Sürdürülebilirlik Örneği Olarak Atık Kehribarların Takı Sanatında Kullanımı

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Palet Yayınları

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
07.01. Department of Metalcraft and Jewelry Design / Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı Bölümü
Mücevher parçasını sanat eserine, kuyumcunun tezgâhını sanat ortamına dönüştüren ölçütler ve koşullar okulumuzun ilgi alanıdır. Kazandıkları geleneksel zeminle birlikte, geleceğin stüdyo kuyumcuları olarak öğrencilerimizin sanatsal becerilerini geliştirmeleri ve geleceğin özgün eserlerini oluşturacak sanatçılar olmalarına kapı açacak donanımı sağlamak okulumuzun ana hedefidir. Kuyumculuk ve Mücevher Tasarımı bölümü çağın sanat anlayışıyla kuyumculuk teknolojisinin birleşerek harmanlandığı bir yapı ve programa sahiptir. Okulun amacı köklerini kuyumculuk geleneğinin kültüründen alan geleceğin takı/mücevher sanatçı ve tasarımcılarını donatmak, sanatsal eğilimlerini, sezilerini ve problem çözme becerilerini “sanatsal takı” ve “tasarım takı” gibi yeni alanlara boşaltmalarına yardımcı olmaktır. Okulumuz kuyumculuk alanının teknoloji ve malzeme boyutlarına vurgu yapmanın yanı sıra sanatsal olarak yoğunlaşan bir program sunmaktadır. Öğrenciler yaratıcılık, estetik, teknoloji kullanımı ve işlevsel üretim ilkeleri ile aldıkları eğitim öğretimle birlikte el sanatlarını gerek uygulama ve gerekse yaratıcılık yönüyle özümseyerek üretime dönüştürebilecek nitelikte yetiştirilmektedirler. Kuyumculuk, tasarım ve sanat alanlarına ilgi duyan öğrencilere, çok çeşitli yaratıcı deneyimlerle öğrenme fırsatları sunan bölümümüzde, kuyumculuk sanatına odaklı uygulamalı dersler verilmektedir. Öğrencilerin gelişimi için anahtar role sahip kültürel dersler ile alan dersleri; staj, işyeri eğitimi, fuarlar, sergiler, araştırmalar, seminerler, yaratıcı tasarım ve uygulamalar ile desteklenmektedir. Bu bölüm mezunlarına, bir stüdyo kuyumcusu olarak kendi atölyelerini açma ya da kuyumculuk sektöründe, üretimin farklı alanlarında ve düzeylerinde sorumluluk üstlenebilme fırsatları bulunmaktadır.

Journal Issue

Events

Abstract

Bu araştırma, takı sanatında atık kehribar kullanımı hususunda mevcut durumu belirlemeye yönelik betimsel bir çalışmadır. Doğa ve sanat, insan yaşamında ayrı değere sahip iki önemli kavramdır. Yerleşik hayata geçilmesiyle, insanın daha önceden korunma maksatlı yaptığı üretimlere karşı bir bilinçlenme olmuş ve artık bilinçli bir sanat olgusu doğmuştur. Böylelikle insan kendini doğanın en üstün canlısı olarak ilan etmiştir. İlk zamanlar doğadaki başka canlıların hayat alanlarını kısıtlayan insan, daha sonraları da sanayileşme süreciyle doğadan kopup tüketim olgusu ile ucu yine doğaya dokunan birtakım tahribatlara yol açmıştır (Yücel, 2020, s. 32). Hatta bu tahribatı Harari (2015, s. 85) üç kısma ayırır; “İlk dalga avcı toplayıcıların, ikinci dalga çiftçilerin yayılmasıyla gerçekleşirken, sanayi faaliyetlerinin günümüzde sebep olduğu üçüncü dalga ise bu ikisini takip ediyor. Atalarımızın doğayla uyum içinde yaşadığını iddia eden doğaseverlere inanmayın. Sanayi Devrimi’nden çok önce, Homo Sapiens en çok bitki ve hayvan çeşidini ortadan kaldıran tür olma rekorunu elinde tutuyordu.” Adorno bu durumu; “İnsanın doğaya egemen olması, ilerleme değildir” şeklinde açıklamaktadır

Description

Keywords

Sürdürülebilirlik, Atık, Kehribar, Takı

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Sosyal Bilimler Araştırmaları 2

Volume

Issue

Start Page

End Page

Page Views

28

checked on Aug 05, 2025

Downloads

32

checked on Aug 05, 2025

Google Scholar Logo
Google Scholar™

Sustainable Development Goals

2

ZERO HUNGER
ZERO HUNGER Logo

3

GOOD HEALTH AND WELL-BEING
GOOD HEALTH AND WELL-BEING Logo