Türk Sosyolojisinde Değişen Eğilimleri Anlama Denemesi: Sosyoloji Dergisi Örneği
dc.contributor.author | Gürhan, Nazife | |
dc.contributor.author | Yücedağ, İbrahim | |
dc.date.accessioned | 2025-02-15T19:40:01Z | |
dc.date.available | 2025-02-15T19:40:01Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.department | Artuklu University | en_US |
dc.department-temp | MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ,MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | 19. yüzyılda Batılı toplumların toplumsal sorunlarına çözüm bulmak amacıyla ortaya çıkan sosyolojibilimi, 20. yüzyılın erken döneminde Türkiye’de de kürsü düzeyinde yer edinmeye başlamıştır. 1914’teİstanbul Üniversitesi’nde kurulan ilk sosyoloji bölümü, bölüm bünyesinde bir yandan öğrenciler yetiştirmiş biryandan da Sosyoloji Dergisi isimli bir dergi çıkararak akademik yayın dünyasına önemli bir katkı sağlamıştır.Bu derginin ilk sayılarında sosyolojinin kurumsal açıdan yerleşebilmesi adına daha çok teorik konular elealınmışken sonraki dönemlerde ise ülkenin yaşadığı dönüşüm -modernleşme, köyden kente göç, küreselleşme,postmodernizm vs.- bağlamında örnek olaylarla ilgili saha çalışmalarına yer verilmiştir. Bu çalışmada daİstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi’nde yayınlanan makalelerden hareketle Türkiye’deki sosyolojinin ilgi alanlarında meydana gelen değişme ve tartışma konularındaki dönüşüm anlaşılmaya çalışılacaktır. 1917’den2019 yılının ilk sayısına kadarki 65 sayı doküman ve içerik analizine tabi tutulmuş ve dergi üzerindensosyolojimizin ilgi alanlarındaki değişimin tespiti amaçlanmıştır. Derginin yayın stratejilerinde dönem dönembazı isimlerin açık bir şekilde etkin olduğu, dünyada ve Türkiye’de olan önemli toplumsal değişmeler vesorunlar çerçevesinde bir sosyolojik bilgi üretimi yapıldığı görülmektedir. 2004 ve sonrasında dergi genelolarak bir dosya konusu çerçevesinde yazılara yer vermektedir. Sonuç olarak dergi kurulduğu ilk gündenbugüne değin Türkiye’deki sosyolojik bilginin üretim merkezlerinden biri olarak önemli bir işlevi yerinegetirmiştir. | en_US |
dc.identifier.citationcount | 1 | |
dc.identifier.doi | 10.7827/TurkishStudies.42845 | |
dc.identifier.endpage | 2448 | en_US |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 2421 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 424556 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.42845 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/424556/turk-sosyolojisinde-degisen-egilimleri-anlama-denemesi-sosyoloji-dergisi-ornegi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12514/6348 | |
dc.identifier.volume | 15 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Tarih | en_US |
dc.subject | Beşeri Bilimler | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | en_US |
dc.title | Türk Sosyolojisinde Değişen Eğilimleri Anlama Denemesi: Sosyoloji Dergisi Örneği | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dspace.entity.type | Publication |