Al Jasem, Abdulnaser
Loading...
Name Variants
Abdulnaser Aljasem
Aljasem, Abdulnaser
Aljasem, Abdulnaser
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
Main Affiliation
Department of Management / İşletme Bölümü
Status
Former Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
6
Articles
3
Citation Count
0
Supervised Theses
2
5 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 5 of 5
Master Thesis İntikam alışverişi belirleyicileri ve Covid-19 rolü: Küresel pazarda lüks ürün tüketicileri üzerine bir araştırma(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2022) Al Jasem, Abdulnaser; Aljasem, Abdulnaser; Department of Management / İşletme BölümüBu tez, alışveriş davranışının belirleyicilerinin (kişisel özellikler, sosyal faktörler ve ekonomik faktörler), COVID-19 pandemisinin ortaya çıkışının lüks tüketicilerin intikam alışverişi davranışındaki rolünü davranışsal bir bakış açısıyla incelemektedir. Çalışma, satın alma davranışı belirleyicilerinin bağımsız değişkenlerinin ve COVID-19 pandemisinin ortaya çıkışının İstanbul'daki lüks tüketicilerin intikam alışverişi davranışında rolü olup olmadığını değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın amacına ulaşmak için araştırmacı, çalışma örnekleminden birincil verileri toplamak için elektronik bir anket formu tasarlamıştır. Kurula sunulduktan sonra 417 anket toplanmıştır. (SPSS v 2.6) temel alınarak sosyal bilimler için tasarlanmış istatistiksel araçlar kullanılarak analiz edilmiştir. Lüks tüketicilerin intikam alışverişinde kişilik özellikleri, sosyal ve ekonomik faktörler ve COVID-19 pandemisinin ortaya çıkışının rolü olduğuna dair hipotezler de test edilerek birçok sonuca varılmıştır. Ayrıca çalışmanın bir kısmı araştırmacılara bu alanda daha fazla araştırma yapmaları ve araştırma kapsamına girmeyen diğer faktörleri ele almaları için yönlendirici bölümler içerirken, diğer kısmı acil ve beklenmedik durumlara uyum sağlanabilmesi için faaliyetlerin esnekliğine odaklanmayı denemek gibi lüks sektöründe faaliyet gösteren şirketler için bir dizi öneriyi kapsamaktadır. Bunun yanı sıra çalışma modern lüks kavramına, tüketici davranışlarını etkileyen faktörlere ve bu ürünleri satın alma biçimlerine de yoğunlaşmıştır.Master Thesis Gaziantep şehir markalaşmasının yabancı yatırımcıları çekmedeki rolü: Arap projeleri üzerine bir saha çalışması(Mardin Artuklu Üniversitesi, 2022) Al Jasem, Abdulnaser; Aljasem, Abdulnaser; Department of Management / İşletme BölümüKenti diğer şehirlerden ayırt etmek için özgün karakterini öne çıkaran Marka, aynı zamanda çeşitli paydaşların işbirliği ile şehrin kimliğinin yansıtılmasına ve hedef kitlenin zihninde olumlu bir imaj yaratılmasına katkıda bulunuyor. Türkiye'nin en önemli sanayi ve ticaret merkezlerinden biri olan Gaziantep şehri, onu Marka bir şehir haline getiren tarihi, kültürel ve sosyal zenginliğe sahiptir, Ayrıca Gaziantep'te çok sayıda yabancı yatırımcı bulunmaktadır, bu nedenle araştırma çalışması, Gaziantep markasının yabancı yatırımcıları çekmedeki rolünü bilmeye yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın amacı, "Gaziantep markasının yabancı yatırımcıları çekmedeki rolü nedir" ana sorusuna cevap vererek, ve Gaziantep markasının bir dizi boyutunun (Şehrin itibarı- şehrin doğası- devlet hizmetleri- yatırım ve iş imkanları) yabancı yatırımcıları çekmedeki rolünü inceleyen bir dizi alt soru aracılığıyla Nitel yaklaşımı takip ederek ve araştırma örneklemi ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yaparak incelemektir. Araştırmada, yabancı yatırımcıları çekmede kentin itibarı, kentin doğası ve devlet hizmetlerinin her birinin bir rolü olduğu sonucuna varıldı. En belirgin rolü ise yatırım ve iş imkanların çeşitliliği olduğu ortaya çıktı. Araştırmacı, yabancı yatırımcıları çekmede önemli bir role sahip olması nedeniyle, yetkililer ve tüm paydaşlar tarafından kentin itibarının geliştirilmesine devam edilmesinin önemini tavsiye ediyor, bu, yabancı yatırımcıların başarılarını vurgulayarak ve yatırımlarına göre gerçekleşen gelişimi teşvik ederek yapılır. Ayrıca araştırmacı gerekli düzeltmelerin zamanında yapılabilmesi için Gaziantep markasının boyutlarının planlananlara göre ölçülmesine katkı sağlayan periyodik araştırmalar yapmayı tavsiye eder.Article THE SOCIAL RESPONSIBILITY OF UNIVERSITIES AND ITS IMPACT ON BUILDING ORGANIZATIONAL REPUTATION: THE CASE OF MARDIN ARTUKLU(2019) Al Jasem, Abdulnaser; Abdulnaser Aljasem; Department of Management / İşletme BölümüIn the context of the bottom-up approach to development and poverty reduction, this is the first study to use the Sustainable Livelihood Approach (SLA), with a slight adjustment, to study the economic adaptation of refugees within camps. The object- ive of this study was to explore the factors affecting the economic adaptation of refugees in Midyat Refugee Camp in Turkey. The study used a focus group to help design the questionnaire that was subsequently used to collect data from a sample of 393 households in Midyat Camp. The data was used to estimate a Structural Equations Model. The findings indicated that the most important factors in deter- mining refugees’ economic adaptation are human capital, social capital and institutions.Article Citation - WoS: 1Citation - Scopus: 1Determinants of the economic adaptation of refugees: the case of Midyat Camp(2021) Aljasem, Abdulnaser; Abedtalas, Musallam; Lokman Toprak, Wissam Aldien Aloklah, Abdulhamid Alawak, Şehmus Aykol; Toprak, Lokman; Abedtalas, Musallam; Al Jasem, Abdulnaser; Department of Gastronomy and Culinary Arts / Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü; Department of Management / İşletme BölümüIn the context of the bottom-up approach to development and poverty reduction, this is the first study to use the Sustainable Livelihood Approach (SLA), with a slight adjustment, to study the economic adaptation of refugees within camps. The object- ive of this study was to explore the factors affecting the economic adaptation of refugees in Midyat Refugee Camp in Turkey. The study used a focus group to help design the questionnaire that was subsequently used to collect data from a sample of 393 households in Midyat Camp. The data was used to estimate a Structural Equations Model. The findings indicated that the most important factors in deter- mining refugees’ economic adaptation are human capital, social capital and institutions.Article Better human resource management practices and their impact on creativity - field study of humanitarian organizations operating in northwest Syria(2020) Al Jasem, Abdulnaser; Department of Management / İşletme BölümüThe study aimed to identify the impact of human resource management practices represented in (polarization, selection and appointment, performance evaluation, compensation and employee development) in creativity and represented by (administrative creativity and creativity in service) in humanitarian organizations operating in northwestern Syria, and represents the study community of 20 An organization where a questionnaire was developed to collect the necessary data, and a statistical analysis program (spss) was used to select study hypotheses and achieve their goals. Among the most important results of the study is that the practice of human resource management represented in (developing and compensating employees) plays a large role and is one of the best practices in achieving creativity in these organizations, while exercising human resources management represented in recruitment, selection, appointment and performance evaluation) has no major role in achieving creativity In these organizations. The most important recommendations of the study are the necessity of adopting transparent and objective methods in selection and appointment practices, the need to work to attract those with competence and experience and the use of both effective means, and the need to rehabilitate and train women to become a more effective component in humanitarian organizations.