Mehmet Özcan ELEFTOZ2023-03-282023-03-282018https://hdl.handle.net/20.500.12514/3481Bi kurtasî ji bo cihên pîroz Ziyaret tê gotin. Armanca bingeh a fenomena ziyaretê xwe gihandina pîroziyê ye. Ziyaret di nav baweriya gel de wek stargeh tê dîtin. Gel ji bo gelek sedeman diçe serdana wan. Serdana ziyaretan di nav çanda gelê kurd de jî xwe nîĢan dide. Ji vê xebatê mebesta me ewe ku, di çanda Êlihê de rola ziyaretan derbixê ber çavan. Di civaka Êlihê de ziyaret cihekî giring digirin gel ji bo gelek sedeman diçin ser ziyaretan wek daxwaz, nexweĢîn, çêbûna zarokan, vekirina kismetê, rizq, debar, tirs, dua hwd. Ji ber ku dema me kurt bû me di vê xebatê de bi taybetî li ser du ziyaretan lêkolîn kir: Ziyaretên Seyîd BÎLAL û Quba ZÎLAN‟ê . Projeya me ji sê beş an pêk tê.Kutsal yerler için ziyaret kavramı kullanılmaktadır. Ziyaret fenomeninin temel amacı kutsala ulaĢmaktır. Ziyaret halk inanıĢında manevi açıdan sığınma yeri olarak görülür ve bu yerler çeşitli beklentiler için ziyaret edilir. Bu durum Kürt kültüründe de kendini gösteriyor. Bu çalışmanın amacı Batman kültüründe ziyaretlerin önemini ortaya çıkarmaktır. Batman halk kültüründe ziyaretler önemli bir yer tutmaktadır. Bölge halkı kariyer, iş, hastalığa derman, korku, dua, sağlık, kader-kısmet, çocuk, vs isteklerle ziyaretlere başvurmaktadır. Bu çalışmanın amacı, ziyaretlerin önemini ortaya çıkarmaktır. Zamanımız kısıtlı olduğu için bu çalıĢmada özellikle iki ziyaret üzerinde durulmuştur: Seyît BÎLAL ve Quba ZÎLAN Ziyaretleri.kuCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/Ziyaret, Çand, Êlihê, Seyît BÎLAL, PîrozZiyaret, Batman, Kültür, Seyit BĠLAL, KutsalLI ÊLIHÊ CIHÊN PÎROZ (DU MÎNAK/ ZIYARETÊN SEYÎT BÎLAL Û QUBA ZÎLANÊ )Other