MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Hesapmekan kavramı üzerinden alternatif bir tasarım hesaplaması düşüncesi ve eğitimi girişimi

Thumbnail Image

Date

2016

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Department of Architecture / Mimarlık Bölümü
Mayıs 2007 tarihinde 5662 Sayılı Kanun ile kurulan T.C. Mardin Artuklu Üniversitesi, binlerce yıllık köklü bir tarihe dayanan coğrafyada; içinde çeşitli dil, din ve kültürel zenginlikleri barındıran Mardin şehri ve çevresinin sosyal ve kültürel ortamına katkıda bulunarak, Türkiye’de bulunan Üniversiteler ile Ortadoğu’daki üniversiteler arasında köprü oluşturmayı hedeflemektedir. Mimarlık Bölümü de üniversite ile aynı sene kurulmuş ve 2012 yılından 2023 yılı başına kadar Mardin eski kent merkezinde, on dokuzuncu yüzyılın son çeyreğinde inşa edilen ve 1996 yılına dek Mardin Hükümet Konağı olarak kullanılan yapıda; 2023 Bahar Dönemi ile birlikte Merkezi Kampüsteki Edebiyat Fakültesi Ek Binası'nda faaliyetini sürdürmektedir. Bölümümüz; hem akademik kadrosunun vizyonu hem de konumu ile Mardin’in özgün kentsel dokusundan ve sosyo-kültürel dinamiklerinden son derece yoğun bir biçimde beslenmektedir. Kuruluşundan bu yana yerel dinamiklerden beslenen ancak ulusal ve uluslararası alanda aktif yaratıcı, eleştirel ve yenilikçi bir eğitim anlayışı sürdürülmektedir.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu bildiri, hesaplama kavramına dair derinlikli bir anlayışın mimari tasarım ortamına ve eğitimine olası katkılarını hem teorik bir tartışma hem de uyguladığımız örneklerin analizi yoluyla ortaya koymayı hedefliyor. Ortaya attığımız hesapmekan kavramlaştırmasının arkasında yatan motivasyonu hesaplama kavramının tarihsel ve güncel tanımları ile ilişkili olarak tartıştıktan sonra bu kavramlaştırmanın bağlantılı olduğu diğer mimari üretim ve araştırma hatlarını, önerdiğimiz kavramlaştırmanın bunlarla bağlantılı ve farklılaşan yanlarını ortaya koymayı hedefliyoruz. Bir araştırma stüdyosu bağlamında öğrencilerle beraber yapılmış ve 1/1 ölçekte kısmen uygulanmış işlerin analizi üzerinden kavramın nasıl mekana dönüştüğünü inceledikten sonra araştırmanın motivasyonuna dönüp hem genelinde tasarım, hem de daha dar olarak hesaplamalı tasarım anlayışına ve eğitimine yapılabilecek katkıları kendi deneyimimiz üzerinden tartışacağız.

Description

Keywords

Hesaplamalı Tasarım, Mimarlık Eğitimi, Mimari Proje Stüdyosu

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

10. Mimarlıkta Sayısal Tasarım Ulusal Sempozyumu MSTAS 2016

Volume

Issue

Start Page

216

End Page

227