MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Sokak Lezzetlerinde Çeşitlilik Arayışı Motivasyonunun Memnuniyet Üzerindeki Etkisi: İstanbul Örneği

Thumbnail Image

Date

2024

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Events

Abstract

Bu çalışma, tüketicileri gastronomik turizm ürünlerinden olan sokak lezzetlerini tüketmeye yönlendiren motivasyonların (hazcı/hedonik, faydacı/utilitaryan ve sosyal motivasyon) ve çeşitlilik arayışı motivasyonunun memnuniyet üzerindeki etkisinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. İstanbul’u ziyaret ederek en az bir gece konaklama gerçekleştirmiş ve İstanbul sokak lezzetlerini tüketmiş 416 kişilik örneklem grubu üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Analizler esnasında nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak değişkenlere ilişkin, sıklık/frekans tabloları, ölçeklere ait faktör analizleri ile bağımsız çift örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizleri (One Way Anova) gerçekleştirilmiştir. Analizler sonucunda; katılımcıların sıklıkla tükettikleri İstanbul sokak lezzetlerinden “atıştırmalıkların” en fazla tercih edilen grup olduğu, “işlenmemiş meyve ve sebzelerin” ise en az tercih edilen grup olduğu görülmüştür. Katılımcıları sokak lezzeti tüketmeye yönlendiren en yüksek motivasyon kaynağının “lezzet”, en düşük ise “fiyat” ve “diğer (belirtiniz)” olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca bekâr katılımcıların, evli katılımcılara göre daha fazla çeşitlilik arayışında oldukları ve katılımcıların İstanbul sokak lezzetlerine dair memnuniyetlerinin görece yüksek olduğu, İstanbul sokak lezzetleriyle ilgili memnuniyet ve çeşitlilik arayışı değişkenleri arasında pozitif yönlü ve zayıf seviyeli ilişki bulunduğu görülmüştür. Bu durum, İstanbul sokak lezzetlerindeki çeşitliliğin tüketici memnuniyetini sağlama noktasında tam anlamıyla yeterli kalmadığı şeklinde yorumlanabilir.

Description

Keywords

Otelcilik, Konaklama, Spor Ve Turizm, Gıda Bilimi Ve Teknolojisi

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Tourism and Recreation (Online)

Volume

6

Issue

1

Start Page

89

End Page

103