MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Ortaöğretim öğretmenlerinin pozitif Okul yönetimi ve örgütsel bağlılıklarının incelenmesi

dc.contributor.authorAbdullah Adıgüzel
dc.contributor.authorHalil Karadaş
dc.date.accessioned14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-16T20:45:46Z
dc.date.available14.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-16T20:45:46Z
dc.date.issued2014
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.department-tempMardin Artuklu Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu araştırma, Şanlıurfa il merkezindeki liselerde görev yapan öğretmenlerin Pozitif Okul Yönetimi ile Örgütsel Bağlılık Algı Düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin Pozitif Okul Yönetimi ve Örgütsel Bağlılık Algı Düzeylerini etkileyen bazı faktörler tespit edilmiştir. Bu bağlamda “Okul türleri” öğretmenlerin Pozitif Okul Yönetimi Algı Düzeylerinde farklılaşırken, Örgütsel Bağlılık Algı Düzeylerinde farklılaşmamaktadır. “Cinsiyet” değişkenine ilişkin, Pozitif Okul Yönetimi Algı Düzeyinde anlamlı farklılaşma görülmezken, Örgütsel Bağlılık Algı Düzeyinde ise anlamlı düzeyde farklılaşma görülmüştür. “Mezun olunan fakülte değişkeni”, öğretmenlerin Pozitif Okul Yönetimi Algı Düzeylerinde anlamlı düzeyde farklılaşırken, Örgütsel Bağlılık Algı Düzeyinde ise farklılık göstermemektedir. Diğer yandan “Okulumuz fiziksel ve teknolojik altyapısı açısından öğrenme için uygundur”, “Okul yönetiminizin ağırlıklı yönetim stili”, “Okul yönetiminin karar verirken öğretmenlerin görüşlerine başvurması” ve “Eğitim düzeyi” değişkenleri, hem Pozitif Okul Yönetimi Algı Düzeyi hem de Örgütsel Bağlılık Algı Düzeyinde anlamlı düzeyinde farklılaşmaktadır. “Mesleki kıdem” değişkeninde ise, öğretmenlerin Pozitif Okul Yönetimi Algı Düzeyinde farklılaşma olmazken, Örgütsel Bağlılık Algı Düzeyinde anlamlı düzeyde farklılaşma göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to determine the relationship between positive school management and organizational commitment levels of teachers working at high schools in Şanlıurfa and to investigate in terms of various variables. Some factors affecting teachers‟ perception levels of Positive School Management and Organizational Commitment have been identified. In this context, school types differed at teachers‟ perception levels of Positive School Management not Organizational Commitment. While there is no significant difference at perception level of Positive School Management related to gender variable, there is significant difference at perception level of Organizational Commitment. Graduation faculty variable significantly differed at teachers‟ perception levels of Positive School Management, not Organizational Commitment. On the other hand, the variables of “Our school is suitable for learning in terms of the physical and technological infrastructure”, “Mainly school management style” “Teachers‟ participation in school management decisions”, and “Education level” significantly differ at both perception level of Positive School Management and Organizational Commitment. Professional seniority variable significantly differed at teachers‟ Organizational Commitment not Positive School Management.en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issue48en_US
dc.identifier.startpage108en_US
dc.identifier.trdizinid166125
dc.identifier.urihttps://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZMk1USTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/1557
dc.identifier.volume13en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryDergien_US]
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleOrtaöğretim öğretmenlerinin pozitif Okul yönetimi ve örgütsel bağlılıklarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe examination of high school teachers' positive School management and organizational commitment perception levelsen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files