MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

The effect of education supervisor assistants’ organizational justice perceptions on their level of professional burnout

dc.contributor.authorM. Cevat Yıldırım
dc.contributor.authorAbdurrahman Ekinci
dc.contributor.authorÖ. Murat Öter
dc.date.accessioned14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-16T20:45:38Z
dc.date.available14.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-16T20:45:38Z
dc.date.issued2012
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.department-tempMardin Artuklu Üniversitesien_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, eğitim müfettiş yardımcılarının örgütsel adalet algılarının, mesleki tükenmişlik düzeylerini yordama gücünü belirlemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modelli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Türkiye genelindeki tüm eğitim müfettiş yardımcılarından oluşmaktadır (N=346). Evrenin geneli üzerinde çalışılarak, örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Maslach ve Jackson (1981) tarafından geliştirilen, Ergin (1992) tarafından Türkçeye uyarlanan Maslach Tükenmişlik Ölçeği ile Niehoff ve Moorman (1993) tarafından geliştirilen Yıldırım (2002) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Örgütsel Adalet Ölçeği, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Verilerin analizinde çoklu doğrusal regresyon analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada dağıtımsal, işlemsel ve etkileşimsel adalet değişkenleri ile duygusal tükenme ve duyarsızlaşma değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bu nedenle eğitim müfettişleri başkanları, uygulamalarında örgütsel adalete daha çok dikkat etmelidirler.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the predictive power of organizational justice perceptions of education supervisor assistants, on the level of their professional burnout. In research, correlational survey model has been used. The population of research consists of all education supervisor assistants in Turkey (N=346). A method to extract sample has not been chosen by working on the population in general. Maslach Burnout Inventory - developed by Maslach and Jackson (1981) and adapted to Turkish by Ergin (1992), and Organizational Justice Scale - developed by Niehoff and Moorman (1993) and adapted to Turkish by Yıldırım (2002) has been used as tools to collect data. Multiple linear regression analysis method has been used in data analysis. A significant relationship has been found between the variables of distributional, procedural, interactional justice and those of emotional exhaustion, depersonalization in research. Therefore, heads of education supervisors should pay attention to organizational justice matter in the practices.en_US
dc.identifier.endpage345en_US
dc.identifier.issn1301-3718
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage327en_US
dc.identifier.trdizinid162817
dc.identifier.urihttps://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZeU9ERTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12514/1446
dc.identifier.volume45en_US
dc.indekslendigikaynakTR-Dizinen_US
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleThe effect of education supervisor assistants’ organizational justice perceptions on their level of professional burnouten_US
dc.title.alternativeEğitim müfettiş yardımcılarının örgütsel adalet algılarının mesleki tükenmişlik düzeylerine etkisien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication

Files