Destinasyon imajı, seyahat motivasyonu ve ziyaretçi tatmini arasındaki ilişkiler: Mardin'i ziyaret eden kültür ziyaretçileri üzerine bir araştırma

dc.contributor.advisor Serçek, Gülseren Özaltaş
dc.contributor.author Deniz, Sezen
dc.contributor.author Özaltaş Serçek, Gülseren
dc.contributor.other 11.03. Department of Tourism Management / Turizm İşletmeciliği Bölümü
dc.contributor.other 11. Faculty of Tourism / Turizm Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:04:15Z
dc.date.available 2023-09-02T12:04:15Z
dc.date.issued 2022
dc.description.abstract Bir destinasyona seyahat eden ziyaretçi, o destinasyondan tatmin olmuş bir şekilde ayrılmak istemektedir. Bu tatmin düzeyini etkileyen etmenler arasında bir destinasyonun imajı ve kişiyi seyahate yönlendiren motivler bulunmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı destinasyon imajı, seyahat motivasyonu ve ziyaretçi tatmini arsındaki ilişkilerin araştırılmasıdır. Araştırma evrenini, Mardin iline gelen yerli ziyaretçiler oluşturmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda hipotezler geliştirilmiş ve kuramsal bir model oluşturulmuştur. Tez kapsamında, Mardin'i Eylül 2021- Aralık 2021 tarihleri arasında ziyaret eden 555 yerli turistten anket aracılığıyla veriler toplanmıştır. Yapılan normallik testinde 26 adet anket veri setinden çıkartılarak 529 anket ile analizlere devam edilmiştir. Araştırmada ziyaretçilerin, demografik özelliklerinin değerlendirilmesinde frekans analizi, güvenilirlik ve ölçeğin geçerliliğini belirlemek için doğrulayıcı faktör analizi, değişkenlere korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırmada destinasyon imajı, seyahat motivasyonu ve ziyaretçi tatmini arasında pozitif ilişkilerin olduğu sonucuna varılmıştır. en_US
dc.description.abstract Visitors traveling to a destinastion want to leave the destination satisfied. Among the factors affecting this level of satisfaction are the image of a destination and the motives that direct theperson to travel. In this context, the aim of the study is to investigate the relationships between destination image, travel motivation and visitor satisfaction. The population of the research consists of domestic visitors coming to Mardin province. In line with the purpose of the study, hypotheses were developed and a theoretical model was created. Within the scope of te thesis, data were collected from 555 domestic tourists who visited Mardin between September 2021 and December 2021. In the normality test, 26 questionnaires were removed from the data set and the anayzes continued with 529 questionnaires. In the study, confirmatory factor analysis, correlation and regression analyzes were applied to determine the frequency analysis, reliability and validity of the scale in the evaluation of the demographic characteristic of the visitors. In the research, it was concluded that there is a positive relationships between destination image, travel motivation and visitor satisfaction. en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=sELqxhTlFGAjsbjOuuiyCKQJSXN7xTaVqZtxYjduvvm0i5gnlcKr177Ctozr_1uM
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/3983
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Destinasyon İmajı en_US
dc.subject Seyahat Motivasyonu en_US
dc.subject Müşteri Tatmini en_US
dc.subject Kültür Turizmi en_US
dc.subject Destination Image en_US
dc.subject Travel Motivation en_US
dc.subject Customer Satisfaction en_US
dc.subject Cultural Tourism en_US
dc.subject Turizm en_US
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Kültürel turizm en_US
dc.subject Cultural tourism en_US
dc.title Destinasyon imajı, seyahat motivasyonu ve ziyaretçi tatmini arasındaki ilişkiler: Mardin'i ziyaret eden kültür ziyaretçileri üzerine bir araştırma en_US
dc.title.alternative The relationships between destination image, travel motivation and visitor satisfaction: A study on cultural visitors to Mardin en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Deniz, Sezen
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department MAÜ, Enstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı en_US
gdc.description.endpage 114 en_US
gdc.description.publicationcategory Tez en_US
gdc.description.startpage 1 en_US
gdc.identifier.yoktezid 742033 en_US
relation.isAuthorOfPublication f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery f48f8d0d-51e2-40a4-a7dc-6f7470ec5a69
relation.isOrgUnitOfPublication 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1
relation.isOrgUnitOfPublication 46d347b2-ca6c-437b-a25c-534fb8c461ba
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 8ed43942-fb43-4b18-b9a6-d4980c7d48e1

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
742033.pdf
Size:
2.39 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text