Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/129
Browse
Browsing Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü by Author "Işıker, Yakub"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencilerin Web 2.0 İçerik Geliştirme Öz-Yeterlik İnançlarının Belirlenmesi(2021) Işıker, Yakup; Sözer, AkifBu araştırmada çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin web 2.0 içerik geliştirme öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada mevcut durumu tespit etmek amacıyla tarama modeli kullanılarak 2019-2020 eğitim öğretim yılında Çocuk Gelişimi Bölümü’nde öğrenim gören 280 öğrenciye Birişçi, Kul, Aksu, Akaslan ve Çelik (2017) tarafından geliştirilen “Eğitsel Amaçlı Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirme Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği” uygulanmıştır. 21 madde ve 3 alt boyuttan (hazırlık, sunum ve değerlendirme) oluşan ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ,95 olarak hesaplanmıştır. Ölçme aracından elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılarak frekans ve yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Kruskal-Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrencilerin eğitsel amaçlı web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik algılarının orta düzeyde olduğu, sunum alt boyutunda yüksek düzeyde; hazırlık ve değerlendirme alt boyutlarının ise orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğrencilerin öz-yeterlik inançlarının yüksek olduğu maddelerin web 2.0 araçlarını kullanarak fotoğraf, video ve sunum paylaşabilmeleri, güncel web 2.0 araçlarından faydalanabilmeleri, web 2.0 araçlarıyla hazırlanmış materyalleri derste kullanabilmeleri ve web 2.0 araçlarını kullanarak görüntü ve sunum oluşturabilmeleri şeklindeki sunum ve hazırlık alt boyutundaki maddelerken, öz-yeterlik inançlarının düşük düzeyde olduğu maddeler ise web 2.0 araçlarını kullanarak eğitsel içerikli animasyon, karikatür ve kavram haritası oluşturabilmeleri şeklindeki hazırlık alt boyutundaki maddelerdir. Bununla birlikte araştırma sonuçları demografik özellikler açısından incelendiğinde, cinsiyet ve yaş değişkeni bakımından anlamlı derecede farklılığa ulaşılmazken mezun olunan lise türü bakımından düz lise mezunlarına göre diğer lise türü lehine, sınıf değişkeni bakımından sunum ve hazırlık alt boyutları ile genel ortalamada 1. ve 2. sınıflar arasında 2. sınıf öğrencileri lehine, kişisel bilgisayara sahip olunma durumuna göre kişisel bilgisayara sahip olanlar lehine ve günlük internet kullanım süresi değişkenine göre tüm boyutlarda günlük internet kullanım süresi daha fazla olan öğrenciler lehine anlamlı farklılığa ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin web 2.0 içerik geliştirme öz-yeterlilik inançlarına dair elde edilen bulguların literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Article The Impact of Argumentation-Based Instruction on Academic Achievements and Scientific Process Skills of Primary School Students and Their Attitudes towards the Science Course(Durmuş BURAK, 2021) Işıker, Yakub; Emre, İrfanThe present study aimed to investigate the effect of argumentation-based instruction on academic achievements, scientific process skills of primary school 4th grade students and their attitudes towards the science course. The study was designed as a quasi-experimental research, and the study group included 47 4th grade students during the 2016-2017 academic year. Academic achievement test, scientific process skills test and attitudes towards science course scale were used as pre-tests and post-tests in the study to collect data. Independent groups t-test, paired groups t-test, Mann Whitney U test and arithmetic mean, standard deviation, frequency and percentage analysis were employed to analyze the study data, and .05 confidence interval was accepted as significant. The study findings demonstrated that argumentation-based instruction had a positive impact on academic achievements and scientific process skills of 4th grade primary school students; and the instruction led to a significant difference that favored the experimental group in attitudes towards the science course.Article Suriyeli Öğrencilerin Eğitim Süreçlerinde Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar(Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2021) Sözer, Mahmet Akif; Işıker, YakubSavaş ve yıkımın olduğu bölgelerden göç etmek zorunda kalan çocuklarda yeni geldikleri topluma ve okulauyum problemleriyle birlikte birçok sorun yaşanabilmektedir. Bu öğrencilerin eğitimlerine dairöğretmenlerden görüş alınması ve eğitim ortamlarında yaşadıkları sıkıntıların belirlenmesi, bu sıkıntıların enaza indirilerek okula uyumlarının gerçekleştirilebilmesi açısından önemlidir. Bu araştırmada, Suriyeliöğrencilerin eğitiminde öğretmenlerin karşılaştıkları sorunların belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmadamevcut durumu tespit etmek amacıyla tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Mardin İlinde, sınıfında Suriyeli öğrenci bulunan 305 öğretmen oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama amacıyla Çelikkol, Karaibrahimoğlu ve Tokgöz (2018) tarafından hazırlanan 33madde ve 6 alt boyuttan (kültürel farklılık, iletişim, şiddet, eğitim-öğretim, zararlı alışkanlık ve önyargı)oluşan “Okullarında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Öğretmen ve Yöneticilerin Karşılaştıkları SorunlarÖlçeği” kullanılmıştır. Ölçme aracından elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22.0 istatistik programıkullanılarak frekans ve yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyansanalizi (ANOVA) ve tukey testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre sınıfındaSuriyeli öğrenci bulunan öğretmenlerin en fazla karşılaştıkları sorunlar; iletişim ve kültürel farklılık altboyutlarına dayalı sorunlarken en az karşılaşılan sorunlar ise zararlı alışkanlıklar ve ön yargı alt boyutlardakisorunlar olmaktadır. Bununla birlikte araştırma sonuçlarına demografik özellikler açısından bakıldığında,öğretmenlerin cinsiyet, medeni durum, görev yaptıkları yerleşim yeri ve öğrenim durumları bakımındananlamlı derecede farklılık göstermediği ancak yaş durumuna göre 53 yaş üzerindeki katılımcıların zararlıalışkanlıklar ve ön yargı alt boyutlarında diğer yaş gruplarındaki katılımcılara göre anlamlı düzeyde dahafazla sorun yaşadıkları, hizmet yılı bakımından 11-15 yıl arasındaki katılımcıların iletişim alt boyutunda 16-20 hizmet yılı dönemindeki katılımcılara göre anlamlı derecede daha fazla sorun yaşadıkları, öğretmenleringörev yaptıkları okul düzeyi olarak ilkokul öğretmenlerinin ve branşları bakımından sınıf öğretmenlerininşiddet ve ön yargı alt boyutlarında diğer okul düzeyi ve branşlara göre daha fazla sorun yaşadıkları tespitedilmiştir.