Browsing by Author "Karaman, Muhammet Remzi"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis An Examination of Teachers' Artificial Intelligence Awareness and Computational Thinking Skills in Terms of Various Variables(2025) Karaman, Muhammet Remzi; Göksu, İdris21. yüzyıldaki teknolojik gelişmeler, öğretmenlerin yalnızca dijital araçları kullanmalarını değil, bu teknolojilere yönelik farkındalık kazanmaları ve düşünme becerileri geliştirmeleri gerektiğini ortaya koymaktadır. Bu doğrultuda, yapay zekâ teknolojilerinin eğitime entegrasyonu, öğretmenlerin bu sistemleri tanıma ve etkili biçimde kullanma becerilerini önemli hale getirmektedir. Bu beceriler arasında, bireylerin karşılaştıkları sorunları sistemli bir şekilde analiz etmelerini ve çözüm üretmelerini sağlayan bilgisayarca düşünme becerisi öne çıkmaktadır. Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin yapay zekâ farkındalık düzeyleri ile bilgisayarca düşünme becerileri arasındaki ilişkiyi çeşitli demografik değişkenler açısından incelemektir. Nicel araştırma yöntemiyle yürütülen bu çalışmanın çalışma grubunu, 2024-2025 güz döneminde gönüllü katılım esasına göre çevrimiçi ortamda ulaşılan 981 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, Demografik Bilgi Formu, Öğretmenler İçin Yapay Zekâ Farkındalık Ölçeği ve Bilgisayarca Düşünme Becerileri Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız örneklem ttesti, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Pearson korelasyon analizi ile birlikte Tukey ve Tamhane testleri kullanılmıştır. Bulgular, öğretmenlerin yapay zekâ farkındalık düzeylerinin ve bilgisayarca düşünme becerilerinin genel olarak orta düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca, bazı demografik değişkenlere (cinsiyet, eğitim düzeyi, görev yapılan okul türü, hizmet içi eğitim alma ve yapay zekâ aracı deneyimleme durumu) göre öğretmenlerin yapay zekâ farkındalığı ve bilgisayarca düşünme becerilerinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Yapay zekâ farkındalığı ile bilgisayarca düşünme becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin teknolojik farkındalık düzeylerinin artırılmasının, 21.yy. becerilerinin geliştirilmesi açısından önemli katkılar sağlayabileceğini göstermektedir.Article Citation - WoS: 22Are Lesson Plans Created by ChatGPT More Effective? An Experimental Study(INT SOC TECHNOLOGY EDUCATION, 2024) Göksu, İdris; Göksu, İdris; 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü; 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi; 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu ÜniversitesiIn this research, we aimed to determine whether students' math achievements improved using ChatGPT, one of the chatbot tools, to prepare lesson plans in primary school math courses. The research was conducted with a pretest-posttest control group experimental design. The study comprises 39 third-grade students (experimental group = 24, control group = 15). The implementation process lasted five weeks and 25 lesson hours. In the experimental group, lessons were taught according to plans prepared using ChatGPT, while in the control group, existing lesson plans were used. Students' academic achievement was measured with a multiple-choice achievement test of 25 questions with two separate questions for each learning objective. According to the results, students' academic achievement increased significantly (d = 1.268) in math lessons taught according to lesson plans prepared using the ChatGPT. Although there was a difference between the posttest scores of the experimental group and the control group in favor of the experimental group, it was determined that this difference was not significant. These results show that teaching primary school math according to lesson plans prepared using ChatGPT is effective in academic achievement. Teachers should consider ChatGPT and their plans, combining them and benefiting from both in the implementation process.