MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Bikaranîna çîrokên Kurdî di perwerdeya zarokan de

dc.contributor.advisor Pertev, Ramazan
dc.contributor.author Tarduş, İbrahim
dc.contributor.author Pertev, Ramazan
dc.contributor.other Kurdish Language and Culture Programme / Kürt Dili ve Kültürü Programı
dc.date.accessioned 2023-09-02T12:05:07Z
dc.date.available 2023-09-02T12:05:07Z
dc.date.issued 2015
dc.department MAÜ, EnstitülerYaşayan Diller Enstitüsü, Kürt Dili ve Kültürü Ana Bilim Dalı en_US
dc.description.abstract Masallar bireysel ve sosyal ilişkiler içerisinde yaratılan ve bir kuşaktan diğerine aktarılan geleneksel anlatılardır. Masallar çocukların hayallerini süsleyen ve zenginleştiren eserlerdir. Çocuklar masal okuma ya da dinlemeyle çok mutlu olurlar; zaten masalların özelliklerinden biri de masalların eğlendirici olmasıdır. Çocuklar masal dinleyerek hayal dünyalarını renklendirmek ve o andan tad almak isterler. Lakin masallar sadece eğlendiren yönleriyle ulaşmazlar çocuklara, masallar bazı yönleriyle öğreticidir, kendi içerisinde birçok bilgi, nasihat ve toplumsal kod barındırır ve çocuklara ulaştırır. Denilebilir ki masallar eğlendiren gizli öğretmenlerdirler. Tezimizin amacı Kürtçe'nin Kurmancî lehçesine ait halk masalları ile eğitim arasında var olan köprüyü ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla çocuk gelişimiyle ilgili iki teoriyi baz alarak tezimizi inşa ettik. Tezimizde Kürtçe'nin Kurmancî lehçesine ait halk masaları bu iki teoriye göre incelenecektir. İlkin masalların nasıl ve ne öğrettiğinin daha iyi bilinebilmesi için masallar Jean Piaget'nin Zihisel Gelişim Teorisine göre incelenecektir. Bu amaçla masalların içerdiği ve çocukların zihninde oluşabilecek muhtemel şemalar ortaya çıkarılmaya çalışılacaktır. Bir diğer teori ise Lawrence Kohlberg'in Ahlaki Gelişim Teorisidir ki tezimiz bu teoriyi baz alarak masal kahramanlarının davranışlarının yapısını, ahlaksal düzey ve seviyelerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Böylece kahramanın başarısı ya da yenilgisi, ödüllendirilmesi ya da cezalandırmasından yola çıkarak kahraman davranışları incelenecektir. Bu şekilde tezimiz Kürt masallarında çocuklara önerilen davranışlar ve kaçınılması gereken davranışları tespit etmeyi amaçlamaktadır. en_US
dc.description.abstract Tales are traditional narrations that are created in individual and social relationship and transferred to the next generation. Tales are works that enrich and colour children's dreams. Children become happy by listening to or reading tales; another caharacteristics of tales is that they are enjoyable. Children want to colour their imagination and enjoy it by listening to tales. Nevertheless, tales don't just mean fun for children; they are didactic in some ways and they bear many information, advices and social codes in themselves and transmit them to children. We can say that tales are secret teachers which entertain. The aim of this thesis is to identify the bridge between education and the tales that exist in Kurdish Kurmanji Dialect. Accordingly, we focused on two theories on child development and projected the thesis on these two theories. In the thesis, folktales of Kurmanji Kurdish will be studied according to these theories. First, the tales will be analysed according to Jean Piaget's theory of Cognitive Development. So, we will try to find out the content of the tales and the possible mental schemas that may form in children's mind. The other theory is Lawrence Kohlberg's theory of Moral Development. The thesis aims to determine the structure of the behaviours of the characters of tales and their moral level. In this way we will analyze the characters' behaviours by focusing on their victory or defeat; their being rewarded or being punished. In sum this thesis aims to find out the behaviours suggested to carry out and to avoid in Kurdish folktales. en_US
dc.identifier.endpage 158 en_US
dc.identifier.startpage 1 en_US
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Br_XTptK8CZ70f0JGX9xEmU1aAoQ-f75D6DHwtvzuzDZbW6D8x_7PXMlJv0ynOlc
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4110
dc.identifier.yoktezid 423253 en_US
dc.institutionauthor Tarduş, İbrahim
dc.language.iso ku en_US
dc.publisher Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.relation.publicationcategory Tez en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject masal en_US
dc.subject eğitim en_US
dc.subject gelişim en_US
dc.subject Jean Piaget en_US
dc.subject zihin en_US
dc.subject Lawrence Kohlberg en_US
dc.subject ahlak en_US
dc.subject Eğitim ve Öğretim en_US
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Türk Dili ve Edebiyatı en_US
dc.subject Turkish Language and Literature en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Kurmanci Kürtçesi en_US
dc.subject Kurmanji Kurdish en_US
dc.subject Kürtçe en_US
dc.subject Kurdish en_US
dc.subject Masallar en_US
dc.subject Tales en_US
dc.subject Piaget kuramı en_US
dc.subject Piaget theory en_US
dc.subject Piaget, Jean en_US
dc.subject Piaget, Jean en_US
dc.subject Türk masalları en_US
dc.subject Turkish tales en_US
dc.subject Çocuk eğitimi en_US
dc.subject Child education en_US
dc.title Bikaranîna çîrokên Kurdî di perwerdeya zarokan de en_US
dc.title.alternative Kürt masallarının çocuk eğitiminde kullanılması en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication cbb5a0d4-b353-4c53-bffe-335ef98ec08c
relation.isAuthorOfPublication 93e9f1d7-30cd-4411-8cfd-0b0846a722dd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery cbb5a0d4-b353-4c53-bffe-335ef98ec08c
relation.isOrgUnitOfPublication bee2aa9e-8cd8-4b6a-9551-0b66e59d4b21
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery bee2aa9e-8cd8-4b6a-9551-0b66e59d4b21

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
423253.pdf
Size:
1.24 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:
Tam Metin / Full Text