Spor Yöneticiliği Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/153
Browse
Browsing Spor Yöneticiliği Bölümü Koleksiyonu by Author "Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi Bölümü"
Now showing 1 - 5 of 5
- Results Per Page
- Sort Options
Presentation Beden Eğitimi Dersi Alan ve Almayan Öğrencilerin Spora Karşı Tutumlarının Karşılaştırılması(3. Uluslararası Avrasya Spor Eğitim ve Toplum Kongresi, 2018) Geri, Serdar; Tazegül, Ünsal; Geri, Refika; Ferah Tazegül, Merve; Tekeli, Şevket Can; Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği Bölümü; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüBu çalışmanın amacı, Mardin Artuklu Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda beden eğitimi dersi alan ve almayan üniversite öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının karşılaştırılmasıdır. Çalışmanın evrenini, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda okuyan öğrenciler oluştururken örneklemini ise çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 207 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Koça tarafından 2014 yılında geliştirilen spora yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Verilerin normal dağılıma sahip olduğunu belirlemek için ‘’Kolmogorov-Smirnov’’ testi, homojenliğini belirlemek için ''Anova-Homogenety of variance” testi uygulanmış ve verilerin homojen ve normal bir dağılıma sahip olduğu belirlenmiştir. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistik ve eş örneklem t testi uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda, Psikososyal gelişim, Fiziksel gelişim ve Zihinsel gelişim boyutlarında beden eğitimi dersi alan öğrencilerin skorlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir.Article Citation - WoS: 0Determining The Relationship Between Exercise Dependence And Narcissism Levels Of Athletes(INTERNATIONAL JOURNAL OF LIFE SCIENCE AND PHARMA RESEARCH, 2022) Altunhan, Abdullah; Tazegül, Ünsal; Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği Bölümü; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüThere exist a positive relationship between exercise and narcissistic personality. Athletes who develop narcissistic personality traits wanted to be trained continuously to be successful. As a result, they become addicted to exercise. Athletes with narcissistic personalities should seek help from experts so that they do not become addicted to exercise. Narcissistic people tend to be addicted to exercise. Narcissistic athletes should be constantly checked by their trainers to prevent them from becoming exercise addicts.There are currently limited investigations that have examined the relationship between narcissistic personality traits and exercise dependence. The purpose of the present study was to explore the relationship between exercise dependence levels and narcissistic personalities of male athletes in wrestling weight lifting, and body building. In this study, narcissistic personality inventory and exercise dependence scale were used as a data collection tool. Statistical software (SPSS 20 version) was used to analyze the data. It was observed that the data is normally distributed and homogeneous. Descriptive statistical analysis and Spearman correlation analysis were used to determine the direction and severity of the relationship between the variables. The study group consisted of 25 wrestlers, 23 weight-lifters, and 14 bodybuilders who achieved the first 3 ranks in Turkey Championships. As a result of descriptive statistical analysis, dropping exercise scores of athletes were as 3.866, sustainability scores were as 2.806, tolerance scores were as 4.634, lack of control scores was as 1.634, decrease in other activities scores was as 1.581, duration scores were as 4,796, intention effect scores were as 2.753, total exercise addiction scores were as 3.153 and narcissism scores were determined as 8,048. At the end of the study, it was determined that the athletes under the sample had a relationship between narcissism and exercise addiction levels. According to descriptive statistical analysis, wrestlers were observed to get the highest scores in lack of control, sustainability, dropping exercise sub-dimensions.Presentation GELENEKSEL HİNT GÜREŞİ KUSHTİ VE MUKANA(TÜRK HALKLARININ GELENEKSEL SPOR OYUNLARI-III, 2018) Tazegül, Ünsal; Geri, Serdar; Çakar, Atilla; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi Bölümü; Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği BölümüGüreş, insanlık tarihinin önemli sporlarından biridir. Güreşin ortaya çıkmasında zorlu doğa koşulları önemli rol oynamıştır. İnsanlar zorlu hayat koşularında hayatta kalabilmek için hayvanların bir birleri ile nasıl mücadele ettiklerini gözlemleyerek onları örnek alırlar. İlke insanların hayvanları gözlemleyerek öğrendikleri mücadele şekilleri güreş sporunun doğuşuna yol açar. Milattan önceki dönemlerde güreşin önemli bir spor olmasındaki birincil etkenlerden birisi de askeri eğitimin bir parçası olmasıdır. Geleneksel Hint güreşi Kushti’dir. Bu güreş şekli (daw, pech ve pantra) olarak isimlendirilen 3 bölümden oluşur (atak, karşı atak ve duruş). Geleneksel Hindistan güreşi, Hindistan’ın Kuzey bölümünde Vedic zamanından beri bilinen ve oldukça yaygın olan bir spor dur. Yapılan bu çalışmanın amacı, Hindistan toplumunun geleneksel güreşi olan Kushti ve Mukana’yı tanıtmaktır. Yapılan bu çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem doğrultusunda, farklı kütüphanelerden ve elektronik ortamda konuyla ilgili; dergi, kitap ve tezlere ulaşılarak konuyla ilişkisi olanlar seçilip çalışmada kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, Hint toplumunda güreşin önemli bir yere sahip olduğu ve geçmişinin M.Ö. 1500’lere kadar dayandığı belirlenmiştir. Ayrıca Hint mitoloji ve destanlarında güreşten bahsedildiği belirlenmiştir.Presentation GELENEKSEL MOĞOL GÜREŞİ BUKH(TÜRK HALKLARININ GELENEKSEL SPOR OYUNLARI-III, 2018) Tazegül, Ünsal; Geri, Serdar; Çakar, Atilla; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi Bölümü; Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği BölümüGüreş, köklü geçmişe sahip olan bir spor dalıdır. Güreş, milattan önceki dönemlerde bütün toplumlarda farklı isimler altında ve yöresel kurallara bağlı olarak yapılmıştır. Güreş sporu, içinde bulunduğu toplumun karakteristik özelliklerini ve inanç sistemlerini yaşatmaktadır. Güreş; doğuş ilhamını, yırtıcı ve yabani hayvanların birbirleri ile boğuşmasından, mücadelesinden alan bir spordur. Milattan önceki dönemlerde güreşin önemli bir spor olmasındaki birincil etkenlerden birisi de askeri eğitimin bir parçası olmasıdır. Geleneksel Moğol güreşi Bukh’dur. Moğolistan’ın geniş bir coğrafi yapıya sahip olmasından dolayı bu güreş bölgelere bağlı olarak farlılıklar gösterebilmektedir. Günümüzde bu spor 2 temel şekilde uygulanmaktadır. Khalkh Bukh Moğolistan’da ve Ujumchin Bukh tarzı güreş ise Moğolistan’ın iç kısmında yapılmaktadır. Moğollara ait olan bu geleneksel iki güreşte giyinilen giyside farklılıklar gözlemlendiği gibi birçok benzer yönlerde gözlemlenmektedir. Yapılan bu çalışmanın amacı, Moğol toplumunun geleneksel güreşi olan Bukh’u tanıtmaktır. Yapılan bu çalışmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Bu yöntem doğrultusunda, farklı kütüphanelerden ve elektronik ortamda konuyla ilgili; dergi, kitap ve tezlere ulaşılarak konuyla ilişkisi olanlar seçilip çalışmada kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda, Moğol geleneksel güreşinin birden farklı şekilde uygulandığı ve bir birinden farklı yönlerinin olduğu belirlenmiştir. Naadam festivalinde güreşin önemli bir yeri olduğu belirlenmiştir.Presentation Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Narsisizm Düzeyleri ve Çoklu Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi(3. Uluslararası Avrasya Spor Eğitim ve Toplum Kongresi, 2018) Geri, Serdar; Tazegül, Ünsal; Geri, Refika; Geri, Refika; Çakar, Atilla; Department of Sports Magement / Spor Yöneticiliği Bölümü; Department of Coached Education / Antrenörlük Eğitimi BölümüBu çalışmanın amacı, Mardin Artuklu Üniversitesi sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda okuyan öğrencilerin narsisizm düzeyleri ve çoklu zeka düzeyleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda okuyan öğrenciler oluştururken örneklemini ise çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 327 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada veri top lama aracı olarak çoklu zeka ölçeği ve narsistik kişilik envanteri kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 20 paket programı kullanılmıştır. Veriler in normal dağılıma sahip olduğunu belirlemek için ‘’Kolmogorov-Smirnov’’ testi, homojenliğini belirlemek için ''Anova-Homogenety of variance” testi uygulanmış ve verilerin homojen ve normal bir dağılıma sahip olduğu belirlenmiştir. Verilerin analizinde; tanımlayıcı istatistik ve pearson korelasyon analizi uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda, narsisizm skoru ile görsel ve içsel zeka arasında bir ilişki olduğu belirlenmiştir.