MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Hizmet öncesi öğretmen yetiştirme sistemine ilişkin bir araştırma

dc.contributor.advisor Yıldırım, Muhamet Cevat
dc.contributor.author Yıldırım, Muhamet Cevat
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:02:53Z
dc.date.available 2023-09-02T12:02:53Z
dc.date.issued 2021
dc.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin hizmet öncesi öğretmen eğitimine ilişkin algılarını çeşitli değişkenler açısından belirlemektir. Nicel araştırma yöntemine dayanan bu çalışmada tarama ve nedensel karşılaştırma modeli kullanılmıştır. Mardin ili Kızıltepe ve Artuklu ilçelerinde farklı okul türlerinde görev yapan 6217 öğretmen araştırma evrenini oluşturmaktadır. Basit tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak 750 öğretmenden veri toplanmıştır. Veriler araştırmacı tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve hizmet öncesi öğretmen eğitimi algı ölçeğiyle elde edilmiştir. Verilerin analizinde; betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi, Welch testi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin hizmet öncesi öğretmen eğitimine ilişkin algılarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin algılarının kıdem değişkenin tüm boyutlarında ve eğitim durumu değişkeninin eğitim ve öğretim mesleki yeterliği ve akademisyenlerin yeterliği boyutlarında anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Öğretmenlerin % 28.7'si hizmet öncesi dönemde aldıkları eğitimin çağın ihtiyaçlarına cevap verdiğini, % 59.1'i bu eğitimin çağın ihtiyaçlarına kısmen cevap verdiğini; % 12.3'ü ise verilen eğitimin çağın ihtiyaçlarına cevap vermediğini belirtmiştir. Çalışmada hizmet öncesi dönemde öğretmenlere mesleki ve kişisel gelişimleri için gerekli ortam ve fırsatların sağlanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.description.abstract The purpose of the study is to determine teachers' perceptions of pre-service education they received in terms of different variables. In this study, both descriptive survey and causal-comparative model were used. The research population consists of 6217 teachers who work in different school types in Kızıltepe and Artuklu districts of Mardin. The research sampling, which consists of 750 teachers, was determined by the simple random sampling method. The data were collected by using personal information form and pre-service teacher education perception scale developed by the researcher. Descriptive statistics, independent samples t-test, one-way analysis of variance and Welch test were used for the data analysis. The findings show that teachers' perceptions of pre-service education were at medium level. It was observed that teachers' perceptions differed significantly in all dimensions of the professional seniority variable, in education and training professional competence and academician competence dimensions of the graduation degree variable. Teachers (28.7 %) stated that the education they received meets the needs of this century, 59.1 % of them stated that this education relatively meets the needs of this century, 12.3 % of them stated that this education does not meet the needs of this century. It was concluded that the pre-service education should provide necessary environment and opportunities to teachers for their professional and personal development. en_US
dc.identifier.endpage 97 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=5XiSE4yCP_gmnukpMEp65Rlex5BjfCf1Nc0iy3SJHIgQCWnPsYfyW22oJFlm9oZw
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3638
dc.identifier.yoktezid 716893 en_US
dc.institutionauthor Muk, Fırat
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject hizmet öncesi öğretmen eğitimi en_US
dc.subject öğretmen yeterliği en_US
dc.subject öğretmen adayları en_US
dc.subject öğretmenlik mesleği en_US
dc.subject mesleki gelişim en_US
dc.subject 21. yüzyıl becerileri en_US
dc.subject pre-service teacher education en_US
dc.subject teacher competence en_US
dc.subject teacher candidates en_US
dc.subject teaching profession en_US
dc.subject professional development en_US
dc.subject 21st century skills en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Hizmet öncesi eğitim en_US
dc.subject Pre-service training en_US
dc.subject Öğretmen yetiştirme en_US
dc.subject Teacher training en_US
dc.title Hizmet öncesi öğretmen yetiştirme sistemine ilişkin bir araştırma en_US
dc.title.alternative A study on pre-service teacher training system en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 92abb08f-aba7-4c97-89e1-cb2f0c94b5e3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 92abb08f-aba7-4c97-89e1-cb2f0c94b5e3
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
716893.pdf
Size:
1.02 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text