MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

BEŞİNCİ SINIF İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ KAPSAYICI EĞİTİM İLKELERİ ETRAFINDA İNCELENMESİ

Thumbnail Image

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Trakya Eğitim Dergisi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
Eğitim Bilimleri Bölümü, eğitim ve öğretim hizmetleri bağlamında lisansüstü eğitim programları yoluyla bilim uzmanlığı derecesi sunmakta, uzmanlık adayları bu dereceye tezli, tezsiz, birinci öğretim ve ikinci öğretim gibi çeşitli öğretim seçeneklerini kullanarak erişebilmektedirler. Bölümümüz ayrıca çok sayıda lisans mezununu Pedagojik Formasyon Sertifika Programı dahilinde eğiterek mezunlara ‘öğretmen adayı’ yetkisi, bilgisi ve becerisi kazandırmıştır. Bölümümüzün zengin kadrosu, söz konusu sertifikasyona dair Milli Eğitim Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurumu tarafından yakın gelecekte öngörülmesi beklenen yeni öğretmen adayı yetiştirme yöntemlerini uygulayabilecek niteliğe sahiptir. Eğitim Bilimleri Bölümümüz, bugüne kadar gerçekleştirdiği çok sayıda bilimsel ve akademik çalışma yoluyla bölgesel, ulusal ve uluslararası bağlamda eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılmasına katkıda bulunmuştur. Avrupa Birliği, Millî Eğitim Bakanlığı, Adalet Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı gibi paydaşlar ile personel eğitimi, beceri kazandırma eğitimi, okullarda katılım ve niteliğin artırılması gibi başlıklarda proje faaliyetleri yürütülmüş, ulusal ve uluslararası kapsamda çok sayıda bilimsel eser üretilmiş ve eğitim sorunlarının araştırılması ve bu sorunlara çözüm bulunması adına çok sayıda bilimsel toplantıya katılım sağlanmıştır. Bölümümüzün güçlü akademik yapısı, söz konusu çalışmaların gelecekte nitelik düzeyi daha da artırılarak gerçekleşeceği yönünde önemli bir fırsat tanımaktadır. Bölümümüzde eğitim görmek isteyen öğrencileri ve bölümümüz ile işbirliği kurmak isteyen tüm paydaşları nitelikli, kurumsal, saygın, akademik ve bilimsel süreçlerin önemli bir paydaşı olmaya davet ediyoruz.

Journal Issue

Events

Abstract

Kapsayıcı eğitim, Türkiye dâhil dünya genelinde yaygınlık kazanan bir eğitim modeli haline gelmiştir. Kapsayıcı eğitim, öğrencilerin farklı ihtiyaçlarını, bireysel özelliklerini, yeterlilik ve eğitim düzeylerini ve kültürel yapılarını dikkate alarak, eğitim sisteminde ayrımcılığı azaltmayı, okul ve toplum süreçlerine katılımı artırmayı ve bu amaç doğrultusunda gerekli içerik, yaklaşım, yapı ve strateji değişikliklerinin yapılmasını öngören bir süreçtir. Öğrencilerin farklı ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayan öğretim ortamlarının sağlanması için; öğretim uygulamalarının, öğrenme ortamlarının, kullanılacak içerik, yaklaşım ve stratejilerin nasıl olması gerektiğini açıklayan öğretim programlarının kapsayıcılığının sağlanması büyük önem taşımaktadır. Bu sebeple, bu çalışmanın amacı; 5. Sınıf İngilizce dersi öğretim programını kapsayıcı eğitim ilkeleri etrafında incelemek ve bir yarıyılı kapsaması planlanan, kapsayıcı eğitim değerlerine uygun bir öğretim programı önerisi hazırlamaktır. Çalışmadaki programda yer verilen özellikler, tüm devrelere ve tüm derslere uyarlanabilir niteliktedir.
Inclusive education is now considered as an innovative education model spread around the world, including Turkey. Inclusive education is a process that envisages minimizing discrimination in the education system, enhancing participation in school and social processes, and making necessary content, approach, structure, and strategy changes in line with this purpose, taking into account the different needs, individual characteristics, competence, education levels and cultural structures of students. In order to provide teaching environments that meet the different interests and needs of students; it is of great importance to ensure the inclusiveness of teaching practices, learning environments and curriculum that explain how the content, approach, and strategies to be used should be. Therefore, the purpose of this study is to examine the 5th grade English course curriculum around the principles of inclusive education and to prepare a curriculum proposal, which is planned to cover one semester, in accordance with the values of inclusive education. The features of the program prepared in the study are adaptable to all grades and all lessons.

Description

Keywords

Kapsayıcı eğitim, kapsayıcı öğretim programı, yabancı dil eğitimi, İngilizce öğretim programı, Inclusive education, inclusive curriculum, foreign language teaching, English curriculum

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Trakya Eğitim Dergisi

Volume

12

Issue

2

Start Page

574

End Page

590