MAÜ GCRIS Standart veritabanının içerik oluşturulması ve kurulumu Research Ecosystems (https://www.researchecosystems.com) tarafından devam etmektedir. Bu süreçte gördüğünüz verilerde eksikler olabilir.
 

Öğretmenlerin örgütsel muhalif davranış biçimlerine ilişkin görüşleri

dc.contributor.author Ağalday, Bünyamin
dc.contributor.author Bünyamin Ağalday
dc.contributor.other Department of Educational Sciences / Eğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned 14.07.201910:49:13
dc.date.accessioned 2019-07-16T20:45:40Z
dc.date.available 14.07.201910:49:13
dc.date.available 2019-07-16T20:45:40Z
dc.date.issued 2014
dc.department [Belirlenecek] en_US
dc.department-temp Mardin Artuklu Üniversitesi en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, resmi ilköğretim okullarının4 II.kademesinde görevli öğretmenlerin; okul yöneticilerine karş ı sergiledikleri muhalif davranışların neler olduğunu saptamaktır. Araştırma, genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2011 -2012 eğitim-öğretim yılında Mardin il merkezinde ki resmi ilköğretim okullarının II. kademesinde görevli öğretmenler oluşturmaktadır. Evrenden random yöntemi ile seçilen 191 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada veriler, Özdemir (2010) tarafından geliştirilen Örgütsel Muhalefet Ölçeği”nin ”Muhalif Davranışlar” bölümü kullanılmıştır. İlgili bölüm 17 maddeden oluşmaktadır. Ve rile r in a na liz i sonucunda; (1) öğretmenlerin, genel olarak okul yöneticilerine karşı “nadiren” muhalif davranışlar sergiledikleri; ( 2) öğretmenlerin yöneticilere karşı sergiledikleri muhalif davranışlara ilişkin görüşlerinin ortalamaları arasında; öğrenim durumu, kıdem, cinsiyet, sendika üyeliği ve okul büyüklüğü değişkenlerine göre anlamlı fark saptanmamıştır. en_US
dc.description.abstract The research was conducted to find out the types of dissident behaviors of the teachers in secondary schools against school administration. General scanning model is applied. The research population consisted of teachers working in the public secondary schools located in the city center of Mardin in the 2011 -2012 academic year s . Randomly selected 191 teachers are included in the research sample. The data was collected through a questionnaire of 17 items taken from “ Types of Dissident Behaviors ” section of “Scale of Organizational Dissent” developed by Özdemir (2010). The results derived from the datum are (1) teachers "rarely" dissent against administrators. Teachers mostly dissent with (2) A significant difference is not determined between the mean of opinions related to teacher’s dissent against administrator, regarding education level, seniority, gender, union membership, the number of teachers in the school. en_US
dc.identifier.endpage 128 en_US
dc.identifier.issn 1304-0278
dc.identifier.issue 50 en_US
dc.identifier.startpage 112 en_US
dc.identifier.trdizinid 166239
dc.identifier.uri https://trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZMk1qTTVPUT09
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/1469
dc.identifier.volume 13 en_US
dc.indekslendigikaynak TR-Dizin en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US]
dc.subject Sosyal Bilimler en_US
dc.subject Disiplinler Arası en_US
dc.title Öğretmenlerin örgütsel muhalif davranış biçimlerine ilişkin görüşleri en_US
dc.title.alternative Opinions of the teachers related to the types of organizational dissident behaviours en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 73ac37c8-4ede-4854-be55-9434f80b2b73
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 73ac37c8-4ede-4854-be55-9434f80b2b73
relation.isOrgUnitOfPublication a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery a790e378-929e-4ae7-87aa-69b5e059d4b6

Files