MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Başka dilleri konuşanlar için Arapça öğretiminde uygulamalı iletişim programları oluşturma kriterleri

dc.contributor.advisorDeniz, Mehmet Ata
dc.contributor.authorDeniz, Mehmet Ata
dc.date.accessioned2023-09-02T12:04:39Z
dc.date.available2023-09-02T12:04:39Z
dc.date.issued2019
dc.departmentMAÜ, EnstitülerYaşayan Diller Enstitüsü, Arap Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractSon yıllarda yabancı dil eğitiminde birçok gelişmeler olmuştur. Bu gelişmeler eğitim alanında farklı yöntemlerin ortaya çıkmasına yol açmıştır. Bu yöntemlerin en önemlilerinden biri de dilin uygulama alanıyla irtibatını sağlayan uygulamalı iletişim programları oluşturan yöntemleridir. Ana dili Arapça olmayanlara Arapça öğretmek, öncelikle onlarla ilitişim kurmayı ve daha sonra da onların özelliklerini ve kültürlerini bilmeyi hedef alır. Öğrencilerin bu sonuçlara ulaşması için bu hedef ve gayeleri gerçekleştirecek ve öğrencilerin buna ulaşmasında yardımcı olacak bir eğitim müfredatının olması gerekmektedir. Ancak bunu hazırlayanların karşılaştığı en önemli husus bu müfredatın hazırlanması ve seçilmesidir. Çünkü bu konu, uluslararası pek çok esas, kriter ve standart gerektirir. Bu çalışmanın hedefi; eğitim dönemi dışında iletişim kurma için müfredat(terim),terkip ve cümle kurulumu için bir dizi temeller, ölçüler ve betimlemelerle iletişim yakınlaşmasını sağlayacak, bu dilin öğrenildiği alışılmış ortamlardan uzak,disiplinler tabanını oluşturmaktır. Bu araştırmada istenen sonuçlara ulaşmak için izlenen yöntem betimleyici yaklaşımdır. Çalışma, sunuş, giriş ve dört bölümden oluşmaktadır. 'iletişim müfredatının yapısı' adlı birinci bölüm, iletişimin en önemli bileşenleri olan konuları, dil müfredatında dilin fonksiyonları ve iletişimsel müredatının içeriğini düzenleyen esas ve kriterleri ele alır.'İletişim Müfredatı Öğretim Yöntemleri' adlı ikinci bölüm, öğretimde sözlü iletişim becerilerini, yazılı iletişim becerilerini ve dil unsurları bölümlerini kapsamaktadır. 'İletişim müfredatındaki testler ve dil oyunları' başlıklı üçüncü bölüm test geliştirme, iletişim müfredatlarındaki dil oyunları ve dil becerilerindeki dil oyunlarının gelişim aşamalarını gösteren konular üzerinde durmaktadır. Dördüncü bölüm ise saha çalışmalarını ele alır.en_US
dc.description.abstractIn recent years, there have been many developments in the field of foreign language education. These developments have led to the emergence of different approaches in the field of education. The most important of these are the communicative approaches that link the language to its communicative functions. In order for the learner to reach these goals, there must be an educational curriculum that achieves this goal and purpose, and helps the learner to reach it, but the preparation and selection of these curricula Are considered the most difficult things facing those who prepare them, because it requires a set of foundations, standards and international standards. The aim of this study is to develop a set of foundations, standards and specifications in the construction of curricula based on the communicative approach in the selection of vocabulary and structures and the construction of sentences based on the communication function outside the classroom, away from the stereotype in which he learned this language. The approach used in this research to achieve the desired results is the descriptive analytical approach. The study deals with four chapters, introduction and introduction. The first chapter deals with the "communication curriculum building" of the main components of communication, subjects and language functions in communication curricula, and the foundations and standards governing the content of communicative curricula. The second chapter, "Methods of Teaching Communication Curriculum", includes teaching oral communication skills, written communication skills, and language elements. The third chapter, "Tests and language games in communication curricula", shows the stages of development of tests, language games in communication curricula, and language games in language skills. Chapter IV deals with the field study.en_US
dc.identifier.endpage156en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=jNRDC1RLfVd4_T7x7ZXmmarhbK6GMgtehR2jEQKglMyEUon1eCD7uE1r41b9xgb7
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/4045
dc.identifier.yoktezid571791en_US
dc.institutionauthorHamido, Mohamad
dc.language.isoaren_US
dc.publisherMardin Artuklu Üniversitesien_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUygulamalı İletişim Programlarıen_US
dc.subjectStandartlaren_US
dc.subjectDiğer Dilleri Konuşanlar Arapça Öğretimien_US
dc.subjectStandardsen_US
dc.subjectSpeakers Of Other Languagesen_US
dc.subjectArabic Language Teachingen_US
dc.subjectCommunication Curriculumen_US
dc.subjectDoğu Dilleri ve Edebiyatıen_US
dc.subjectEastern Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectArapçaen_US
dc.subjectArabicen_US
dc.subjectDil öğretimien_US
dc.subjectLanguage teachingen_US
dc.subjectYabancı dilen_US
dc.subjectForeign languageen_US
dc.subjectYabancı dil öğretimien_US
dc.subjectForeign language teachingen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.titleBaşka dilleri konuşanlar için Arapça öğretiminde uygulamalı iletişim programları oluşturma kriterlerien_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicatione1e0cbb4-0437-4bbd-a1e4-58c154266c85
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverye1e0cbb4-0437-4bbd-a1e4-58c154266c85

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
571791.pdf
Size:
2.46 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text