Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.12514/158
Browse
Browsing Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü Koleksiyonu by Journal "19th International Primary Teacher Education Symposium / 12-14 November / Turkey"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Conference Object Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencilerin Web 2.0 İçerik Geliştirme Öz-Yeterlik İnançlarının Belirlenmesi(2021) Işıker, Yakup; Sözer, AkifBu araştırmada çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin web 2.0 içerik geliştirme öz-yeterlik inançlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada mevcut durumu tespit etmek amacıyla tarama modeli kullanılarak 2019-2020 eğitim öğretim yılında Çocuk Gelişimi Bölümü’nde öğrenim gören 280 öğrenciye Birişçi, Kul, Aksu, Akaslan ve Çelik (2017) tarafından geliştirilen “Eğitsel Amaçlı Web 2.0 Hızlı İçerik Geliştirme Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği” uygulanmıştır. 21 madde ve 3 alt boyuttan (hazırlık, sunum ve değerlendirme) oluşan ölçeğin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı ,95 olarak hesaplanmıştır. Ölçme aracından elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılarak frekans ve yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Kruskal-Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrencilerin eğitsel amaçlı web 2.0 hızlı içerik geliştirme öz-yeterlik algılarının orta düzeyde olduğu, sunum alt boyutunda yüksek düzeyde; hazırlık ve değerlendirme alt boyutlarının ise orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğrencilerin öz-yeterlik inançlarının yüksek olduğu maddelerin web 2.0 araçlarını kullanarak fotoğraf, video ve sunum paylaşabilmeleri, güncel web 2.0 araçlarından faydalanabilmeleri, web 2.0 araçlarıyla hazırlanmış materyalleri derste kullanabilmeleri ve web 2.0 araçlarını kullanarak görüntü ve sunum oluşturabilmeleri şeklindeki sunum ve hazırlık alt boyutundaki maddelerken, öz-yeterlik inançlarının düşük düzeyde olduğu maddeler ise web 2.0 araçlarını kullanarak eğitsel içerikli animasyon, karikatür ve kavram haritası oluşturabilmeleri şeklindeki hazırlık alt boyutundaki maddelerdir. Bununla birlikte araştırma sonuçları demografik özellikler açısından incelendiğinde, cinsiyet ve yaş değişkeni bakımından anlamlı derecede farklılığa ulaşılmazken mezun olunan lise türü bakımından düz lise mezunlarına göre diğer lise türü lehine, sınıf değişkeni bakımından sunum ve hazırlık alt boyutları ile genel ortalamada 1. ve 2. sınıflar arasında 2. sınıf öğrencileri lehine, kişisel bilgisayara sahip olunma durumuna göre kişisel bilgisayara sahip olanlar lehine ve günlük internet kullanım süresi değişkenine göre tüm boyutlarda günlük internet kullanım süresi daha fazla olan öğrenciler lehine anlamlı farklılığa ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin web 2.0 içerik geliştirme öz-yeterlilik inançlarına dair elde edilen bulguların literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir.