Öğrenme Güçlüğünde Yaşanan Zorlukların Eğitsel Çerçevede İncelenmesi

dc.contributor.author Sakız, Halis
dc.contributor.author Sart, Zeynep Hande
dc.contributor.author Ekinci, Abdurrahman
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2019-05-15T09:57:06Z
dc.date.available 2019-05-15T09:57:06Z
dc.date.issued 2016
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, ilk ve ortaokullarda eğitim görmekte olan ve öğrenme güçlüğü (ÖG) tanısı almış çocukların yaşamış oldukları sorunları eğitsel alan çerçevesinde incelemektir. Araştırmanın ikinci amacı, belirlenen zorluk alanlarının cinsiyet ve okul kademesi açısından farklarını ve boyutlarının birbiri ile ilişkisini incelemektir. Araştırmada, Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde tanılanmış ve kaynaştırma yoluyla eğitim uygulaması yapan okullarda bireyselleştirilmiş eğitim programı kapsamında eğitim gören 261 çocuğun öğretmenlerinden Öğrenme Bozukluğu Belirti Tarama Testi kullanılarak veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin testin tüm boyutlarında sorun yaşadığı, en sık sorun yaşanan alanların, ‘akademik başarı’, ‘yazma’, ‘sosyal-duygusal’, ‘aritmetik’, ‘sıralama’, ‘organize olma’, ‘okuma’, ‘dikkat’, ‘motivasyon’ ve ‘çalışma alışkanlığı’ olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca bazı alanlarda hem cinsiyet, hem de okul seviyesi (ilkokul ve ortaokul) açısından öğrenme güçlüğü belirtilerinde anlamlı farklılıklar bulunmuş; ölçeğin boyutları arasında da anlamlı ilişkiler belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarının ÖG olan çocukların sorun alanlarının tespitine ve uygun okul stratejileri ve öğretmen uygulamalarına rehberlik edeceği öngörülmektedir. en_US
dc.identifier.issn 1302-8944
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/389
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Öğrenme güçlüğü, eğitsel belirtiler, tanılama, tarama. en_US
dc.title Öğrenme Güçlüğünde Yaşanan Zorlukların Eğitsel Çerçevede İncelenmesi en_US
dc.title.alternative Investigating the Difficulties in Learning Disability within an Educational Perspective en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Sakız, Halis
gdc.author.institutional Ekinci, Abdurrahman
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.identifier.trdizinid 219452
relation.isAuthorOfPublication 2f53cf53-5be0-4815-bd96-b59932da1034
relation.isAuthorOfPublication 7fb8dea6-fcb6-44e6-a231-e0bd89153fe2
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2f53cf53-5be0-4815-bd96-b59932da1034
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
LD_MAKALE.pdf
Size:
1.12 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description: