Okul Türüne Göre Lise Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışlarının İncelenmesi: Batman İli Örneği

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

2. Avrasya Spor Bilimleri Kongresi

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
13.03. Department of Physical Education and Sports / Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
2019-2020 Eğitim-Öğretim Yılında ilk öğrencilerini özel yetenek sınavıyla alarak eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. Bölümün akademik kadrosunu 2 Doçent, 4 Dr. Öğr. Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi oluşturmaktadır.

Journal Issue

Abstract

Bu çalışmanın amacı okul türüne göre lise öğrencilerinin beden eğitimi dersi sportmenlik davranışlarının incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde Batman il merkezinden kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen altı tür lisede öğrenim gören toplam 376 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Beden Eğitimi Dersi Sportmenlik Davranışı Ölçeği (BEDSDÖ)” ile toplanmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri ve t-testi ile ANOVA’ dan yararlanılmıştır. Çalışma sonucunda; öğrencilerin sportmenlik davranışlarını daha çok “uygun davranışlar sergileyerek” gösterdikleri görülmüştür. Her iki faktörde öğrencilerin sportmenlik davranışları cinsiyet ve sınıf değişkenine göre anlamlı olarak değişmezken, okul türüne göre “uygunsuz davranışlardan kaçınma” faktöründe, lisanslı sporcu değişkenine göre ise “uygun davranışları sergileme” faktöründe anlamlı olarak değişmektedir.

Description

Keywords

Social Sciences, Beden Eğitimi, Lise, Öğrenci, Sportmenlik Davranışı

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page

Page Views

1

checked on Aug 19, 2025

Downloads

129

checked on Aug 19, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

SDG data is not available