye'deki Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler Üzerinde Örneklem Çalışması)Customer Relationship Management and Its Impact on Entrepreneurial Marketing (Sample Study on Small and Medium-Sized Enterprises in Turkey)Master Thesis111882175