MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Türkiye'deki imam hatip liselerinde Arapça öğretiminde uygulanan programların dilsel içeriği

dc.contributor.advisor Aladwanı, Khaled
dc.contributor.author Aladwanı, Khaled
dc.contributor.other Arabic Language and Culture Programme / Arap Dili ve Kültürü Programı
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:49Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:49Z
dc.date.issued 2020
dc.department MAÜ, EnstitülerYaşayan Diller Enstitüsü, Arap Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Her bir ders programı, genellikle eğitsel, özel olarak da dilsel içeriği ile müfredatın ana unsurudur. Bu çalışma müfredatın amacına ve hedefine ulaşması için dilsel içeriğin yapısı, dağıtımı, kelime haznesi, sunuş yöntemleri, dil özellikleri, noktalama işaretleri ve ayarlaması ile ilgilenir. Bu çalışma, (Türkiye'deki İmam Hatip Liselerinde Arapça Öğretiminde Uygulanan Programların Dilsel İçeriği) başlığı adı altında Arapça öğretim standartlarına ne derece uygun olduğuna cevap vermeye çalışır. Bu araştırma, Türkiye`deki İmam Hatip okullarının müfredatındaki eğitsel ya da dilsel içeriğin gerçeği ile ilgilidir, ve Arapça öğretim müfredatının değerlendirilmesi ve geliştirilmesinde katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışma, 4 müfredatta yer alan dilsel içeriğin yapısını, dil unsurlarını ve becerilerini sunmaktadır. Bu dil unsurlarının içeriğinden, becerilerinden ve kelime dağarcığından bahseder. Müfredat dağılımını da ele alarak sonrasında derslerde nasıl sunulduğunu gösterir. Çalışmada, dilsel içeriğin yapısını ve bileşenlerini tanıtmak için betimleyici bir metot kullanılarak sonuçlara ulaşmak için eleştirisini ve değerlendirmesini yapar. Bu çalışmanın sonuçlarını şu maddelerle sıralayabiliriz: Bu müfredatın, sesler dışında bütün beceri ve yöntemleri kapsadığına, dersler arasında kullanılan sözcük ve cümlelerde sayı yönünden belirgin bir fark olduğuna, noktalama işaretlerine dikkat edilmediğine değinir. en_US
dc.description.abstract The educational content in general and the linguistic content of each particular course is the main nerve of the curriculum, so the authors are concerned with the components, vocabulary, distribution, and presentation of the linguistic content, the linguistic style, punctuation marks, and tuning in it, so that the curriculum meets its goal and purpose. This research is concerned with the linguistic content, it came under the title (the linguistic content of the curricula for teaching Arabic in the high schools of the imams and Turkish preachers), and it tries to answer the following question: How well did the Arabic language curriculum in the schools of the imams and Turkish preachers - secondary stage - meet the standards of modern Arabic language teaching? The research aims to: To reveal the nature of the linguistic content in the curriculum of schools of Turkish imams and preachers, and to contribute to the evaluation and development of Arabic language teaching curricula in Turkey. The research presents the components of the linguistic content; One of the elements of the language and its skills in the four curricula, and mentions the vocabulary of these elements and skills, then mentions how these vocabulary was distributed, and then shows the way to display these vocabulary in the lessons, and the research used the descriptive approach to present the components of the linguistic content, then its criticism and evaluation to reach the results, and from these results: Curricula contain elements of the language and its skills with the exception of sounds, the presence of a clear difference between one lesson and another in the number of vocabulary phrases, lack of interest in punctuation marks. ?? ??????? ???????? ???? ???????? ?????? ??? ???? ????? ????? ?? ????? ??????? ???????? ???? ???? ???????? ??????? ??????? ?????? ????????? ???????? ?????? ?????? ?????? ??????? ?????? ???????? ?????? ???? ??? ??? ??????? ????? ?????. ???? ????? ???? ???????? ??????? ??? ?????? )??????? ?????? ?????? ????? ??????? ?? ??????? ?????? ???????? ???????(? ?????? ??????? ?? ?????? ?????: ?? ??? ??????? ????? ????? ????? ?? ????? ?? ??????? ?????? ???????? ??????? – ??????? ???????? – ??????? ????? ????? ????????? ??? ??? ????? ???: ????? ?? ????? ??????? ?????? ?? ????? ????? ?????? ???????? ???????? ???????? ?? ????? ?????? ????? ????? ????? ??????? ?? ?????. ????? ????? ?????? ??????? ??????? ?? ????? ????? ????????? ?? ??????? ???????? ????? ?????? ??? ??????? ?????? ???? ?? ???? ??? ???? ??? ????????? ?????? ???? ????? ??? ??? ???????? ?? ??????? ??????? ????? ?????? ?????? ???? ?????? ??????? ??????? ?? ????? ???????? ?????? ??? ???????? ??? ??? ???????: ?????? ??????? ??? ????? ????? ????????? ???????? ???????? ????? ????? ???? ??? ??? ???? ?? ??? ???????? ?????????? ???? ???????? ?????? ???????. ?????????????: ??????? ??????? ????? ??????? ?? ?????? ????? ?????? ????????? ????? ?????? ?????? ?????? ???????? ???????? ???????. en_US
dc.identifier.endpage 169 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=_F5QEpayDXGqGZlp9XiFtAJKhKbf865GxvWgUCTi8BKzRZXxJb_x-RbgVThUZorI
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4070
dc.identifier.yoktezid 637813 en_US
dc.institutionauthor Bekir, Abdurrahman
dc.language.iso ar en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Doğu Dilleri ve Edebiyatı en_US
dc.subject Eastern Linguistics and Literature en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Arapça en_US
dc.subject Arabic en_US
dc.subject Yabancı dil eğitimi en_US
dc.subject Foreign language education en_US
dc.subject Yabancı dil öğretimi en_US
dc.subject Foreign language teaching en_US
dc.subject Öğretim programları en_US
dc.subject Teaching curriculums en_US
dc.subject İmam hatip liseleri en_US
dc.subject İmam hatip high schools en_US
dc.subject İmam hatipler en_US
dc.subject İmam hatips en_US
dc.subject İçerik en_US
dc.subject Content en_US
dc.title Türkiye'deki imam hatip liselerinde Arapça öğretiminde uygulanan programların dilsel içeriği en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 32a8d262-a59c-4939-9746-0de35496a198
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 32a8d262-a59c-4939-9746-0de35496a198
relation.isOrgUnitOfPublication 23fce90d-7dea-453b-b2c6-d67d2cb5e6bc
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 23fce90d-7dea-453b-b2c6-d67d2cb5e6bc

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
637813.pdf
Size:
37.81 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text