A Study on Contribution of the Basic Training Course to the Professional Development of Probationary Teachers

dc.contributor.author Yıldırım, Muhamet Cevat
dc.contributor.other 02.04. Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.other 02. Faculty of Letters / Edebiyat Fakültesi
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 14.07.201910:50:10
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:44:13Z
dc.date.available 14.07.201910:50:10
dc.date.available 2019-07-16T20:44:13Z
dc.date.issued 2012
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, temel eğitim kursunun aday öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkısı hakkında bir değerlendirme yapmaktır. Çalışma grubu, Şanlıurfa ilindeki 21 aday öğretmen ve 5 eğitim müfettişinden oluşmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış gözlem, odak grup görüşmesi ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemleriyle toplanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel analiz ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, temel eğitim kursunun örgütsel sosyalleşme, bilgilenme ve psikolojik etki açısından aday öğretmenlerin mesleki gelişimlerine olumlu etkisinin olduğunu göstermiştir. Bununla birlikte, temel eğitim kursunda içerik, planlama ve örgütleme, öğretim ortamı, öğrenme ve öğretme süreci açısından bazı sorunların yaşandığı belirlenmiştir. Dolayısıyla, aday öğretmenlerin ihtiyaçları ve günümüz koşuları dikkate alınarak temel eğitim kursu ile ilgili gerekli düzenlemelerin yapılmasının bir zorunluluk haline geldiği söylenebilir. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study was to make an evaluation on contribution of the basic training course to the professional development of probationary teachers. The study group consisted of 21 probationary teachers and 5 education supervisors in Sanliurfa province. The data were collected through semi-structured observation, focus group interview and semi-structured interview methods. Descriptive analysis and content-analysis techniques were applied to analyze the data. The findings showed that the basic training course had a positive effect upon the professional development of probationary teachers in terms of organizational socialization, enlightenment and psychological impact. However, it has been determined that there are some problems related to content, planning and organizing, the learning environment, and teaching and learning process. Therefore, it can be said that it is necessary to undertake new arrangements related to the basic training course by taking into account the requirements of probationary teachers and the circumstances that the probationary teachers will face. en_US
dc.identifier.issn 1303-0485
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1438
dc.indekslendigikaynak Web of Science en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher EDAM en_US
dc.relation.ispartof KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Aday öğretmenler en_US
dc.subject Adaylık eğitimi en_US
dc.subject Probationary Teachers en_US
dc.subject Probationary Training en_US
dc.subject In-service Training en_US
dc.subject Professional Development en_US
dc.subject Qualitative Research en_US
dc.subject Basic Training Course en_US
dc.title A Study on Contribution of the Basic Training Course to the Professional Development of Probationary Teachers en_US
dc.title.alternative Temel eğitim kursunun aday öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkısı üzerine bir çalışma en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Yıldırım, Muhamet Cevat
gdc.author.institutional Yıldırım, Muhamet Cevat
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Edebiyat Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
gdc.description.endpage 1886 en_US
gdc.description.issue 3 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 1880 en_US
gdc.description.volume 12 en_US
gdc.description.wosquality Q4
gdc.identifier.wos WOS:000309197300011
gdc.wos.citedcount 0
relation.isAuthorOfPublication 92abb08f-aba7-4c97-89e1-cb2f0c94b5e3
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 92abb08f-aba7-4c97-89e1-cb2f0c94b5e3
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication 53031234-d01f-45d0-9ce1-acef5d93d46e
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files

Original bundle

Now showing 1 - 2 of 2
Loading...
Thumbnail Image
Name:
yıldırım (tur).pdf
Size:
233.07 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text
Loading...
Thumbnail Image
Name:
yıldırım.pdf
Size:
133.67 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text