Aljarah, AmerAlabbas, Satee2023-09-022023-09-022019https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=npGs9H39x7G6401x51yqpO0ZlTLbfOo2C2tsp7Wm6yX0qVem5mbHuFc5LEWbPy-Fhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/4034Konuşma, dilöğrenme amaçları arasında buna bağlı olarak da sınıf uygulamalarında önemli bir yer kaplamaktadır. Konuşma becerisini kazanmak ve öğretmek oldukça zahmetli bir iştir. Bu zorluğu aşmak ve istenilen pratikliği kazandırmak için stratejiler uygulanmaktadır. Bu stratejilerden biri de çalışmamızın ele alarak çerçevesini çizmeye ve açıklamaya çalıştığı, hem sınıf ortamında hem de serbest olarak uygulanmaya müsai tve esnek biryöntem olan dilsel ikna stratejisidir. Araştırmacının Arap Dili ve Kültürü alanında yükseklisans tezi Dört kısma ayrılıyor : Giriş. Aktiföğretim. , ikna edici konuşma. konuşma. Münazara Ikna Diyalog Hitabe ve Munakaşa Sonuç ve Tavsiyeler.Conversation is considered the most important goal of learn language. It is very difficult to learn and acquire it. In addition to make practice in a class. To reduce these difficulties and to let students speak fluently, many strategies are introduced. One of these strategies is what this thesis represents. The adopted strategy is proofing which considers flexible, active, practicable in class, and applicable freely. This thesis is arranged in introduction of active learning and three chapters. The first chapter is about proofing and its parts and theories. The second chapter is about conversation. The third chapter is about proofing events and its procedures. The conclusion contains results and recommendations. This thesis includes educational research and applied linguistic research.arinfo:eu-repo/semantics/openAccessAktif öğretimgeleneksel öğretimmantıksa lve edebi iknaöğretimsel iknakonuşmakaynak çerçevelersınıfiçi münazarayarışma ve münazaraöğretimsel diyalogçalıştay ve sempozyumeleştirel düşünmebeyin jimnastiğihitapikna edici konuşmaArabic LanguageLearning StrategiesCriticism and Critical ThinkingBrainstorm Active LearningProofingConversationDialogueDiscussionSpeakingDiscussionInterviewDilbilimLinguisticsDoğu Dilleri ve EdebiyatıEastern Linguistics and LiteratureEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingAktif öğrenmeActive learningAktif öğrenme yöntemleriActive learning methodsArapçaArabicDil öğrenimiStudy of languagesDil öğrenme yöntemleriLanguage learning methodsHitaplarAddressingKonuşmaSpeechKonuşma becerisiSpeaking skillsYabancı dil öğrenimiForeign language learningİknaPersuasionAktif eğitim tekniklerinin Arap olmayanların konuşma becerisini geliştirmeye etkisi: İkna yöntemi örneğiMaster Thesis180591020