Göksu, İdrisÇakır, Fatma2025-11-152025-11-152025https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=ftqJzTasnJUH9hg-S5861lYiWLmPiJCtf-kuxIiWzv-fzrrFu2eVAmqn-u0DPI1vhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/10006Sözel iletişim kurma, geçmişten günümüze insanlık için her zaman bir ihtiyaç ve gereklilik olduğundan etkili bir dil öğrenme yöntemi için çağdaş eğitim yaklaşımlarında somut yaşantılara vurgu yapan yöntemler daha fazla tercih edilmektedir. Küreselleşen dünyada dil öğrenme daha da önem kazanmış ve bu doğrultuda en etkili yönteme ulaşma ihtiyacı doğmuştur. Bu ihtiyacın giderilmesinde eğitimcilerin karşısına yaratıcı drama yöntemi çıkmaktadır. Ancak 21.yüzyıldaki teknolojik gelişmelerin hızlanmasıyla birlikte öğretim yöntem ve tekniklerinde de güncellemeler ve yeni yaklaşımlar oluşmaya başlamıştır. Bu araştırmanın amacı teknoloji destekli yaratıcı drama etkinliklerinin ortaokul altıncı sınıf öğrencilerinin İngilizce dil becerileri, tutum ve motivasyonlarına etkisini ortaya koymaktır. Bu çalışmada ön-test – son-test kontrol gruplu yarı deneysel model tercih edilmiştir. Ataması seçkisiz olarak yapılan Deney-1 (teknoloji destekli yaratıcı dramayla), Deney-2 (yaratıcı dramayla) ve Kontrol (yaratıcı drama olmadan) grubu olmak üzere üç grup yer almaktadır. Çalışma grubunu 2024-2025 eğitim öğretim yılında Mardin ili Kızıltepe ilçesinde bulunan bir devlet okulunun altıncı sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama araçları; İngilizce Dil Becerileri Testi, İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve Öğretim Materyaline İlişkin Motivasyon Ölçeği'dir. Verilerin analizinde; Karışık Ölçümler için İki Yönlü Varyans Analizi (Mixed ANOVA), Tek Yönlü Varyans Analizi (One-Way ANOVA), Bağımlı Örneklemler t-testi (Paired Samples t-Test) ve Wilcoxon Signed-Rank Testi kullanılmıştır. Bulgular, İngilizce öğretiminde teknoloji destekli yaratıcı drama etkinliklerinin dil becerisine etkisinin ön-test ile son-test farkı gözetildiğinde istatistiksel olarak anlamlı düzeyde bir gelişme sağlamış olduğunu ancak bu anlamlı gelişmenin bütün gruplarda sağlandığını ve gruplar arasında anlamlı bir farklılık elde edilmediğini göstermiştir. Motivasyon ölçeği sonuçlarına göre bütün grupların ön-test ile son-testleri arasında gelişme olduğu görülse de diğer iki gruba oranla yaratıcı drama yöntemiyle öğretim yapılan Deney-2 grubunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık elde edilmiş ama bu farklılığa gruplar arasında rastlanmamıştır. Tutum ölçeği verilerine göre ise gruplar arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmamış ancak Deney-1 grubunun puanlarının diğer iki gruptan biraz daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu veriler ışığında, yaratıcı drama yönteminin öğrenciler üzerinde olumlu etkisinin olduğu ama teknolojiyle bütünleştirilmesinin daha etkili bir şekilde yapılması gerektiği söylenebilir.Since verbal communication has always been a necessity and requirement for humanity throughout history, contemporary educational approaches increasingly favor methods that emphasize concrete experiences for effective language learning. In today's globalized world, the importance of language learning has grown significantly, leading to a greater need to identify the most effective instructional methods. One such method that has emerged to meet this need is creative drama. However, with the rapid advancement of technology in the 21st century, instructional methods and techniques have also undergone updates and transformations. The aim of this study is to investigate the effect of technology-supported creative drama activities on the English language skills, attitudes, and motivation of sixth-grade secondary school students. A quasi-experimental design with a pre-test–post-test control group was employed. The study consisted of three groups: Experimental Group-1 (with technology-supported creative drama), Experimental Group-2 (with creative drama), and a Control Group (without creative drama), all of which were assigned randomly. The study group comprised sixth-grade students attending a public school in the Kızıltepe district of Mardin during the 2024–2025 academic year. The data collection instruments included the English Language Skills Test, the Attitude Scale Towards English Course, and the Motivation Scale for Instructional Material. For data analysis, the following statistical techniques were used: Mixed ANOVA, One-Way ANOVA, Paired Samples t-Test, and Wilcoxon Signed-Rank Test. The findings revealed that technology-supported creative drama activities statistically impacted students' language skills when comparing pre-test and post-test results. However, this significant improvement was observed in all groups, and no significant differences were found between the groups. According to the results of the motivation scale, although all groups showed improvement between the pre-test and post-test, a statistically significant difference was obtained in the Experimental Group-2, which received instruction through the creative drama method; however, this difference was not observed among the groups. Regarding the attitude scale, no significant differences were found between the groups, but the scores of the Experimental Group-1 were slightly higher than those of the other groups. In light of these findings, it can be concluded that while the creative drama method has a positive effect on students, its integration with technology should be implemented in a more effective manner to maximize its benefits.trEğitim ve ÖğretimDijital TeknolojilerMotivasyonTutumlarYaratıcı Dramaİngilizce DersiEducation and TrainingDigital TechnologiesMotivationAttitudesCreative DramaEnglish Lessonsİngilizce Öğretiminde Teknoloji Destekli Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Dil Becerisi, Tutum ve Motivasyona EtkisiThe Effect of Technology-Supported Creative Drama Activities on Language Skills, Attitude and Motivation in English Language TeachingMaster Thesis