Acar Şentürk, ZülfiyeFidan, Zühal14.07.20192019-07-1614.07.20192019-07-1620161304-4796https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBMk5UWTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12514/1651Halkla ilişkiler eğitimi ülkemizde uzun yıllardır verilmektedir. Buna rağmen halkla ilişkiler iş ilanlarında rastlanılan ölçütler mesleğin gerektirdikleri ile uyumlu değildir. Uygun işe uygun personelin yerleştirilebilmesi hem maliyetleri düşürecek hem de başarıyı arttıracaktır. Bu anlamda işe alınacak halkla ilişkiler personelinin seçiminde dikkatli davranmak gereklidir. Bu çalışmada, insan kaynakları web siteleri üzerinden yayınlanan iş ilanları incelenmiştir. Bu amaçla Kariyer.net, Secretcv.com, Yenibiris.com insan kaynakları web sitelerinde yer alan 230 halkla ilişkiler iş ilanı 12 Ocak12 Şubat 2016 tarihleri itibari ile içerik çözümleme yöntemi ile değerlendirilmiştir. İş ilanlarında değerlendirilen kategoriler ise; iş ilanlarında yer alan halkla ilişkiler pozisyonları, halkla ilişkiler ilanlarında aranan sosyo-demografik özellikler ve halkla ilişkiler iş ilanlarında adaylarda aranan özelliklerden oluşmaktadır. Bu çalışmanın asıl amacı halkla ilişkiler iş ilanlarında mesleğin nasıl yer aldığını belirlemektedir. Araştırma sonucunda ortaya çıkan tablo ise halkla ilişkilerin mesleki ölçütlerinin bulunmadığını göstermektedirEducational institutions in our country have been offering public relations education for a long time. Yet, job requirements and job criteria specified in job adverts for the practice of public relations do not seem to be compatible with the teachings. "Right person for the right job" will both reduce costs and increase success. To that end, selecting right public relations personnel is crucial. In this study, 230 public relation job adverts collected from various human resources websites such as Kariyer.net, Secretcv.com, and Yenibiris.com that appear between January 12th and February 12th, 2016 are examined by using content analysis technique. The categories that are subjected to analysis are public relations positions, socio-demographical variables and appropriate skills and qualities sought by employers. This study mainly aims to determine how the occupation of public relations appears in job ads. The findings of the study reveal that there are no specific occupational criteria for public relations jobstrBeşeri BilimlerOrtak DisiplinlerSosyal BilimlerDisiplinler ArasıİŞ İLANLARI ÜZERİNDEN HALKLA İLİŞKİLERİN MESLEKİ PROFİLİOCCUPATIONAL PROFILE OF PUBLIC RELATIONS IN JOB ADVERTSArticle141107130206568