MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

4-6 Yaş Kuran Kursu Öğreticilerinin Yeterlilik Düzeyleri Görüşleri ve Beklentilerinin Tespit Edilmesi

dc.contributor.advisor Bala, Sabahattin
dc.contributor.author Bala, Sabahattin
dc.contributor.other Department of Philosophy and Religious Sciences / Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 2025-04-16T00:54:09Z
dc.date.available 2025-04-16T00:54:09Z
dc.date.issued 2025
dc.department Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Diyanet İşleri Başkanlığı'nın 4-6 yaş Kur'an kurslarında görev yapan öğreticilerin, bu yaş grubuna yönelik Kur'an Kursu Programı hakkındaki görüşlerini, beklentilerini ve yeterlilik algılarını belirlemek ve değerlendirmektir. Dinî gelişimin temelinin atıldığı okul öncesi dönem, din eğitimi açısından büyük bir öneme sahiptir. Diyanet'in 4-6 Yaş Kur'an Kursu Programı, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında on ilde pilot olarak başlatılmış ve sonraki yıl Türkiye genelinde uygulanmaya başlamıştır. Bu programın uygulanma sürecinden elde edilen geri bildirimler, programın niteliğini geliştirmek için önemli bir veri kaynağıdır. 4-6 yaş grubundaki çocukların düşünce dünyasına erişmek ve görüşlerini almak güç olduğundan veriler öğreticilerden toplanmıştır. Bu programa katılan öğreticilerin gözlem ve değerlendirmeleri önemli bir bilgi kaynağı oluşturmaktadır. Bu doğrultuda araştırma, 2023 yılında Mardin'de görev yapan 15 öğretici ile mülakatlar aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğreticilerin aldıkları eğitimler, Diyanet İşleri Başkanlığı ve velilerle ilgili beklentileri, çalışma motivasyonları ve kursların fiziksel imkânlarına dair görüşleri yarı yapılandırılmış bir görüşme formuyla ele alınmıştır. Çalışma sonucunda, katılımcıların meslek seçimlerini büyük ölçüde kendi istekleri doğrultusunda yaptıkları ve mesleklerine duydukları sevginin oldukça kuvvetli olduğu belirlenmiştir. Ancak, katılımcılar mesleki yeterlilik açısından, özellikle pedagojik formasyon bilgisi konusunda kendilerini yetersiz gördüklerini ifade etmişlerdir. Ayrıca, çalıştıkları kurumlarda ve velilerle iletişimlerinde bazı sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu sorunlara yönelik olarak katılımcılar, çözüm önerileri sunmuş ve sorunların giderilmesi için çeşitli stratejiler geliştirilmesi gerektiğini vurgulamışlardır. Bu çalışmanın daha sonra yapılacak olan 4-6 yaş Kuran Kursları çalışmalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
dc.description.abstract The aim of this study is to determine and evaluate the opinions, expectations and perceptions of competence of the teachers working in the 4-6 year old Qur'an courses of the Presidency of Religious Affairs about the Qur'an Course Program for this age group. The preschool period, in which the foundation of religious development is laid, is of great importance in terms of religious education. Diyanet's 4-6 Year Old Qur'an Course Program was launched as a pilot in ten provinces in the 2013-2014 academic year and started to be implemented throughout Turkey the following year. Feedback from the implementation of this program is an important source of data to improve the quality of the program. Since it is difficult to access the thought world of 4-6 year old children and get their opinions, the data were collected from the teachers. The observations and evaluations of the teachers participating in this program constitute an important source of information. Accordingly, the research was conducted through interviews with 15 teachers working in Mardin in 2023. In the study, the opinions of the instructors about the trainings they received, their expectations about the Presidency of Religious Affairs and parents, their motivation to work, and the physical facilities of the courses were discussed with a semi-structured interview form. As a result of the study, it was determined that the participants made their choice of profession largely in line with their own wishes and that their love for their profession was quite strong. However, the participants stated that they considered themselves inadequate in terms of professional competence, especially in terms of pedagogical formation knowledge. In addition, it was determined that they had some problems in the institutions they worked in and in their communication with parents. The participants offered solutions to these problems and emphasized that various strategies should be developed to overcome these problems. It is thought that this study will contribute to the future studies on 4-6 year old Quran Courses. en_US
dc.identifier.endpage 101
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=E_eEUHQic_C-LvhxNQn1WxM6-OFDPl2VHy4D_7MX3C5sFqgVfIeIahBlUVAVqvEj
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/8494
dc.identifier.yoktezid 917031
dc.language.iso tr
dc.subject Din
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Religion en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.title 4-6 Yaş Kuran Kursu Öğreticilerinin Yeterlilik Düzeyleri Görüşleri ve Beklentilerinin Tespit Edilmesi
dc.title Determination of the Competence Levels of 4-6 Years Old Kuran Course Instructors' Opinions and Expectations en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b64fe032-1d7f-4c4b-be72-44edf44ea40b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b64fe032-1d7f-4c4b-be72-44edf44ea40b
relation.isOrgUnitOfPublication d1e8f985-2830-43a5-91d6-0e053e80b6ce
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery d1e8f985-2830-43a5-91d6-0e053e80b6ce

Files