ÖĞRETMENLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIM DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ

dc.contributor.author İş, Engin
dc.contributor.author İş, Engin
dc.contributor.author Akdağ, Alan
dc.contributor.other 18.02. Department of Child Development / Çocuk Gelişimi Bölümü
dc.contributor.other 18. Vocational Higher School of Midyat/ Midyat Meslek Yüksekokulu
dc.contributor.other 01. Mardin Artuklu University / Mardin Artuklu Üniversitesi
dc.date.accessioned 2023-12-12T13:16:05Z
dc.date.available 2023-12-12T13:16:05Z
dc.date.issued 2023
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sosyal medya kullanım deneyimlerini incelemektir. Araştırma betimsel tarama modelindedir. Araştırmanın evrenini 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılında Mardin İli ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan ve olasılıklı örnekleme yöntemle seçilen toplam 197 kişi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmanın veri analizinde katılımcıların betimsel istatistiklerle birlikte frekans (f) ve yüzde (%) gibi betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırmada katılımcı öğretmenlerin %82,7’si sosyal medya kullanımının sosyalleşme aracı olarak gördüklerini yani katılımcı öğretmenlerin yaklaşık 4/3’nun sosyal medya kullanımını bir sosyalleşme aracı olarak algıladıkları, sosyal medyaya ayrılan günlük süre dağılımları incelendiğinde; öğretmenlerin yaklaşık olarak yarısına yakını (%47,2) günlük internet kullanımına 1-2 saat şeklinde zaman ayırdıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin en çok yaklaşık olarak yarısına yakını (%41,6) Instagramı kullandıkları, ikinci olarak %24,9 Twitter ve en az olarak %8,6 facebook kullandıkları sonuçları elde edilmiştir. Günümüzde artık etkili öğretmenin görev ve rolleri için sadece genel kültürü, konu alanı bilgisi, mesleki bilgi ve becerileri güçlü olmanın yanına etkili ve verimli sosyal medya kullanma becerisi de ekleneceği belirtilebilir. en_US
dc.description.abstract The purpose of this research is to examine teachers' social media usage experiences. The research is in the descriptive survey model. The population of the research consisted of a total of 197 people working in primary, secondary and high schools in Mardin in the 2022-2023 academic year and selected by the probability sampling method. In the data analysis of the research, descriptive statistics such as frequency (f) and percentage (%) were used together with the descriptive statistics of the participants. In the research, 82.7% of the participating teachers saw the use of social media as a means of socialization, that is, about 4/3 of the participating teachers perceived the use of social media as a means of socialization. It has been determined that nearly half of the teachers (47.2%) allocate 1-2 hours to daily internet use. It was found that almost half of the teachers (41.6%) used Instagram at the most, followed by Twitter with 24.9% and Facebook by at least 8.6%. Today, it can be stated that for the duties and roles of an effective teacher, the ability to use social media effectively and efficiently will be added to the general culture, subject area knowledge, professional knowledge and skills, as well as being strong. en_US
dc.identifier.citation AKDAĞ, A., & Engin, İ. Ş. (2023). ÖĞRETMENLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIM DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ. The Journal of Academic Social Science, 143(143), 209-219. en_US
dc.identifier.issn 2148-2489
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.12514/4599
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher ASOS JOURNAL en_US
dc.relation.ispartof ASOS JOURNAL en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Medya, Sosyal Medya, Sosyalleşme en_US
dc.subject Media, Social Media, Socialization en_US
dc.title ÖĞRETMENLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIM DENEYİMLERİNİN İNCELENMESİ en_US
dc.title.alternative EXAMINATION OF TEACHERS' SOCIAL MEDIA USE EXPERIENCES en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
gdc.author.id 0000-0003-4304-0662
gdc.author.institutional İŞ, Engin
gdc.coar.access open access
gdc.coar.type text::journal::journal article
gdc.description.department MAÜ, Fakülteler, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümü en_US
gdc.description.endpage 2019 en_US
gdc.description.issue 143 en_US
gdc.description.publicationcategory Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
gdc.description.startpage 209 en_US
gdc.description.volume 11 en_US
relation.isAuthorOfPublication 2436a5dc-cf7e-4c23-9ecd-e19c5e3ce285
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2436a5dc-cf7e-4c23-9ecd-e19c5e3ce285
relation.isOrgUnitOfPublication 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126
relation.isOrgUnitOfPublication 40ad0271-fe36-439f-8e80-c581ab5f293c
relation.isOrgUnitOfPublication 39ccb12e-5b2b-4b51-b989-14849cf90cae
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 454259aa-3d3a-41d2-9809-8efab7c80126

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
ÖĞRETMENLERİN SOSYAL MEDYA KULLANIM DENEYİMLERİNİN 2023.pdf
Size:
999.01 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
1.44 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: